Ik wil graag jullie mening horen over het volgende "probleem".
Het is dus niet echt een probleem, maar wel een lastig iets.
Mr Darcy is dus mijn edelman van 2,5 jaar oud. Lizzy is mijn edelpop en ruim een half jaar oud.
Mr Darcy is niet wat je vaak leest over een edelman, nl gelijkmatig, rustig en een goedzakje. Nee, Mr Darcy is nogal bazig, heel eigenzinnig en een enorme volhouder. Lizzy is niet het typische edelpopje dat dominant en eigenzinnig is, nee zij is echt een lief watje. Eigenlijk dus nogal omgekeerd van wat je normaal leest.
Nu vond Mr Darcy Lizzy en in het begin heel interessant en omgekeerd ook overigens. Maar na een poosje had Darcy blijkbaar door dat Lizzy een blijvertje was (wat veel aga-babies en valkjes-babies hier natuurlijk niet zijn) en veranderde zijn houding.
Alles is nu van Darcy, zijn kooi, wat wel logisch is, maar ook de standaard, de andere standaard ook, de bank ook, de tafel en stoelen ook, zelfs de vloer vindt Darcy van hem! Alleen op mijn schoot gaat het goed! Ik pik dat ook overigens ook niet dat wegjaag-gedrag op mijn schoot.
Nu heb ik geprobeerd ze het zelf op te laten lossen, zo van ze moeten maar een onderlinge rangorde vinden. Maar Lizzy heeft werkelijk waar geen rust, ze wordt overal weggejaagd en ze laat zich ook wegjagen. Toen heb ik ze een tijdje apart eruit gelaten. Nu weer samen eruit en ook apart eruit. Maar er zit geen verbetering in! Sterker nog, Mr Darcy wordt zo fanatik, hij kan onderhand bijna overal zelf opkomen en klimmen en kan zodoende Lizzy echt overal wegjagen!
Moet ik er nu bij gaan staan als een politie agent? Of juist niet?
Wat zouden jullie doen?