een catharinaparkiet heeft 10 staartveren , tel ze maar na , ik heb zo 8 a 9 catharinaparkieten bij elkaar en dan heb ik nog 3 jongen apart zitten en nog 3 koppels en starks als alles klaar is met de kweek gaan wel de jongen in aparte koooi en de volwassen gaan gewoon weer bij elkaar . dan is het eeerste uur wat kibbeling en dan gaat alles goed veren poetsen. n soms heb je dan kibbelingen maar ja dat ghebeurd bij elke vogels.
ik heb wel eens de poppen en de mannen gescheiden houden maar dat had ik binnen 6 uur weer veranderd. het was een groot bloedbad. en toen heb ik ze gewoon weer bij elkaar neer gezet en ze gingen gewoon gezellig naast elkaar zitten en elkaar veren poetsen.
ik vind catharinaparkieten in een groep veel rustige dan als je uit elkaar ga trekken. wat krijg je dan dat ze naar elkaar gaan roepen , dat kunen behoorlijk hard zijn.
maar even op je 1 laatste bericht te komen , wand daar gaat het over . gewoon nest kast weg hallen en geef ze maar rust.
Antwoord #7 Gepost op: December 26, 2008, 11:39:04
het kan ook geval zijn dat er een gebroken staart veer er zit , dan is het inderdada heel moeilijk om te zien wat het is .
weet jij of ze al een keer goed geruid hebben ?
groetjes rolf