Auteur Topic: Reacties op: Fotoboek van de parkietjes van Hélène.  (gelezen 5849 keer)

Hélène

• Gast
Re: Reacties op: Fotoboek van de parkietjes van Hélène.
« Reactie #15 Gepost op: januari 25, 2009, 15:04:44 pm »
Ja ik weet het ze zijn best prijzig, maar mocht je ooit in de gelegenheid zijn, kan ik je die macro-lens ten zeerste aanbevelen.

Ik heb gewoon heel veel mazzel gehad door de camera met 2 lenzen voor maar €250-, over te nemen van iemand die toch wel de nieuwere versie wilde, de 400 dus.  :dance:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #16 Gepost op: januari 25, 2009, 16:20:18 pm »
Dat zijn series mooi foto's Hélène!!!
Je kan goed zien dat dat met een goede camera gemaakt is.

En Corina, heb je al eens hier gekeken, daar kochten wij voorheen onze spullen vaak ( toen we een fotostudio hadden ).

http://www.kamera-express.nl/

Zelf heb ik nu een kleine powershot van Canon, redelijk resultaat in pocket formaat, haha.

cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 25, 2009, 17:25:13 pm »
Bedankt voor de link.  :-*
Ik ga even rondsnuffelen!

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: januari 25, 2009, 17:50:40 pm »
:thumsup: mooie foto's Hélène

Daarom hebben wij groot èn klein  :hart:

Heeeel goed  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #19 Gepost op: januari 29, 2009, 14:42:52 pm »
Wauw, best heftig dat gehavende popje!  :o
Ik geloof niet dat ik dat ga trekken, ik zou ook wel veel blokken op moeten hangen ook en ik heb er ook neophema's tussen zitten dus werd me al afgeraden om koloniaal te broeden.
Vandaar een grote broedkooi bij mij naast de voliere. Maar hoe dat gaat werken weet ik nog niet, zal de eerste keer zijn komend seizoen.
Ik denk dat ik alleen dat blok van de kakarikies dan op de grond zet want die gaan daar wel in en al gaan de grasjes wel nieuwsgierig kijken zijn ze geen partij voor de kakarikies om ze weg te jagen.  ;)
En ik kan 2 koppeltjes tegelijk laten broeden in de andere kooi, dus strootje trekken dan maar.  :)
En voor de rest die hoge nood heeft wordt het eieren rapen, ik heb zowiezo geen zin in een massa baby-boom.  :seestars: Wat als ik ze niet kwijt raak?!
Als er in de voliere verder geen blokken hangen zal dat toch geen probleem zijn, wat denk jij?

Totaal heb ik 27 vogels.
15 grasjes
8 neophemas
2 valken
2 kakarikies

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: januari 29, 2009, 14:53:32 pm »
 :nailbiting: ik denk dat ik dat ook te hard aan zou trekken, die serieuze gevechten tot bloedens toe... Wel errug leuk om te zien hoe ze allemaal belangstelling tonen in zo'n blok, alsof ze op huizenjacht zijn :)

Hélène

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 29, 2009, 15:25:19 pm »
Houdt wel in je achterhoofd dat die verwondingen er altijd erger uit zien dan ze in werkelijkheid zijn.
Ik heb daarom ook altijd een potje wondzalf van bogena in huis.

Vorig broedseizoen waren er twee gewonden van de ongeveer 28 vogels en het jaar daarvoor maar eentje, die van de foto

Kun je nagaan hoe heftig dat in de natuur moet zijn met nog veel grotere zwermen en geen potje wondzalf.  :CENS

Zover ik weet zijn er maar een paar soorten parkieten die je tesamen kunt laten broeden en dat zijn de grasjes en de valken, maar bij de meesten wordt afgeraden meerdere soorten bij elkaar te zetten en ook de koloniale broed.

Momenteel heb ik ook veel te veel koppels om nog koloniaal te kunnen broeden, want ik kan gewoon niet meer dan 12 blokken kwijt en dat zouden er nu minstens 20 moeten worden, dus ook hier wordt het strootjes trekken welke 2 koppels er als eerste mogen broeden boven op zolder.

Ik had 72 jonge grasjes vorig jaar en ben ze op 3 na allemaal kwijt geraakt ( aan nieuwe eigenaren )  ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #22 Gepost op: januari 29, 2009, 15:55:15 pm »
72! Wauw dat is serieus veel!!!
En ga jij dan ook de eventuele eieren die in de volière gelegd worden weghalen?
Laat je de valken daar wel in het konijnenhok broeden, ben je niet bang dat de grasjes ze lastig gaan vallen omdat ze ook willen?

Hélène

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 29, 2009, 18:14:07 pm »
De valken zijn al weer aan de leg maar dan op de grond achter de bloempot waar een grote waterschaal op staat, maar uiteraard haal ik die eitjes nu weg. Ik ben bang dat ze daar zullen blijven gaan leggen totdat ik het konijnenhok open gooi in Maart. De grasjes worden daar wel op afstand gehouden, want die ruimte vinden zij veel te groot om in te broeden, maar ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen komende periode.
Van elke broedronde houd ik altijd maar 1 jong bij de grasjes, de valkjes mogen allemaal weg, maar het afgelopen jaar heb ik nog al wat grasjes van anderen opgevangen vandaar dat ik momenteel meer dan 40 grasparkieten heb.

Wel heb ik inmiddels 2 koppels valkparkieten de M&M's ( Mapsie en Moppie ) een koppel dat al 4 nestjes heeft gehad en niet te stuiten zijn, want elk eitje is ook bevrucht, maar 2 jaar geleden heb ik van hun eerste nest een jong ghouden, een Lutino popje en die heeft dat zelfde jaar een wildkleur mannetje gekregen ( Mavy & Mojito ), waarvan de vader een albino was, dus zo ondertussen ben ik wel heel benieuwd of zij het ook kunnen en wat daar uit gaat komen.
Ik moet nog zien of dat gaat lukken, want ook zij wil in het konijnenhok broeden.
Wie weet pikken ze het als ik deze halveer, ik ga dat allemaal uitproberen dit jaar.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #24 Gepost op: januari 29, 2009, 19:14:10 pm »
Spannend! Ik ben benieuwd.

Ik ben nog steeds gek op die gekke kleine clowntjes.
Hoe groot is je volière trouwens, en is alles buiten of heb je ook een binnen gedeelte?

cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 29, 2009, 22:27:06 pm »
Ziet er goed uit allemaal!  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #26 Gepost op: januari 30, 2009, 00:13:26 am »
Mooi zeg!  :thumsup:
En die laatste foto, wow, full house!  :)
Ze zitten lekker beschut zo te zien. Ga je ook via die houten deur naar binnen? Ben je niet bang dat ze er dan uit floepen?
Ik had in mijn buiten volière op balkon vorig jaar zo'n smalle hoge deur, wel van gaas zo dat ik goed kon zien of de kust veilig was, zelfs dat vond ik soms eng.
Nu ben ik blij met een half hoog deurtje want die kakarikies zijn een slag apart, zijn allebei al een keer eruit gefloept terwijl ik bezig was of eruit ging!
Gelukkig heb ik de kamer deur dicht dus ver komen ze niet!  ;)

Hélène

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 30, 2009, 00:29:11 am »
Als je heel goed kijkt zie je dat ik een inpandige sluis heb en dat moet wel, want in de winter kruipen sommige popjes in mijn vestzakken.  :)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #28 Gepost op: januari 30, 2009, 13:24:49 pm »
Ok!
Haha, dat deed Bibi gister ook, mijn jaszak stond stukje open, hup mevrouw sprong er gelijk tegen aan, koppie naar binnen en even later de rest naar binnen wringen!
Ik wou dat ik dat vast kon leggen!  ;D

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #29 Gepost op: januari 30, 2009, 13:37:53 pm »
Trouwen jij ringt ze ook niet, hé?
En toch ben je ze bijna allemaal kwijtgeraakt?
Ik wil ook wat nestje komend seizoen maar zie het ringen niet zo zitten namelijk.