De valken zijn al weer aan de leg maar dan op de grond achter de bloempot waar een grote waterschaal op staat, maar uiteraard haal ik die eitjes nu weg. Ik ben bang dat ze daar zullen blijven gaan leggen totdat ik het konijnenhok open gooi in Maart. De grasjes worden daar wel op afstand gehouden, want die ruimte vinden zij veel te groot om in te broeden, maar ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen komende periode.
Van elke broedronde houd ik altijd maar 1 jong bij de grasjes, de valkjes mogen allemaal weg, maar het afgelopen jaar heb ik nog al wat grasjes van anderen opgevangen vandaar dat ik momenteel meer dan 40 grasparkieten heb.
Wel heb ik inmiddels 2 koppels valkparkieten de M&M's ( Mapsie en Moppie ) een koppel dat al 4 nestjes heeft gehad en niet te stuiten zijn, want elk eitje is ook bevrucht, maar 2 jaar geleden heb ik van hun eerste nest een jong ghouden, een Lutino popje en die heeft dat zelfde jaar een wildkleur mannetje gekregen ( Mavy & Mojito ), waarvan de vader een albino was, dus zo ondertussen ben ik wel heel benieuwd of zij het ook kunnen en wat daar uit gaat komen.
Ik moet nog zien of dat gaat lukken, want ook zij wil in het konijnenhok broeden.
Wie weet pikken ze het als ik deze halveer, ik ga dat allemaal uitproberen dit jaar.