Okee ik snap je beweegredenen, maar dat is dus voor mij de reden dat ik heel bewust voor koloniale broed heb gekozen.
En inderdaad met zo'n 10 volle nestblokken wordt het ook wat lastiger, maar toen ik er nog veel minder had, kreeg ik ze ook in de buitenvolière nog behoorlijk tam.
De meeste grasjes die hier bij mij vertrekken gaan ook naar mensen die al een klein groepje hebben, dus toch minder met het tam maken bezig zijn. dat is misschien voor mij ook wel de reden dat ik het veel minder belangrijk vind dat ze heel erg tam zijn, maar wel een sociale periode hebben mee gemaakt in een groep.
En daarbij halen mijn dochter en ik vanaf 2 weken de jongen zeer regelmatig uit het blok op de hand zodat ze die alvast gewend zijn en dat blijven we doen ook na het uitvliegen, dus misschien niet zo handtam als sommige mensen zouden willen, maar zeer zeker niet panisch.
Ook weet ik dat grasjes die net een paar dagen zijn uitgevlogen nog zeer goed te intimideren zijn, waardoor een nieuwe eigenaar denkt dat ze tam zijn, maar zodra ze de nieuwe kooi gewend zijn en weten dat ze weg kunnen vliegen en de nieuwe eigenaar er verder geen energie meer insteekt is die tamheid snel over
We geven ze een zo goed mogelijke start en ook ik hoop altijd dat ze zo min mogelijk last van angst hebben, maar ik vind wel dat een nieuwe eigenaar er ook nog de nodige energie in mag steken om hun vogeltje zo tam mogelijk te willen hebben.
Kweek je alle blauwe varianten, dus ook opaline blauwe, want daar ben ik helemaal weg van.
Heb je al ergens foto's geplaatst, want ik word nieuwsgierig naar jouw vogels.