Auteur Topic: Gezocht: Kweker voor grasparkiet of boereparkiet  (gelezen 7356 keer)

olga_77

• Gast
Gezocht: Kweker voor grasparkiet of boereparkiet
« Gepost op: februari 06, 2009, 14:41:02 pm »
Beste allemaal,

Ik ben een beetje ten einde raad. In maart van vorig jaar is mijn kleine kippie na 4 jaar bij mij te hebben gewoond overleden. Ze was ziek en ik heb er alles aan gedaan om  haar beter te laten worden maar het mocht helaas niet baten. Gezien mijn verdriet om het verlies wilde ik haar niet meteen vervangen door een ander parkietje maar inmiddels moet ik bekennen dat het wel erg stil is in huis. Ik ben er inmiddels weer aan toe om mijn gezin aan te vullen met een parkietje.

Ik ben nu op zoek naar een jong parkietje zo uit het nest om zelf handtam te maken. Ik wilde eerst morgen naar 4 Animals in Rijswijk gaan aangezien zij jonkies hebben. Dit doe ik morgen maar niet gezien de slechte berichtgevingen die ik heb gelezen.

Kan iemand mij een goede kweker/fokker aanraden in de omgeving Noord/Zuid holland? Kan iemand mij ook laten weten wat de beste periode is om een jong parkietje aan te schaffen? Wat ik verneem is dat de leg van mei het beste zou zijn maar ik zie niet in waarom.

Alvast bedankt voor het meedenken en de eventuele reactie.

Groetjes Olga

Edit 180sonic: Topic verplaatst en titel aangepast om meer reacties te krijgen

« Laatst bewerkt op: februari 06, 2009, 22:44:02 pm door 180sonic »

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
Re: op zoek naar jong grasparkietje of boereparkiet
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2009, 14:54:15 pm »
Goed dat je NIET naar 4animals gaat ;)

Ik weet iemand die jonge grasjes heeft in Ridderkerk? Ze heeft een nestje dat op punt van uitvliegen staat (dus binnen 2 weken beschikbaar) en er is een nestje NU aan het uitkomen, dus zeg maar een week of 6/7. Ik weet niet inhoeverre dat ze allemaal al besproken zijn, maar ze zijn errug leuk ;)

Als je wilt, kan ik jou in contact brengen met haar. Stuur me dan maar even een pbtje.

De periode waarin het jong geboren is hoeft niets uit te maken. wanneer de omstandigheden aangepast zijn aan de idealen voor grasjes, dan  is het gewoon in orde, zeker als ze binnen staan. Ik moet zeggen dat al mijn parkietjes (4 stuks) allemaal buiten seizoen vogeltjes zijn. 2 uit oktober en 2 uit maart...

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2009, 15:32:33 pm »
  :o niet doen hoor  :( ik heb daar twee keer een valk vandaan gehaald. de 1 was binne 5 weke dood en de ander binne twee dagen :cry: kreeg wel me geld terug de tweede keer maar dat neemt het verdriet niet weg.nu heb ik er 1 die we gepapt hebbe eerst een vrindin en daarna hebbe wij het overgenome. nou die wordt van de zomer twee jaar  :thumsup: een heerlijke kwek maar alleen lief voor rich  :( voor ons vergelijkbaar met een pittbull    :angry: maar we houden wel van er  :hart:
Beste allemaa

Ik ben een beetje ten einde raad. In maart van vorig jaar is mijn kleine kippie na 4 jaar bij mij te hebben gewoond overleden. Ze was ziek en ik heb er alles aan gedaan om  haar beter te laten worden maar het mocht helaas niet baten. Gezien mijn verdriet om het verlies wilde ik haar niet meteen vervangen door een ander parkietje maar inmiddels moet ik bekennen dat het wel erg stil is in huis. Ik ben er inmiddels weer aan toe om mijn gezin aan te vullen met een parkietje.

Ik ben nu op zoek naar een jong parkietje zo uit het nest om zelf handtam te maken. Ik wilde eerst morgen naar 4 Animals in Rijswijk gaan aangezien zij jonkies hebben. Dit doe ik morgen maar niet gezien de slechte berichtgevingen die ik heb gelezen.

Kan iemand mij een goede kweker/fokker aanraden in de omgeving Noord/Zuid holland? Kan iemand mij ook laten weten wat de beste periode is om een jong parkietje aan te schaffen? Wat ik verneem is dat de leg van mei het beste zou zijn maar ik zie niet in waarom.

Alvast bedankt voor het meedenken en de eventuele reactie.

Groetjes Olga
[/quote]

olga_77

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2009, 15:47:13 pm »
Beste Caradow,

Dank je wel voor je hele snelle reactie. Hoe graag ik ook een lief klein parkietje wil opvoeden tot een mooie grote "zelfstandige" vogel maar Ridderkerk wordt iets te ver weg voor mij. Vindt het wel heel lief dat je het voorstelt.

Mocht je nog iets horen wat dichter bij mij in de buurt is dan hoor ik dat uiteraard graag.

Mijn kippie die vorig jaar overleden is (genaamd Ukkie overigens) kwam uit een park bij mij in mijn woonplaats waar parkietjes in een volière zitten. Ben daar laatst weer eens langsgeweest na een hele lange tijd en zie dan het broertje nog zitten van Ukkie en ze lijken zo op elkaar. Kan er moeilijk vertrekken want de diertjes doen gewoon wat met mij vandaar ook dat ik zo graag weer een lieverdje in huis wil nemen.

Wat betreft de winkel in Rijswijk Marian daar ben ik echt wel van terug gekomen na alles wat ik erover gelezen heb en geloof me ik ga er niet heen want wil niet nog meer verdriet.

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Groetjes Olga

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2009, 17:04:48 pm »
als je nu verteld waar je woont, de stad, dan kunnen ze misschien beter zoeken,
noord of zuidholland is heel groot!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2009, 19:59:18 pm »
Citaat
noord of zuidholland is heel groot!

en toch ver uit elkaar  :CENS

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2009, 21:01:59 pm »
nee het ligt aan elkaar!
maar als ridderkerk, wat voor mij redelijk dicht bij is, al te verweg is, dan weten we niet wat nou wel of niet te doen is!
dus als het bijvoorbeeld omgev. den haag is ofzo dan weten we al veeeeel meer!

http://www.uitmuntend.de/img/prentenboek/aardrijkskunde/nederland_provincies.gif
onze provincien!  ;)

olga_77

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2009, 21:44:38 pm »
Beste meedenkers allemaal,

Voor het gemak mijn profiel maar even aangepast en leeftijd en woonplaats ingevuld zodat men weet welke regio ik woonachtig ben in verband met een kweker wellicht in de buurt.

Lastig te vinden! Heb nog geprobeerd een foto te uploaden van Ukkie maar zie alleen maar dat je dat via een website kunt doen met een url dus.

Dank jullie wel!

Olga

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2009, 21:47:05 pm »
ok je woont dus ten noorde van amsterdam
dan snap ik dat ridderkerk te ver is, dan zou den haag voor jou het uiterste puntje kunnen zijn denk ik zo..  :CENS

olga_77

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2009, 21:50:43 pm »
Dat klopt ik woon in groot Amsterdam zoals ze dat hier ook wel eens noemen dus het liefst een beetje in de buurt dat zou heel fijn zijn maar het belangrijkste is iemand die goed is voor zijn kippies en die dus weet waar hij/zij mee bezig is. Dus iemand die kweekt en te vertrouwens is en niet zoals wat ik gelezen heb over die ene winkel die ik al eerder heb genoemd dat is gewoon erg :-(

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2009, 22:41:26 pm »
ja inderdaad! das zeker waar! ik denk dat je dit weekend wel wat reacties krijgt!
ik ga even je topic verhuizen naar het daar voor bedoelde board ok!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Gezocht: Kweker voor grasparkiet of boereparkiet
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2009, 00:17:00 am »
nic ,thx voor het kaartje, dat zou ik moeten hebben om op te hangen hier, zo heb ik een idee wie waar ongeveer woont  :seestars:

ik ging er gewoon vanuit , noorden is boven ,zuiden is onder snappie
allez zo gaat hetin belgie toch  :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2009, 01:50:07 am »
ja klopt! :)
dat is ook echt holland, de rest is nederland  ;D

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2009, 01:54:48 am »
topic verplaatst naar kweken omdat topic startster nog geen toegang tot de marktplaats heeft!  :hot:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2009, 20:18:32 pm »
Voor grasjes kan je goed terecht op de Marktplaats hoor, alleen de advertenties van 4Animals en Dennis overslaan.  ;)

En helemaal goed is een vogeltje opvangen en een beter leven geven...

http://link.marktplaats.nl/227677975

http://link.marktplaats.nl/227676268

http://link.marktplaats.nl/227334526

http://link.marktplaats.nl/227066773

(Advertentie tekst bewust niet allemaal geplakt maar zijn allemaal grasjes )