Auteur Topic: Paco voelt zich steeds beter op zijn gemak  (gelezen 1693 keer)

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
Paco voelt zich steeds beter op zijn gemak
« Gepost op: februari 11, 2009, 18:04:33 pm »
Aan dit filmpje is het goed te merken dat Paco zich steeds beter op zijn gemak voelt bij ons thuis.  :thumsup:

« Laatst bewerkt op: februari 11, 2009, 19:27:19 pm door Michel »

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
Re: Paco voelt zich steeds beter op zijn gemak
« Reactie #1 Gepost op: februari 11, 2009, 19:46:45 pm »
die heeft het zeker naar zijn zin. :thumsup: :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: februari 11, 2009, 19:49:52 pm »
whaahahahaa zoals die kijkt op het einde zovan "he daar gaat het zo'n beetje mij af spioneren"  ;D

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #3 Gepost op: februari 11, 2009, 20:36:24 pm »
whaahahahaa zoals die kijkt op het einde zovan "he daar gaat het zo'n beetje mij af spioneren"  ;D
Volgens mij is het meer van "Mot je joh"  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: februari 11, 2009, 21:17:27 pm »
Die voelt zich duidelijk thuis! En hij ziet er ook echt goed uit!

cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 12, 2009, 08:35:07 am »
Echt leuk als ze zo spelen!  :thumsup:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: februari 12, 2009, 13:10:51 pm »
gezellig hey! kan je echt uren naar kijken als ze zo spelen he!

Offline sandra

• Broedrijp
Re:Paco voelt zich steeds beter op zijn gemak
« Reactie #7 Gepost op: november 01, 2009, 14:39:45 pm »
Inmiddels zijn we weer een poos verder en mag Paco opnieuw ergenas aan gaan wennen........

Wij zijn vorige week zondag een dagje in België bij Renée, Nancy en Quiara geweest, het was errug gezellig   :thumsup:  We zijn daar ook heel erg verwend, een heerlijke warme maaltijd mmmmm kalkoenrollade en annanas in rode portsaus (dacht ik) met daarbij heerlijke vlaamse frieten en voor de kinderen frieten met een frikadel, met voor Cees hollandse mayonaise  :lol: die lust die Belgische zure saus niet. 's Middags bij de koffie had Nancy nog een Flan gebakken, ook dat was smullen! Quiara en Cees hebben heerlijk samen gespeeld en "de groten" raakten niet uitgekletst hahaha. Het was een reis om de wereld, er te komen viel nog mee, Truus Truus leidde ons er eigenlijk bijna foutloos heen. Maar toen terug.... Michel wilde het liefst toch voor het donker werd weer op de doorgaande weg zijn, maar met dat uur verschil was het om 18.00uur toen we vertrokken toch al aardig aan het schemeren! Afijn, wij hebben Truus en die brengt ons er wel! Tsja we zijn er ook wel gekomen, hebben een kleine 3 kwartier gedoold door gehuchten die volgens mij niet eens op de kaart staan, 3 "wegomleggingen" waarbij Truus toch wel in protest ging toen we de omleiding volgden   :)  aardedonker, weggetjes zo smal dat je als er een tegenligger komt elkaar niet eens had kunnen passeren.... bij daglicht was het waarschijnlijk een erg mooie route geweest   :P  Al met al hebben we er iets meer dan 3 uur over gedaan om thuis te komen.

Renée had nog een grote papegaaienkooi over en die wilden wij graag overnemen voor onze Paco, het is precies zo'n kooi als we voor Noa al hebben, en inmiddels staat de kooi ook bij ons in huis..... heel erg bedankt Renée   :-*  Wij zijn er erg blij mee.... nu Paco nog hahaha

We hebben gistermiddag de kooi in elkaar gezet en een mooie dikke stok gekocht, meteen voor Noa ook een nieuwe stok.... ze had hem al een eind doorgeknaagd hahaha.
We hebben de oude kooi meteen weggehaald, met de gedachte dat als ie die niet meer ziet, hij daar ook niet meer in kan willen, hij moet het doen met waar ie nu ingezet wordt.

Hij stapte eigenlijk zonder moeite bovenop de kooi, maar bleef zitten waar hij zat. Toen zelf maar laten opstappen en hem in de kooi gezet, hij wilde op de nieuwe schommel........ waar hij vervolgens ook bleef zitten zoals ik hem daar had neergezet hahaha gek beest hoor! Ik keek nog even door de open deur en kreeg als reactie van Paco een hele harde "kiekeboe!!"    ;D

Dus na een poos heeft Michel hem laten opstappen en op de stok gezet, hij schoof voorzichtig op naar het midden van de stok om daar als een opgezet dier te blijven zitten!

Toen we gisteravond naar bed gingen zat meneer nog steeds in het midden maar nam een sprong naar de tralies, om vervolgens weer in zijn nieuwe schommel te gaan zitten. We hebben vannacht maar een lampje aangelaten zodat ie niet hoefde te schrikken in het donker...

Ja en vanmorgen........ zat ie dus nog steeds in zijn schommel hahaha.

Maar hij komt wel los nu hoor, zit lekker te kletsen, heeft al gegeten uit die nieuwe enge glimmende schaaltjes en zit nu bovenop de kooi te suffen (Michel heeft hem dus neergezet op de houten stok die op de kooi zit, en hij is zelf nu op het dak gaan zitten)
Ik denk wel dat het goed gaat komen met die gekke grijze en zijn nieuwe huisje!

Terwijl ik dit verhaal schrijf, daalt Paco af aan de achtkant van de kooi, richting vensterbank met kalebassen hahaha de ondeugd!

Een paar foto's, kooi waar heb je de vogel vestopt hahaha

En zo staan de kooien voorlopig, misschien dar er nog geschoven gaat worden, maar voor nu is het goed zo!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: november 01, 2009, 19:12:23 pm »
Wow zeg, dat staat mooi! Ik moest wel lachen om het wenverhaal!! Komt wel goed! :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: november 01, 2009, 19:26:03 pm »
is een heel leuk verhaal geworden aan het wennen , het gaat veel beter dan verwacht hé
en waarschijnlijk word de schommel een vaste slaapplaats voor paco  :hart:

trouwens de kooien noemen die niet villa arthur  ???

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2009, 19:40:20 pm »
 :) het komt ook vast wel goed, voorlopig zit meneer nu in de speelboom te slapen.... ik heb zo het vermoeden dat hij afgelopen nacht niet lekker geslapen heeft...

Idd Vivke dit zijn 2 Arthurkes  ;D 1 meer dan jij hebt :P

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: november 01, 2009, 19:51:46 pm »
Idd Vivke dit zijn 2 Arthurkes  ;D 1 meer dan jij hebt :P

tongue2 tongue2 tongue2 franke tik , w8 ma  :)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #12 Gepost op: november 01, 2009, 20:38:48 pm »
   :a036:       nou die heeft een mooi nieuw onderkome  :thumsup: :thumsup: