Auteur Topic: Gewoon even laten zien!  (gelezen 3707 keer)

Wendy

• Gast
Gewoon even laten zien!
« Gepost op: februari 13, 2009, 16:03:05 pm »
Hai,
ik ben nog niet zo lang hier op het forum. Sinds twee weken hebben we een kamervoliere. Ik ben altijd opgegroeid met parkietjes en ben toen op kamers met eentje begonnen. lekker handtam gemaakt en het ging prima met mn hond van toen.
Inmiddels ben ik nu wat parkietjes verder. We hebben er nu vier in de kamervoliere en een engelse parkiet erbij in een aparte kooi.

In de voliere zitten Pepper ( geel met zwarte vlekken),

Nut ( gele),

Coco ( meest blauw)

en Chess( blauw met zwarte vlekjes).

En apart zit Gizmo.

Ik heb toch nog wel een vraagje over de neusdop van Gizmo en ook bij de verkleuring van pepper. Kunnen jullie daar iets over zeggen? maak ik me terecht zorgen, of is het de hormonale verkleuring?

« Laatst bewerkt op: februari 13, 2009, 16:12:58 pm door Wendy »

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
Re: Gewoon even laten zien!
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2009, 16:19:14 pm »
Dit zijn gewone damesdoppen, niks mis mee....

Wendy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2009, 16:33:24 pm »
Ah, ok. Dat is o.a. waarom we Gizmo appart hielden. Nu kunnen we haar er toch bij gaan zetten. Hihihihi! Dank je wel voor je snelle antwoord!  :a036:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2009, 16:56:29 pm »
inderdaad, een mooie dames neus :)
gezellig gezelschap hoor!!  :thumsup:

Wendy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 13, 2009, 17:14:32 pm »
jaaaaaa, ze kleppen heel wat af!!!! Heerlijk!!!!! Zeker als er een programma met veel gepraat op tv is, lullen ze lekker mee!!!! hahahaha. Nut is echt het gezelligst daarin. Lekker heen en weer op je stok en maar kleppen! hihihi. Zelfs in haar slaap gaat ze door!!! HAHAHAHA!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2009, 18:36:21 pm »
Dan is Nut waarschijnlijk een man, die kleppen door in hun slaap! Net mannen die snurken!  :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2009, 19:42:41 pm »
nou dat hoeft niet perce hoor, corretje, een echte dame, weet ook niet van stoppen als de tv mee doet!  :hot:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #7 Gepost op: februari 13, 2009, 19:44:39 pm »
haha, ja met geluid wel maar toch zie je als ze gaan slapen dat de mannetjes meer in zichzelf pruttelen dan de dames, althans dat is mijn ervaring.  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: februari 13, 2009, 19:56:04 pm »
aha, nee dat kan ik niet vergelijken he..
denk dat jij dan gelijk hebt!!

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #9 Gepost op: februari 13, 2009, 22:08:47 pm »
Volgens mij zie  ik alleen maar dames op de fotos...

En ik weet niet hoe lang ze al allemaal samen zitten, maar als er 1 heer tussen alle dames zou zitten, dan zou er ws al een oorlogje zijn uitgebroken om de heer.

Zeker in een kleine groep als dit moet je nooit meer dames als heren hebben, wil je de lieve vrede bewaren.

Hélène

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 13, 2009, 23:22:29 pm »
Terwijl ik de foto zit te bekijken, vroeg ik me ook al af of het niet allemaal dames zijn en of dat dus nog steeds goed gaat ?
Maar ik zie dat caradow me al voor is.
Plaats hier dus niet zomaar een mannetje bij hoor, grote kans dat ze elkaar dan de tent uit gaan vechten die dames.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #11 Gepost op: februari 13, 2009, 23:27:45 pm »
Het lijken mij zeker 3 volwassen poppen en 2 jonkies, die blauwe geelmaskertjes, kan dat kloppen? als ze heel jong zijn kan de neusdop nog niet helemaal zijn uiteindelijke kleur hebben.
Maar zeker is de meerderheid pop.  ;)

Wendy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 14, 2009, 07:24:40 am »
Hai, ik heb de geeltjes sinds 3 december ( vandaar de namen... pepper en nut, van pepernoot, hahaha). Ze waren toen als kleintjes gekomen. En coco en chess zijn er sinds twee weken als jonkies. Bij Pepper is dus de neusdop aan het verkleuren, bij Nut niet, die heeft nog de neusdop net als de andere kleintjes. Gizmo is volwassen, die heb ik al twee jaar.
Ik had al even mee gelezen op het forum als gast en ook gezien, dat je liever meer mannen hebt, dan vrouwtjes. Ik wacht nog even met Gizmo erbij zetten, als ik het al doe. Dit zit ook wel best apart. Dat is een echt staarthanger en stalker, zeg maar, hahahaha.
Deze vier gaan opzich wel, zitten elkaar lekker te wassen en knuffelen. Heel gezellig. Het zijn twee keer twee nestgenootjes, maar de contacten worden wel door elkaar gemaakt, hahahaha!
Kortom, we hebben de voliere ook omgedoopt tot The Nuthouse, hiihihihihi!

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #13 Gepost op: februari 14, 2009, 08:42:53 am »
Coco en Chess zijn 100% dames, dat worden geen heertjes meer.
Alleen Nut is dan niet helemaal goed te zien, maar dat zou dan de enige mogelijke man zijn en dat kan op termijn dus zeker problemen gaan geven.
Als Nut ook een pop is, wat ik haast wel vermoed, maar een foto van de neusdop, bij daglicht zonder flits zal daarover meer duidelijkheid geven, dan zijn er geen problemen te verwachten.

Wendy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 14, 2009, 13:16:00 pm »
OK... lekker goed op de foto te zetten.. not... stomme tralies. Maar ik heb weer een poging geprobeerd, nog niet helemaal naar mn zin, hahahahaha!
chess

pepper en chess

coco

en nut

Hoop dat t te zien is, anders volgt nog een poging met vast leggen, als de hondjes weer slapen!!! hahahahaha!