Ik heb Quacky na het dierenarts bezoek gelijk gewiekt, zodat ik haar beter kan hanteren. Ik ben niet van de langzame aanpak, maar ik ga gelijk grondig te werk. Dit heb ik bij Quiney en Quecky ook zo gedaan. En dat zijn nu schatten van vogels.
Gisterenavond ben ik begonnen haar een keer uit de kooi te halen. Dit vond ze maar niks, en ze krijste alles bij elkaar. En probeerde ook een aantal keer van mijn vinger af te vliegen. Wat een aantal keer lukte maar niet altijd omdat mijn duim haar pootjes vast hadden.
Vandaag bij thuiskomst nog een keer geprobeerd, ze krijste al minder en zojuist nog even geoefend. Ik zie elke keer vooruitgang, ondanks dat heb ik al wel mijn vingers open liggen van het vastgrijpen. Ze bijt niet omdat ze boos of bang is maar meer omdat ze zich goed vast wil grijpen aan mijn vinger, ze gebruikt hem zeg maar als 3de poot.
Ook heb ik haar net kennis laten maken met walnoot, ik zag gelijk haar koppie veranderen van he das lekker. Dus hiermee gaan we succes boeken.
Wel hebben we haar nog steeds apart van de rest staan, dit is ook een voordeel zo word ik niet afgeleid als ik met haar bezig ben. Het belangrijkste is dat ze nu rustig op mijn hand stapt en mee gaat naar de standaard en daar rustig blijft zitten. Dat ga ik haar nu aanleren op de reisstandaard, deze standaard komt als de test resultaten negatief zijn straks 3 meter van de andere vogels te staan zodat ze kan wennen en ik Quecky rustig kan introduceren aan haar.
wordt vervolgd....