Auteur Topic: Handen in het haar en de vingers in de oren...  (gelezen 8884 keer)

cosch

• Gast
Re: Handen in het haar en de vingers in de oren...
« Reactie #45 Gepost op: april 11, 2009, 09:16:50 am »
Maar het negeren is wat we hiervoor juist al deden, al bijna 2 jaar...
En dan heb ik het niet over 5 minuten...

Doordat jullie em onder de doek deden, was het ook geen negeren.
Dus als jullie voor dat negeren willen gaan dan moet je ook echt negeren. Dus die doek weggooien en echt echt negeren.
Als je dat kunt dan geloof ik ook dat dat beter zal helpen.

Ik denk dat het niet uitmaakt wat je doet. Als de vogel maar duidelijk merkt dat het meer oplevert als hij stil is. En jij kent je vogel het beste dus jij weet ook het beste waarmee je hem een groot plezier doet. En dat moet je uitbuiten. Wees creatief. Je weet zelf het beste wat bij jullie past.

Maar onder een doek doen als hij schreeuwt vind ik geen oplossing. Jij wilt ook niet als je uitgelaten en luidruchtig bent, opgesloten worden in een donkere kamer. Ten eerste ga je dan knoeien met het dag en nacht ritme. Waardoor hij ook  nog wel es helemaal van streek kan raken en lastig kan worden. En ten 2e is het frustrerend voor de vogel. Als ik hem was zou ik ook harder gaan schreeuwen.

Nou Succes. Ik hoop dat je je manier vind. Wees creatief. Er is geen 1 goede manier. Kijk naar je vogel en doe wat bij hem en jullie past.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #46 Gepost op: april 11, 2009, 12:23:53 pm »
vind het echt top dat je zo vol blijft houden, want dit is wel iets heel lastigs boven op waar je allemaal al door bent gegaan! :-*
ik duim voor je dat je snel wat kleine vorderingen ziet ;)

ps: is dat een nieuw nestje??

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #47 Gepost op: april 13, 2009, 22:14:05 pm »
In gek van mijn vogel zul je veel tips vinden, maar dan het toepassen zul je weer zelf moeten doen en dat is en blijft in sommige gevallen lastig. (niet negatief bedoeld en hoop niet dat ik je hiermee de moed in de schoenen laat zakken) Je hebt duidelijk een hardnekkig vogeltje. En de spanning zal hij ook zeker voelen. Misschien als jullie daar doorheen zijn dat de vogel ook wat rustiger wordt. Ik vindt het in ieder geval tof dat je ondanks de spanning de moeite neemt door te zetten! Sterkte ermee!