Auteur Topic: Nest(kast)jes in de tuin  (gelezen 17436 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Nest(kast)jes in de tuin
« Reactie #75 Gepost op: maart 23, 2010, 18:49:25 pm »
 :-[ Nee... kon het niet laten..

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #76 Gepost op: maart 24, 2010, 07:35:38 am »
Waar blijven de foto's!  :)

Ja die zijn gemaakt allen mijn pc is raar....
Outlook doet het niet, geluidniet, printer niet fotokaartje herkent hij niet enz enz ??? ??? :CENS

Maar ik kan gelukkig wel internetten  :hot: (alleen mijn automatische inlog is overal weg) :seestars:

Ik ben vanmiddag weer naar het tuincentrum geweest en heb als nog een paddenhuis gekocht (waarvan ik bang ben dat het vol met slakken zal komen te zitten.. en een lieveheersbeestjeshuisje.. en een koolmezenkast..  :thumsup:

Je moet ook niet naar een tuincentrum gaan   ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #77 Gepost op: maart 24, 2010, 08:34:48 am »
Voorlopig maar niet meer nee.  :) Maar ik ging wel speciaal voor deze zaken (die ik er de vorige keer al gezien had). Het vervelende is dat ik ook nog en hommelkast gezien heb..  :angry:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #78 Gepost op: maart 24, 2010, 10:11:10 am »
hommels zitten hier gewoon in de muur  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #79 Gepost op: maart 24, 2010, 12:37:38 pm »
Kan ook! Mijn broer heeft zelf een hommelkast gemaakt en heeft er al een aantal jaren nesten in gehad, is erg leuk om te zien!!  :thumsup:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #80 Gepost op: maart 24, 2010, 13:23:18 pm »
hahaha je moet er dan niet net als ik bang voor zijn...
ik heb ze steeds in huis mijn man vangt ze met een glaasje en viltje om ze weer buiten te laten, ik durf dat niet :hot:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #81 Gepost op: maart 24, 2010, 14:11:26 pm »
Hommels zijn niet agressief gelukkig, dus in prncipe hoef je er helemaal niet bang voor te zijn. Als je een wespennest in je muur hebt, is wél erg!!  :nailbiting:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #82 Gepost op: maart 24, 2010, 15:27:59 pm »
Nee ik weet dat zij niet aggessief zijn, maar in huis zijn ze in paniek ze willen eruit maar weten niet waar  ???

Tja en dan ik ook maar in paniek ;D niet echt hoor maar ik durf ze niet te vangen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #83 Gepost op: maart 24, 2010, 16:33:27 pm »
 ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #84 Gepost op: mei 13, 2010, 10:28:07 am »
Even een update van hoe het gegaan is met mijn nestkastje.. Op een gegeven moment zag ik de pimpelmeesjes er dus helemaal niet meer bij. Als ze zitten te broeden kan het best zijn dat je ze amper ziet, dus ik heb afgewacht. Inmiddels was het wel duidelijk dat ze het nestje in de steek gelaten hadden om een of andere reden. Ik denk zelf misschien doordat ik een paar uurtjes met de hogedrukspuit de tegels eronder heb schoongemaakt, maar je weet de reden natuurlijk nooit echt. Ik heb dat vorig jaar ook gedaan en toen was er niets aan de hand.

Maar goed, gisteren zag ik dus voor het eerst weer een vogeltje ervandaan vliegen, een koolmees deze keer en toen dacht ik, misschien willen die aan een tweede legsel beginnen, momenteel gaan er ook veel nesten verloren door de kou en te weinig voedsel. Ik dacht ik ga het oude nest eruit halen (wat de pimpelmezen gebouwd hadden) dan is er meer kans dat ze het kastje gaan bezetten..

Ik trap gepakt en nest eruit gehaald, wat blijkt.. er liggen twee eitjes in.. ik schrok me rot, heb het nest weer teruggelegd en nu maar hopen dat ze het niet erg verdacht vinden en dit nest alsnog verlaten. Ik weet natuurlijk niet zeker of dit eitjes van de koolmezen zijn of dat ze al gelegd waren door de pimpels.. Vanmmorgen heb ik de mezen er weer twee keer in zien gaan.. Om zeker te weten of de eitjes van de koolmezen zijn moet ik gewoon over 2 dagen nog eens kijken of er meer eitjes in liggen.. Pff kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik zo nodig dat nest er uit wilde halen..  :nailbiting:
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2010, 10:20:31 am door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #85 Gepost op: mei 15, 2010, 21:09:54 pm »
Heb vandaag even gekeken en ja hoor, vier eitjes!!  :thumsup: Moet je nagaan, heb ik gewoon dat hele nest eruit gehad en een eitje vastgepakt, nest teruggestopt en toch gaan ze gewoon door!! Ik vind het LEUK!! Toch nog een nestkastje bewoond!! :hart:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #86 Gepost op: mei 15, 2010, 21:15:39 pm »
Super Loes. Nu maar hopen dat er mooie kuikens uit gaan komen  :hart:

Dan kan je genieten van het af en aanvliegen van de ouders en het prachtige geluid van het voeren van de kuikens  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #87 Gepost op: mei 16, 2010, 11:00:40 am »
Ja ik vind het helemaal geweldig, onverwacht toch nog een mezenpaar dat aan een tweede nest begint en dit keer koolmezen! Vorig jaar de pimpelmezen waren ook super, nu de koolmeesjes maar eens lekker volgen! Ik ga Bjorn verbieden de scooter voor neer te zetten, die herrie... Ook roken bij de voordeur is afgelopen voorlopig!  :dance:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #88 Gepost op: mei 31, 2010, 11:02:09 am »
 Ik zie ze nu vaker met voedsel naar binnen vliegen of eigenlijk nog steeds maar één, dus wie weet zijn er jongen!
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2010, 12:40:51 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #89 Gepost op: mei 31, 2010, 15:01:27 pm »
Ze hebben zeker weten jongen, ik zie nu beide ouders af en aan vliegen met piepkleine insectjes in hun snavel..  :thumsup: