Auteur Topic: Mijn kakarikies  (gelezen 38537 keer)

jet

• Gast
Re: Mijn kakarikies - Boef en Bibi
« Reactie #75 Gepost op: maart 23, 2009, 21:39:31 pm »
wat liefffffffff  :hart:

HPB

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: maart 23, 2009, 21:48:04 pm »
 Nicky, wat intzettend lief en klein en die donshaartjes aaaa :hart: geniet er van!!

cosch

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: maart 23, 2009, 22:06:15 pm »
Ohh wat klein!  :hart:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #78 Gepost op: maart 23, 2009, 23:16:52 pm »
Wat schattig  :hart:

Zie ik het goed, komt er wat geel door ?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #79 Gepost op: maart 24, 2009, 00:01:46 am »
Schatje hoor, klein he :hart:

Vandaag voor het eerst gedurfd jong nr 1 uit het nest te pakken!
Gelijk een naam gegeven, mag ik jullie voorstellen aan Bo;

bo, ki en to ;D ;D

Hélène

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: maart 24, 2009, 00:26:02 am »
Mooi gezicht altijd als het mannetje zijn popje voert en wat groeien die witte pluizebolletjes toch hard.

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #81 Gepost op: maart 24, 2009, 00:29:38 am »
Whaha bokito.... een groter contrast is bijna niet voor te stellen!
Ze hebben 1 ding gemeen... ze zijn allemaal harig  ;D

Miriam

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: maart 24, 2009, 08:36:41 am »
Tjee wat gaat dat hard zeg!

Jij hebt ze toch samen met andere vogels? Gaat dat nu goed? Ik heb altijd begrepen dat kakariki's tijdens de broed behoorlijk agressief kunnen zijn, maar misschien heb ik het verkeerd onthouden? Of misschien bof jij met verdraagzame kakarikies dat kan ook nog natuurlijk :)

Zisha

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: maart 24, 2009, 10:15:28 am »
zo leuk om ze even vast te houden, was wel eng denk ik

wat een schatjes  :hart:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #84 Gepost op: maart 24, 2009, 10:37:59 am »
Bo ki to,  ;D nee, to maar niet wordt allemaal met B, net als paps en mams Boef en Bibi.

Jij hebt ze toch samen met andere vogels? Gaat dat nu goed? Ik heb altijd begrepen dat kakariki's tijdens de broed behoorlijk agressief kunnen zijn, maar misschien heb ik het verkeerd onthouden? Of misschien bof jij met verdraagzame kakarikies dat kan ook nog natuurlijk :)

Ja, op een site had ik gelezen dat het goed samen kon met grasjes, nou op zich gaat het wel, maar Boef is dan idd ook een zachtaardig vogeltje, ze staan er zelf bekend om mensen aan te vallen in de broedtijd, en ik had voor deze een ander mannetje en die viel me ook aan, en was nog geeneens broedtijd!
Dus die heb ik ergens gebracht waar meer kakarikies waren en mensen met veel ervaring met ze.
Ik heb ze nog niet zo lang en weet nog niet echt veel van de soort af, dus ben lerende zeg maar. In het begin moest ik erg aan ze wennen en heb zelfs nog ff gedacht ze weg te doen.
Maar ben toch blij dat ik het niet gedaan heb, het zijn zulke leuke beesten.
Alleen ze zijn zo nieuwsgierig dat ze zich zelfs in een grasparkietenblok wringen, al gaat het maar net!  :o
Dus ik ben echt benieuwd wat er straks gaat gebeuren met de koloniale broed.
Ik denk dat als een gras popje echt zit, ze zich niet weg laat jagen door hem, en ik denk ook niet dat hij kwaad zal doen, het is meer nieuwsgierigheid. Maar ik hou het goed in de gaten en heb nog opties voor ruimte mocht het wel misgaan.

En ja Antonia, de jongen worden geel, ik heb gister op internet zitten neuzen en daar zag ik nestjes met jongen die grijs pluis hadden, die worden dus hoofdzakelijk groen, geel dons wordt geel, wel kunnen er groene vlekjes door heen zitten zodat ze bont worden maar hoofdkleur blijft geel.
Omdat Boef groen bont is zal er waarschijnlijk geen hele strogele uitkomen zoals Bibi zelf.

Miriam

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: maart 24, 2009, 12:01:24 pm »
Ja ik vind dus kakarikies ook geweldig, maar het agressief zijn tijdens de broed hield me tegen.. nu heb ik roodruggen  :-[ ;D Die konden zelfs buiten de broed om niet bij onze parkieten..
Ik ben uberhaupt helemaal gestopt met koloniale broed. Hier gaat dat nl bepaald niet denderend, dus liever per koppel, maar ja dat kost wel bakken met ruimte dat moet je net hebben ;)
Vind het wel erg leuk om nu bij jou te zien hoe de kakarikies gedeien, wie weet ooit...

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #86 Gepost op: maart 24, 2009, 12:07:25 pm »
Ja, ik ben ook benieuwd hoe alles blijft gaan, zit nu nog aan het begin zeg maar van het hele koloniale gebeuren, maar hou jullie op de hoogte!  ;)

Miriam

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: maart 24, 2009, 12:24:56 pm »
ach het kan ook super gaan hoor de verhalen die ik nu hoor over koloniale broed met grasparkieten is 50/50 ongeveer..

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #88 Gepost op: maart 25, 2009, 21:35:09 pm »
Helaas heb ik vanmiddag het jongste donsje dood uit het blok gehaald... :(
Wat het precies is , weet ik niet, misschien zat er te lang tussen het uitkomen van jong nr 3 en 4, en verloor hij het bedelgevecht om eten...
Maar hoe sneu en verdrietig het ook is om zo'n koud klein hoopje uit het blok te vissen, ik had me er wel op voorbereid dat dat kon en zou gaan gebeuren, ook met de grasjes straks.
Zoals ik al eerder eens gezegd heb, ik laat ze hun ding doen zonder al te veel inmenging en dit hoort er helaas bij. Ik geef ze de beste condities mogelijk, de rest moeten ze zelf doen en de sterken overleven.
Met de rest gaat het gelukkig goed zover ik kan zien.

Miriam

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: maart 25, 2009, 21:52:05 pm »
Ja dat zijn altijd de rotdingen van kweken.. tja waar het aan ligt kan aan zoveel zijn  ??? misschien voelden de ouders dat er iets neit goed is en zijn ze daarom gestopt met voeren. 4 jongen in gevangenschap groot brengen moet meestal wel lukken namelijk, maar tja als een jonkie niet goed is voelen de ouders dat altijd heel snel aan en voeren ze gewoon niet.. :cry: