Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen,....
Het mee voeren heb ik even gestopt omdat ik er toch niets in krijg en ze lijken niet om te komen van de honger dus ze zullen toch genoeg van mams krijgen. Dus dat laat ik even op zijn beloop.
Maar wat ik vandaag zag en eigenlijk al eerder een keer is opgevallen maar niet echt doordrong is dat het pootje van nr. 2 ( Butter ) opzij staat. Dus ik denk aan een spreidpootje.
Na wat zoeken op het net en Hélène bevestigde dat in ons gesprek is dat wel te behandelen als ze nog jong zijn of iig te proberen, met ringen en een elastiekje. De foto's die ik op het net zag waren wel van jongere vogels, Butter is al bijna week of 4. Maarja ringen besteld want die heb ik dus niet, en nu maar weten hoe ik dat ga doen. Wat is de afstand van het elastiekje?
En ja ik kan ook naar een dierenarts gaan maar ik doe het liever zelf, want eerlijk gezegd kan ik dat niet betalen, ik heb nog 16 eitjes liggen dus wie weet komt het nog een keer voor en leer ik het liever zelf.
Ik doe heel veel voor mijn beestjes maar ben geen dierenarts-loper. ( ik snap dat het anders is als je een gaai van honderden euries hebt, maar hier gaat het om vogels in de prijscategorie van 5 tot 15 euro ).
Dus als iemand nog tips heeft?