Auteur Topic: Leeggooien voerbakje  (gelezen 3020 keer)

theroriba

• Gast
Re: Leeggooien voerbakje
« Reactie #15 Gepost op: maart 14, 2009, 13:31:27 pm »
die van mij doen dat ook maar meestal de popjes en dan ligt er vaak binnen 2 weken een ei ze doen het elk jaar weer zo rond deze tijd en in de winter heb ik er geen last van

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #16 Gepost op: maart 14, 2009, 15:40:30 pm »
Wij hebben gewoon maar geaccepteerd dat Jacobus zijn eten zo af en toe over de rand kiepert. In  de caravan doet hij dat vaker dan thuis. Thuis eet hij altijd me met ons aan tafel. Wel zijn eigen eten, maar op een speciale standaard staat hij dan tussen ons in aan tafel. In de caravan kan dat niet en eet hij tegelijk met ons in zijn eigen kooi.
Ik denk dat hij zijn pitjes die in de kooi hangen als bijvoer beschouwd. Hij heeft genoeg te kiezen, want er hangt een bakje met XtraVital en een bakje met Premium. Overigens van allebei maar 1 schepje er in anders hebben we straks een Timneh van het formaat Ara. :o

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #17 Gepost op: maart 15, 2009, 13:50:32 pm »
Thuis eet hij altijd me met ons aan tafel. Wel zijn eigen eten, maar op een speciale standaard staat hij dan tussen ons in aan tafel.
lijkt me super om mee te maken!! :)

HPB

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 15, 2009, 15:54:26 pm »
lijkt me super om mee te maken!! :)
gezellig etentje met zn allen :)

HPB

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maart 15, 2009, 16:02:44 pm »
Ik heb dus minder voer in Melo's bakje gedaan en zie daar... het gaat al twee dagen goed. Hiervoor kroop Melo  ongeveer in zijn voerbakje, draaide erin rond, nam een grote hap en strooide die vervolgens over de grond :CENS. Ik heb Melo gewogen, op jullie advies, en de hoeveelheid voer aangepast. Het is een heel ander vogeltje nu. Hij kletst en kwettert, hij is ineens gaan spelen met de dingen in zijn kooi. Ik sta hier echt te genieten :hart: van deze verandering! nou vind ik het helemaal niet erg dat ie wat rommel maakt hoor want dat hoort er gewoon bij maar zo langzamerhand zag ik hem meer voer eruit gooien dan dat ie at.
bedankt voor jullie advies!

melina

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 15, 2009, 19:16:21 pm »
je weegt  dus nu alleen het zaad, maar krijgt Melo ook fruit of ander lekkers??? dan kom je op veel meer grammetjes!! reken eens om wat jezelf zou moeten eten :) dat wil je niet :o

fijn dat het zo snel verbeterd!!!

HPB

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 15, 2009, 22:25:01 pm »
Ja hoor ;) Melo krijgt genoeg tussendoor! Niet alleen maar zaad, zou toch niet best zijn he :(

Offline lottevoskes

• Eendags kuiken
  • cherry
« Reactie #22 Gepost op: juni 17, 2009, 15:58:48 pm »
ik heb met Elvis dus alles wat geen zaad is dus een stukje paprika, wortel, appel of noem maar op, pakt hij op en gooid het door z'n kooi heen met andere woorden bah dat lust ik niet. en dan zie je hem wel met z'n snaveltje bewegen van ff proeven. maar wel irritant als je hem wat gezonds/lekkers wil voor zetten  :angry:

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
« Reactie #23 Gepost op: juni 17, 2009, 17:43:49 pm »
Bij mij bijten ze het stokje van de trosgierst kapot en niet de zaadjes, het zijn echte deugnieten maar nu begrijp ik het want ze zijn maar 6 weken oud. :)