Klinkt misschien heel gek, maar zien eten, doet eten. Eet eens een stukje appel vlak bij de kooi en biedt ze dan ook een stukje aan.
Parkieten kijken een tijdje de kat uit de boom voor ze iets nieuws proberen, dus gewoon in kleine porties blijven aanbieden, maar niet de hele dag in de kooi laten liggen.
In mijn buitenvolière zitten meer dan 40 parkieten, dus daar leg ik gewoon een halve krop ijsbergsla neer en haal die na een uurtje weer weg, als er nog wat over is.
Verder zijn ze hier doller op groenvoer dan op fruit, maar ik geef ze zomers ook kleine wilde aardbeitjes.
Wat ook heel gezond is en ijzerrijk en dat gaat binnenkort weer komen, de paardenbloem blad.
Wel altijd zeer goed afspoelen, ook herderstasje zijn ze dol op en de diverse grassoorten, maar waar ze helemaal wild van worden bij mij is vogelmuur.
Na deze koude periodes met nachtvorst duurt het wel weer even voordat je hier weer een leuk bosje van kunt plukken, maar het komt er aan.
Zoek op Google maar naar informatie en afbeeldingen, want er groeit genoeg in je omgeving waar parkieten blij mee zijn.
Let wel op waar je wat plukt, het liefst in een omgeving waar weinig auto's en dus bijna geen uitlaatgassen zijn, maar toch altijd zeer goed afspoelen, want rijden er geen auto's langs, dan is het wel een uitlaat plek voor honden.