Auteur Topic: Gezocht: goed huisje voor 4 kleine aagjes..  (gelezen 4761 keer)

Dolphin

• Gast
Re: Gezocht: goed huisje voor 4 kleine aagjes..
« Reactie #15 Gepost op: maart 25, 2009, 08:56:08 am »
Geeft niet hoor! Vind het goed dat je meedenkt!
Ik heb 1 reactie gehad van een lid van een ander forum, ben hem nu aan een vragenvuur aan het onderwerpen haha, gewoon om te zien hoe ze terecht komen, waar ze terecht komen en dergelijken.
Maar zo te horen is het een prima huisje, aangezien hij zelf nog meer dwergjes heeft, en te lezen dat hij al meer onhandelbare vogels onder de duim heeft gekregen. Dus wie weet kan hij ook nog wat met Izzy haha  ;)
Maar moet dus nog eens een beslissing maken, en dat is moeilijker dan ik dacht..

Miriam

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: maart 25, 2009, 10:04:18 am »
Vind je het moeilijk omdat je het idee hebt dat je je vogels tekort doet of omdat je het moeilijk vind om zonder vogels door het leven te moeten?

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #17 Gepost op: maart 25, 2009, 12:32:05 pm »
ja het zijn toch een beetje je kindjes he.. console

Miriam

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 25, 2009, 13:32:25 pm »
Tja ik heb mijn vogels nooit als mijn kindjes gezien eigenlijk. Vind het toch wel een wezenlijk verschil hoor, maar ja das bij iedereen anders he ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #19 Gepost op: maart 25, 2009, 15:53:56 pm »
miriam als je kinderen heb weet je dat verschil.. ik niet..  :(

Miriam

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 25, 2009, 16:50:29 pm »
Het was ook niet onaardig bedoeld hoor  :-[ Ik schrik alleen wel eens een beetje van hoe mensen hun dieren vertroetelen als kinderen totdat het meer een kind is als een dier met alle probleemgevolgen van dien. Het is soms zo verleidelijk om mensengevoelens op een dier te projecteren om weer terug te koppelen naar dit topic, als die aga's een mooi verblijf krijgen met goed voer dan denk ik dat het hun weinig kan schelen of het bij jan of piet thuis is terwijl wij soms graag denken dat ze het vreselijk vinden als we ze laten verhuizen zeg maar ;) (en dan even papegaaien en zo daar gelaten want daar heb ik geen verstand van hoe dat werkt ;) )

Dolphin

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 25, 2009, 21:15:40 pm »
Ik vind het vreselijk omdat ik het idee heb dat ik mijn vogels tekort doe. Niet perse om het idee zonder vogels door het leven te moeten, maar wel zonder Hen een beetje. Ik ben toch erg aan ze gehecht geraakt de afgelopen 2 jaar, en dat doet me zeker wat. Ik zal het zeker niet droog houden wanneer ik ze bij iemand moet achterlaten. Alleen het idee dat ze dan ook een goed huisje hebben troost me wel. Alleen had ik ze liever dat huisje geboden. Helaas kan dat nu niet.. Toch een beetje het idee van pijnlijk dat een ander ze dat plekje wel kan bieden en ik uiteindelijk niet..Dat doet me pijn, zeker weten.
Het doet me zeker pijn, ze blijven mijn liefjes. En ja soms praat ik tegen ze alsof het mijn kinderen zijn ja. Dus tja..het doet zeker wat met me. En of de vogels het ook zo ervaren als vervelend, dat verhuizen: Nee dat denk ik niet. Maar dan vind ik het wel belangrijk dat ze in ieder geval nog lekker bij elkaar blijven en niet Ineens in een vreemde omgeving terecht komen zonder een vogeltje dat ze kennen.

Dus daarom ook blijft het een beetje moeilijk voor mezelf, lastig om los te laten die liefies..

Gosh zouden ouders dat gevoel dus ook bij hun kinderen hebben, wanneer ze het nest verlaten? Hihi..
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2009, 21:17:57 pm door Dolphin »

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #22 Gepost op: maart 25, 2009, 23:02:57 pm »
vast wel ;)
misschien is een bekende wel het beste, dan kan je er soms nog langs,
en mocht er wat drastisch veranderen kan je ze misschien nog terug nemen  :CENS

Dolphin

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maart 26, 2009, 15:42:47 pm »
Ik heb een nieuw huisje voor ze gevonden. Na een heel vragenvuur (en ook een beetje verdriet) ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik een beslissing moet maken. En dat heb ik gedaan. Hij geeft ontzettend veel om dieren, heeft zelf ook dwergjes, en weet wat ze nodig hebben. Dus ik kan me niets beters wensen.
Dus over een paar weekjes gaan ze verhuizen.. Met pijn in mijn hart, maar wetende dat ze goed terecht komen.

Miriam

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: maart 26, 2009, 16:01:07 pm »
Mooi, ze zullen het vast naar hun zin hebben in hun nieuwe huisje en jij in jouw nieuwe thuis hoop ik ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #25 Gepost op: maart 27, 2009, 00:02:25 am »
heel veel succes voor de aagjes :-*
en sterkte voor jou console

Dolphin

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: maart 27, 2009, 19:29:19 pm »
Dankjewel! Jja moet zeggen dat het me niet gemakkelijk valt. Gister nog wat foto's bekeken en dan zit je toch weer met traantjes in je oogjes zo van..poeh, wel heel definitief allemaal..Maar goed, kan ze niet voor mijn bestwil vasthouden...Komt ook wel weer goed enzo..

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #27 Gepost op: maart 27, 2009, 20:45:35 pm »
als je er tevreden over bent, en er vrede mee hebt, komt het allemaal goed ;)

Dolphin

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: maart 28, 2009, 14:38:02 pm »
Ooit wel ja!