Ik ben vanmorgen bij Rocko wezen kijken. Mijn nichtje van 2 jaar logeert hier (met haar mama) en dat was dus een mooie gelegenheid om naar de kinderboerderij te gaan. Rocko heeft het erg naar zijn zin zo te zien en krijgt ook veel aandacht van de vrijwilligers. Ik had lekker bananenchipsjes bij me en een walnoot.

Lekker bananenchipsjes

Varkens en kip als gezelschap, alles loopt daar rond.

Waar Rocko op uitkijkt.

Wat Rocko ziet als hij naar rechts kijkt.
Ik heb met het personeel/vrijwilligers gesproken omdat ik alleen zaad met zonnepitten in zijn bakje zag en geen pellets of gedroogd fruit ofzo. Een meisje zei dat hij hetzelfde kreeg als vroeger, wat ik meteen kon ontkennen. Bij Dieca lag er altijd lekker gedroogd fruit en gezonde dingen in zijn bakje. Ze lieten het zaad zien en het was op zich redelijk zaad, maar erg veel zwarte zonnepitten erin. Heb ze verteld over pellets en ze zouden het doorgeven.. Wel krijgt hij heel veel fruit, de hele dag door en ook veel aandacht van de meisjes die er liepen. Ze doen ook alleen maar wat hun opgedragen wordt (qua voer) vertelden ze.
Waar ik geen goed gevoel bij heb is de andere dieren die er allemaal rondlopen en dat in verband met infecties, ziektes. Denk dat er ook wel muizen zijn en vraag me af of ze 's nachts bakjes bij hem laten staan (ivm muizen die er doorheen kunnen lopen en urineren oid). Verder staat er een voliere met grasjes, zebravinkjes. Weet wel zeker dat de vogels niet getest zijn en dat er ook verloop is, waarbij nooit een vogel getest zal worden (te begrijpen). Kans op besmetting met een vogelziekte is dus zeker aanwezig.
Zodra het mooi weer is staat hij buiten, werd er verteld en dat zal hij heerlijk vinden (vandaag was het regenachtig en koud).
Nog een filmpje tot slot: