Hallo Allemaal
Ben nieuw op dit forum en heb gelijk ook vragen, Afgelopen vrijdag is mijn grasparkiethe Sweety, nog 2 jaar, onverwachts gestorven ben nog steeds gebroken het was m'n 2e diertje in nog geen 4 jaar. Hij was erg lief, speels, nieuwsgierig en vooral erg aanhankelijk. Nu dus 2x een diertje zo jong is gestorven ben je gewoon bang om je weer erg te hechten. Maar het zijn natuurlijk ook geweldige diertjes en zonder kan ik ook niet. Een kennis van mij kweekt pyrrhura's die inderdaad ook erg mooi en misschien sterker zijn maar natuurlijk wel veel groter. Ik woon in een flat dus staat de kooi in m'n huiskamer en met de grasjes stond deur , als ik thuis was, altijd open maar kan dat met een pyrrhura ook makkelijk hoeven zij niet gekortwiekt te worden, wat ik niet leuk zou vinden, want een vogel heeft niet voor niets vleugels. Maar het moet natuurlijk ook weer niet gevaarlijk voor hen zijn. Wat voor formaat kooi hebben zij nodig en is het onderhoud veel moeilijker als met grasjes. Ik zit in een rolstoel, kan daarin wel bijna alles zelf hoor, maar als bv. de vogel ergens hoog zit kan ik er niet bij. Twee kooien 1 met een grasje en 1 met een pyrrhura zou leuk zijn maar dat kan in mijn kamer niet en wellicht kunnen die 2 helemaal niet samen zijn
Wil voordat ik beslis welk vogeltje ik aanschaf veel erover weten want niet alleen ik moet het leuk vinden maar bovenal ook het diertje zelf.
groeten
Margriet