Auteur Topic: Nieuwe aanwinsten  (gelezen 3256 keer)

Steph

• Gast
Nieuwe aanwinsten
« Gepost op: april 19, 2009, 17:18:50 pm »
Al veel langer waren mijn vriend en ik aan het twijfelen. We hadden al besloten dat er ooit vriendinnetjes voor onze mannen zouden komen. De vraag was alleen wanneer. Vorige week hadden we hier in de buurt een lieve caique en een jong grijsje gezien. De afgelopen week hebben we de hele tijd lopen nadenken, wel/niet doen, en uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en op het moment zitten er in de hal 3 gaaitjes in quarantaine. Twee grijsjes en 1 caique. De caique is sowieso een vrouwtje en hebben we Abby genoemd. De grijsjes zijn nog niet gesexed (vermoeden is dat 1 of misschien wel beiden vrouw zijn) maar morgen kunnen we hopelijk bij Hedwig terecht en dan zal er gesexed en getest gaan worden. Het popje die we Jainy gaan noemen, zal dan bij ons blijven en de andere mag terug. De grijsjes zijn 12 weken oud en de caique is 7 maanden oud. De caique is wat onwennig en bang voor mensenhanden maar op 2 dagen tijd is dat al super bijgetrokken. Het gaat een spannende week worden maar zodra de testresultaten negatief zijn dan mag het de woonkamer in en dan gaan we kijken wat onze Apollo en Micah er van vinden. Apollo en Micah zijn al veel andere vogels gewend en zijn heel sociaal dus we hebben er vertrouwen in dat ze hun vriendinnetjes leuk gaan vinden :D

Foto's van onze aanwinsten

Egwene

• Gast
Re: Nieuwe aanwinsten
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2009, 17:24:57 pm »
Aaahhhh, wat een schatjes zeg! Zijn Appollo en Mica ook grijsjes?

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2009, 17:27:08 pm »
 :hart: :hart:

Steph

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2009, 17:31:45 pm »
Aaahhhh, wat een schatjes zeg! Zijn Appollo en Mica ook grijsjes?

Apollo is een caique en zal gekoppeld gaan worden aan Abby de caique.
Micah is een grijsje en krijgt Jainy 1 van de 2 grijsjes als vriendinnetje (afhankelijk van het geslachtsresultaat morgen)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2009, 17:36:04 pm »
wat een liefies steph  :hart:

en wat moet ik verstaan onder, de ene gaat terug weg  ???

arnootje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2009, 17:54:43 pm »
ik zou zeggen dat de linkse van de grijsjes zowieso een popje is, en ik denk zelfs 2 popjes.

Succes met de nieuwe aanwinsten

Steph

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2009, 18:06:08 pm »
wat een liefies steph  :hart:

en wat moet ik verstaan onder, de ene gaat terug weg  ???

We hebben nu de 2 grijsjes meegekregen om ze te laten sexen. Eigenlijk hebben we ze alledrie in goed vertrouwen meegekregen. Er is nog niks betaald. Het grijsje waarvan de eigenaar het vermoeden heeft dat het een popje is (Arnootje, de eigenaar denkt ook de linkse en wij hopen dat zelf ook) die moet als eerste gesexed worden. Is dat een vrouwtje dan is die voor ons. Is dat geen vrouwtje dan gaat de tweede gesexed worden en is die voor ons als het een vrouwtje is. Zijn het beide mannen dan gaan beiden terug. We houden sowieso maar 1 grijsje maar omdat het broer en zus zijn hebben we beide meegekregen en ook om de kans op een popje groter te maken. Het zou nogal lullig zijn als we bij Hedwig aankomen en het eerste grijsje blijkt man te zijn, dan zouden we eerst weer op en neer moeten om de andere op te laten halen dus daarom werd dit wat gemakkelijker gevonden. Het was wat handiger geweest als ze van tevoren al waren gesexed, net zoals de caique maar dat is helaas niet het geval.

arnootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2009, 18:13:38 pm »
Oke En hedwig sext door middel van endoscopie.

Steph

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2009, 18:31:36 pm »
Oke En hedwig sext door middel van endoscopie.

Ja dat klopt

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2009, 22:03:36 pm »
als ik ze zo bekijk zou ik ook zeggen 2 popjes , ik moet nog steeds denken aan henks tip :)

Steph

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2009, 22:07:41 pm »
als ik ze zo bekijk zou ik ook zeggen 2 popjes , ik moet nog steeds denken aan henks tip :)

Henk's tip???

jet

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2009, 22:15:06 pm »
wat een schatje maar de linker is volgens mij zoiezo een popje, gefeliciteerd alvast met je nieuwe aanwinsten :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2009, 22:42:16 pm »
Henk's tip???

ja heeft te maken met de snavellijn en als ik meedoe aan een poll en ik volg henks tip ,ben ik dikwijls juist in het gokken of het is louter toeval  :)

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2009, 23:46:56 pm »
 :hart: :hart: gefeliciteerd  :-*

Egwene

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 20, 2009, 08:14:40 am »
Vandaag is de grote dat naar Hedwig...hoe lang moet je dan wachten op de uitslag?