Auteur Topic: Veel roze veertjes op de borst  (gelezen 1797 keer)

hennie44

• Gast
Veel roze veertjes op de borst
« Gepost op: april 26, 2009, 09:40:07 am »
hoi hoi

ten eerste  bedankt voor jullie leuk welkommen allemaal.
ik ben druk bezig met de voor bereidingen .eerst heb ik me een boekje aangeschaft van bonny talsma ik vind het een erg leuk maar vooral nuttig boekje met zeer goed informatie over opvoeding van je gaaitje.
ik lees veel over papagaaien vooral over gezondheid en goede voeding.
ik heb een heel mooie kooi besteld die komt de 1e week van mei verders heb ik al heel veel leuk speelgoed gekocht en een mooie java zitstik voor in de kooi.
ik heb ook zo,n watervaste plaat gehaalt en wieltjes en heel mooi wilgenhout daar hoefde ik overigens niet ver voor te gaan ze hadden net een knot wilg aan de grond gezaagd op mijn werk ik werk op een plantenkwekerij
nu ga ik nog naar de touw slager voor sissal en hennep touw onbewerkt uiteraard.de touw fabriek zit een straat voor mijn werk.
maar nu komt het gister zijn we weer wezen kijken bij ons kleine grijsje en nu zit ik ergens mee meschien kunnen jullie me helpen,
hij heeft op zijn borst en zijn voetjes alleen maar rood en iets rozege veertjes in de plaats van grijs ,en is de kleinste uit het nest de andere twee grijsjes van het nestje hebben dat niet ,de ouders hebben dat ook wel maar niet zo veel ,verders ziet het grijsje er goed uit is allert kijkt goed om zich heen eet tot nu toe goed zijn papje voetjes staan goed ,alleen die extreem veel rood roze veertjes .
wie weet waarom dit zo is ,ik maak me nu ongerust ,ik wil ook graag foto,s laten zien ik heb er nml al veel gemaakt maar ik weet jammer genoeg niet hoe ik ze hier moet plaatsen .
al vast bedankt voor jullie antwoorden.
lieve groetjes hennie

cosch

• Gast
Re: Veel roze veertjes op de borst
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2009, 09:59:56 am »
Ik heb je bericht even afgesplitst. Des te meer kans op een reactie. ;)

Je ziet vaker grijsjes met roze veertjes. Mijn Gijs heeft zijn heupen en kont roze. En verder kerngezond.
Dus het hoeft niet meteen zorgelijk te zijn. Zie foto.

Ik heb begrepen dat het bij een jonkie wel weer goed kan komen bij de eerste rui maar ik zou hem zeker laten onderzoeken door een vogelarts. Om er zeker van te zijn dat het echt genetisch bepaald is en niet door een ziekte of aandoening.

Maar ook wil ik je meegeven dat als je je bedenkingen hebt of het niet aandurft om deze grijze mee naar huis te nemen, je het niet moet doen.

Hier is een link naar hoe je foto's moet plaatsen: Als het niet duidelijk is, pb me dan even.
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=239.0

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2009, 10:12:27 am »

hennie44

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2009, 10:34:57 am »
hallo
ik heb je even een mailtje gestuurd.
groetjes hennie

cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2009, 10:42:06 am »
Ik ga ze even uploaden voor je en plaatsen! ;)

cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2009, 10:46:47 am »
Hierbij de foto's:

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2009, 10:48:11 am »
Keesie heb dit ook, zie foto

Nu is het na de eerste rui al wat minder geworden, maar je ziet het nog steeds.

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2009, 10:51:47 am »
Hierbij de foto's:

Wat is dat voor "bal" onder z'n kontje naast z'n pootje ??

Verder vind ik het er niet gek uitzien ...Diesel was ook zo rozig,donzig en pluizig toen hij zo klein was ...

cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2009, 10:56:03 am »
Ik denk een vinger van iemand die em vasthoud.

:CENS Ik had het eerlijk gezegd ook erger verwacht na je verhaal. Het rood van de foto hierboven is zijn staart En ik zie wat roze plukjes op zijn poten. En onderaan de buik zie je wel een donkerrode gloed. Bedoel je dat?
Heb je nog een foto waar hij naast een broertje of zusje zit? (mag je mailen hoor! ;) )

Hij ziet er wel super schattig uit!  :hart: :hart:

hennie44

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2009, 11:17:30 am »
bedankt voor het plaatsen. :-*
dat bedoel ik dat rode onder zijn buik ,kunje zo niet zo goed zienmaar dat is bijna helemaal rood/roze ik zal eens voor duidelijker foto,s kiken en ook van zijn broertjes en of zusjes .
ik geloof na deze berichten dat ik onterecht bezorgt ben maar ja je kunt niet voorzichtig genoeg zijn toch?
en het is echt een dotje zo,n klein pluizig kipje :hart: :hart:
gr hennie

en idd dat is mijn vinger wat je voor een bult aan ziet.

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2009, 11:33:38 am »

en idd dat is mijn vinger wat je voor een bult aan ziet.

Ja nu ik wat beter kijk zie ik het  :-[
Zat nog met dikke slaapogen te kijken  ;)

cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2009, 11:45:19 am »
Ik heb je foto's gekregen. je hebt inderdaad de duidelijkste foto's al gestuurd.

Ben heel benieuwd het zich verder ontwikkeld.

Ik persoonlijk zou me nog niet echt zorgen maken. Beter een keer teveel bezorgd zijn en vragen dan dat het straks idd niet goed is.

jet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 30, 2009, 17:14:31 pm »
Ik vind dat roze wel heel erg snoezig uitzien  :hart:
een eerdere papegaai van mij had er eentje op de buik zitten en dat vond de VA niks, hij zag het liever niet, hij zei dat dat op een aandoening aan de lever zou zijn  :CENS