Auteur Topic: nieuwe kooi  (gelezen 4770 keer)

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
nieuwe kooi
« Gepost op: april 29, 2009, 13:12:01 pm »
 :a036: nou na heel lang zoeken op marktplaats heb ik hem eindelijk gevonden. een nieuwe kooi voor djarno en prada zo 1 met een tussenstuk ertussen  :thumsup: dan zit ik niet meer met twee aparte kooien in de kamer en als het meezit kan dan met de tijd het tussenstuk er uit  :dance: :dance: we gaan hem vrijdag halen maar het is helemaal in venray  :o eerrst een dagje naar de dierentuin en dan rijden we gelijk door want daarvandaan is het maar 3 kwartier (scheelt ons een uur rijden) de kooi is een jr oud en een meter breed en 94 hoog dus gaat gelijk op met voor ieder der ruimte van een jockkooi alleen iets hoger  :thumsup: dus kunnen ze wat hoger klimmen  :dance: dat wil zeggen de weinige tijd die ze er in zitten want ze zitten grotedeels op de speelplaats  ;) ik ben benieuwd hoe ze het vinden ik ga zaterdag die kooi helemaal schoonmaken en ontsmetten met dettal  en dan inrichten.ben er echt zo blij mee want die kooien zijn zo duur als je ze nieuw moet kopen en deze kon ik overnemen voor 100 euro dat is te doen  ;) gr marianne

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: nieuwe kooi
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2009, 13:31:20 pm »
inderdaad HEEL GOED schoonmaken!
veel plezier!!

fotos komen ? :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2009, 14:00:02 pm »
Een mooi prijsje  :thumsup:

We wachten rustig de foto's af  ;)

jet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2009, 08:19:32 am »
Dat gaat een mooie kooi worden voor een mooi prijsje  :-*

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2009, 13:55:32 pm »
nou ik heb de kooi en hij is als nieuw een plaatje :thumsup: maar nou zat ik te denken zal ik ze samen gelijk zonder dat tussenschot er in zetten  :CENS en als ik weg gaat dat schot er weer tussen? want ze gaan samen in een nieuwe kooi dus ik denk dat djarno dat dat niet als zijn teritorium ziet wat denken jullie? het gaat op de speelplaats redelijk goed soms nog wat proberen te bijten van djarno uit en dan schreeuwde prada wel maar er gebeurd eigenlijk verders niks. en dan zoenen ze weer samen. ik ben bang als ik ze nu met dat tussenschot er gelijk inzet dat djarno weer gelijk het binnen een paar dagen als zijn plekje ziet wat ie dan mischien weer gaat verdedigen. graag jullie mening groetjes marianne 

Steph

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2009, 14:49:54 pm »
Ik zou ze samen zetten. Hier zitten ze ook samen en af en toe is het een beetje mopperen, happen maar daarna ook weer lief doen. Ze zoeken dan vanzelf wel hun eigen weg.

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2009, 14:50:26 pm »
Zonder tussenschot .. tenminste .. dat zou ik doen !
Geen fratsen  :)

Ik heb dit weekend 2 grijsjes te logeren , en na ff kennisgemaakt te hebben heb ik al gezien dat het goed gaat (zie fototopic)  ,
vannacht hebben ze nog in hun reiskooi geslapen , maar straks zet ik ze gewoon in de grote voliere erbij .. geen problemen  ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2009, 15:22:45 pm »
 :a036: ik ga het gewoon doen  ;) hij is gaaf joh die kooi ik ga dalijk een foto maken en proberen hier op te zetten (vindt dat altijd zo een gedoe maar komt goed) ze zitte alletwee met arendsogen te kijken hoe we hun kooi aan het inrichten zijn  ;D ben er echt zo blij mee  :dance: alsof ik er zelf in moet zitten  ;D

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2009, 16:51:48 pm »
Leuk, ben benieuwd naar de foto's.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: mei 02, 2009, 20:38:16 pm »
nou het ging goed maar nu zit prada beneden op de grond en djarno boven  :o djarno is prada aan het uitdagen  :angry:
nou maar ffe volhouden  :nailbiting:  ze waren in het begin heel druk aan het spelen  :thumsup: maar ja nu blijft prada op de grond zitte  :( en is djarno druk aan het spele

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: mei 02, 2009, 21:18:11 pm »
fotos doe ik morge ffe  ;) ik heb ze wel gemaakt maar rich moet ze ffe op de pc zette en die is nog met de kooi van bonita(valkje) bezig.gr marianne

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: mei 02, 2009, 21:23:05 pm »
Veel plezier met je nieuwe kooi!  :thumsup:

jet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 02, 2009, 21:54:03 pm »
Ik zou ze ook gewoon samen zetten( heb ik ook gedaan) ze vinden hun eigen plekkie wel hoor en als ze gewend zijn zitten we welop dezelfde hoogte :)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: mei 02, 2009, 23:01:51 pm »
zr zitten nu ieder even hoog. eerst allebei op dezelfde stok en toen begon djarno te hakke naar prada  :nailbiting: prada schreeuwe en toen hing djarno ondersteboven  :) nu zitten ze ieder appart van elkaar. djano helemaal aan de andere kant van de kooi maar wel op de zelfde hoogte  ;) ga dalijk wel met buikpijn naar boven  :nailbiting: ik denk dat ik morgenochtend maar rich als eerste naar benede laat gaan  :-[ schijtebak ben ik he? echt erg .gr marianne   

Steph

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 02, 2009, 23:42:19 pm »
zr zitten nu ieder even hoog. eerst allebei op dezelfde stok en toen begon djarno te hakke naar prada  :nailbiting: prada schreeuwe en toen hing djarno ondersteboven  :) nu zitten ze ieder appart van elkaar. djano helemaal aan de andere kant van de kooi maar wel op de zelfde hoogte  ;) ga dalijk wel met buikpijn naar boven  :nailbiting: ik denk dat ik morgenochtend maar rich als eerste naar benede laat gaan  :-[ schijtebak ben ik he? echt erg .gr marianne   

Slapend spoken ze niks uit hoor en het is wat de rest ook al een beetje zei, ze moeten toch een beetje hun plaats en hun rang bepalen. Komt helemaal goed en ze schreeuwen vaak harder dan dat er wat is!