Hallo allemaal!
Ik ben eigenlijk opzoek naar een jong parkietje, die net zelfstandig is geworden. Het geslacht maakt mij eigenlijk niet uit. Ik hoef natuurlijk niet perse een handgevoerd parkietje, maar het liefst wel 1 die wel al een beetje gewend is aan de mensen hand

Ik heb zelf niet zulke hele goeie ervaringen met parkietjes uit de verscheidene dierenzaken...vaak zijn ze ziek, ontzettend getraumatiseerd voor mensen handen en vaak ook niet jong meer.
Ik heb nu zelf ook al een parkietje, Dinky. Dit poppetje is nu 7 jaar, maar helaas niet goed tam gekregen door haar vroegere schuwe en nogal dominant maatje. Ze is ontzettend gelukkig in haar eentje, maar fleurt wel op van alle gekke vogel geluidjes

. Ze was erg blij toen haar maatje dood was, dus ik laat haar wel lekker in haar eigen kooitje.
Helaas wil mijn Dinky ook niet lekker rond fladderen, ze kijkt heel angstig als het deurtje open staat.
Vandaar dat ik eigenlijk een jong parkietje erbij wil

Die kan de ander opfleuren en het is natuurlijk hardstikke gezellig om een parkietje rond in het huis te hebben =)
Wie o wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Esmee
Edit 180sonic: alles samen gevoegd!