Auteur Topic: wordt een pyrrhura snel eenzaam?  (gelezen 1448 keer)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
wordt een pyrrhura snel eenzaam?
« Gepost op: mei 09, 2009, 17:25:55 pm »
Ik wil graag een pyrrhura nemen maar ik vroeg mij af of dat eigenlijk wel kan. Ik werk 4 a 5 dagen per week en ben dan alleen 's avonds thuis. In het weekend heb ik wel meer tijd om aandacht te geven aan een gevederde huisgenoot. Is het dan zielig als je een pyrrhura de hele dag alleen in huis laat zitten?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: wordt een pyrrhura snel eenzaam?
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2009, 18:17:38 pm »
Tsja, ze houden echt wel van leven in de brouwerij. Maar het is denk ik ook wel wat ze gewend zijn. Als dat van het begin af aan zo is en je hangt veel speelgoed in de kooi en zet bijvoorbeeld de muziek aan, kan het misschien wel meevallen. Waarom neem je er niet meteen twee? :)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2009, 18:19:18 pm »
hoi Lotto,

Zielig is een heel groot woord! Alleen het is wel erg jammer dat de pyrrhura dan heel de dag alleen moet zitten. Ik denk dat elke vogel liever met z'n tweeën zit. en zich eenzamer voelt. alleen is maar alleen hé!!

Dan zou je er het beste twee kunnen nemen, Twee broertjes, twee zusjes of onverwant. Ze zullen dan wel meer naar elkaar toe trekken, maar de Pyrrhura is heel makkelijk tam te maken. en dan is nog  de ene vogel kroelerig als de ander en de ene zal ook eerder tam worden dan de ander, maar wat wil je zelf??   Het is natuurlijk wel gezellig als je thuis komt en ze zijn lekker aan het kwetteren, in plaats van dat ie rustig in een hoekje zit. (wat zou kunnen)

Er is genoeg te lezen op het forum over de Pyrrhuraatjes.
Wij hebben er zelf ook twee, Deze zijn voor mij tam. Quiney vind het heerlijk om op je schouder te zitten. Quin is nog jong en doet Quiney na. We zijn zelf ook niet hele dagen thuis!

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2009, 18:27:54 pm »
Ok twee zou een optie zijn. Ik wilde er liever 1 omdat ik het idee heb dat hij dan tammer wordt. Dat lijkt me leuker voor mij, maar is misschien niet het beste voor het beestje. ik ben er nog niet uit!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2009, 19:08:37 pm »
je kan toch ook na een paar weken / maanden nr 2 erbij nemen..
dan is  1 al helemaal gewend..

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2009, 19:11:10 pm »
ik zou ook voor 2 gaan hoor, aan de andere kant... zodra nummer 1 binnen is is de kans groot dat je snel alsnog een 2e wil.
ik had er eerst ook 1, nu zijn het er pas 5 :)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2009, 19:29:12 pm »
je kan toch ook na een paar weken / maanden nr 2 erbij nemen
dan is  1 al helemaal gewend..

Ja dat hebben wij ook gedaan!
Quiney is er al 1,5 jaar en Quin nu een paar weken.
Maar Quiney heeft de eerste maand alleen gezeten, en daar heeft ze flink van geprofiteeerd!

Anders kom je een keertje kijken! Het zijn echte clowntjes! maar af en toe... :angry: