Auteur Topic: grijsje Bowy  (gelezen 6455 keer)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
grijsje Bowy
« Gepost op: mei 10, 2009, 23:17:53 pm »
onverwacht groot nieuws,,,,,,,,,,
we hebben een hele grote kans op een grijsje genaamd Bo,3 jaar,man.
hij stond op marktplaats met een heel verhaal erbij.
wegens allergie stond erbij,meestal klik ik dat dan weer weg maar nu na het verhaal erbij gelezen te hebben toch gereageerd.
http://link.marktplaats.nl/250443292
ik weet niet hoelang de advertentie er op blijft staan.

we zijn dus de eerste keus geworden.
nu nog afwachten of het gaat klikken met ons.

spannend!!!!!!!!! :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2009, 13:47:24 pm door tommy-z »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: grijsje Bo.
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2009, 23:22:30 pm »
Ooooooooh wat super! Ik hoop echt dat Bo bij jullie terecht komt!!  ;D

Ik heb even de tekst gekopieerd, voordat hij er misschien af is:

Tot mijn grote verdriet moet ik wegens een allergie aan mijn ogen afscheid nemen van mijn bijna 3 jaar oude grijze roodstaart papegaai Bo (14-06-2006) Werkelijk alles heb ik hier in huis geprobeerd van medicijnen tot de allerbeste luchtbehandeling apparatuur helaas ...het mocht niet baten!Hoe verschrikkelijk ik het ook vind, ik zal uit liefde afscheid moeten nemen van dit bijzondere dier .Ik ben dan ook op zoek naar mensen bij wie mijn SCHAT een gelukkig leven kan leiden, en die weten wat het inhoud om een papegaai te houden, en deze alle liefde, aandacht en zorg te bieden die dit dier nodig heeft!!Dus mensen die hier ook adverteren met papegaai gezocht "gratis"want ik heb het geld er niet voor hoeven niet te reageren...als je al geen geld hebt voor een huisdier te kopen moet je er niet aan beginnen, want dan kun je hem ook nooit indien nodig medische zorg bieden. Ook mensen die spontaan besluiten dat een papegaai misschien wel een leuk huisdier is NIET reageren a.u.b. je hebt er een heel leuk, fijn,maatje aan wat nog mee kletst ook maar daar vraagt hij wel wat voor terug....aandacht...een schone kooi een aai over zijn koppie of gezellig een gesprekje...VEEL TIJD DUS KOST EEN PAPEGAAI ...doe je dat niet staat hij over een jaar weer hier op marktplaats met de advertentietekst: we hebben er geen tijd voor blablabla en gaat hij van hand tot hand omdat niemand hem meer wil omdat verwaarloosde papegaaien namelijk een eigen leven leidden: ze gaan schreeuwen,krijsen en daar kan daarna bijna niemand meer bij ! Ik heb Bo met 6 weken gekocht , heeft hier 2 weken in een kistje gelegen (met warmtelamp) ging er iedere 2 uur uit om hem te voederen, schoon te maken ff te kroelen heb hem direct aan iedereen die kwam in de handen geduwd en daarom is deze vogel nu wat hij is...EEN zoals iedereen het zegt een zeer zeldzame TAMME vogel waar werkelijk iedereen bij en aan kan komen. (de echte grijze roodstaart kenner/fan weet hoe bijzonder dat is)Hij begin nu woordjes te zeggen ..heeft een zeer mooie zuivere fluit, fluit het liedje van de etos reclame na....zingt daar komt de bruid ... heeft onze hond leren blaffen...roept dan ook silly zit.... en blaft dan ook...roep hoe doet het paardje en doet dan de stap van een paard na....hoe doet een eendje en kwekt dan...roept smorgens Demi is naar school...waar is oma? enz enz Ik zoek dus iemand bij wie Bo voor altijd kan blijven en niet voor even omdat het zo leuk lijkt ...of die geen tijd voor hem hebben! Ook stel ik als eis dat ik Bo in het begin mocht ik dat willen(en kunnen) mag bezoeken om er zeker van te zijn dat ik een goede keus heb gemaakt. Mensen met goede bedoelingen zullen begrijpen dat dat voor mij een geruststelling is om met eigen ogen te zien dat Bo het ook werkelijk goed heeft. Dit is het laatste wat ik nog voor deze lieve bijzondere vogel kan doen een goed huis voor hem vinden want dat verdient hij echt (elk dier maar hij in het bijzonder) Bo vind het ook heerlijk om na het badderen of zo savonds lekker met je op de bank te liggen onder een dekentje...vind het leuk om mee naar de winkels te gaan (we hebben een speciaal tuigje uit Amerika die je om kan doen zonder dat hij daar last van heeft) is gek op schommelen en gezellig buiten in de tuin te zitten, is niet bang voor honden/konijnen en andere vogels maar met katten hebben wij geen ervaring. slaapt snachts in zijn kooi, maar is overdag ook als wij er niet zijn uit de kooi hij speelt dan schommelt wat klikt zijn fisicher price telefoon aan en zingt een deuntje mee....
Bo is geringd... heeft een prachtige kooi met alle toebehoren, echt papegaaienspeelgoed wat niet kappot kan en waardoor hij zich mocht je er is een dagje niet zijn zich nooit verveeld!! (want uiteraard kan een Bo wel een dag alleen zodat je lekker naar het strand/pretpark of wat dan ook kan gaan!!
Mensen die eerlijk en oprecht geïnteresseerd zijn in dit voor mij zo dierbare maatje, kunnen contact met mij opnemen via de mail of telefoon , want zonder deze voor mij medische noodzaak was hij voor nog geen TON te koop geweest! U begrijpt dus wel dat ik mijn vogel niet aan de eerste de beste mee geef, en de klik is voor mij dan ook belangrijker dan het geld!!   

En wat leuk die foto op de hondenmand!  :)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2009, 23:27:53 pm »
ik had hem ook al gekopieerd en opgeslagen. ;)
wat een verhaal is het héh,
we hebben ook al een paar van zulke mailtjes gehad. :)
ze willen heel goed weten waar hij terecht komt.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2009, 23:53:38 pm »
 :a036: spannend  :dance:   :duimvoorje: gr marianne

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2009, 00:27:56 am »
superrrrrrr :duimvoorje:

cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2009, 07:30:16 am »
Ohhh wat gaaf. Wanneer gaan jullie kijken?

Steph

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2009, 07:52:06 am »
Wat spannend zeg! Ik vind het echt een goed geschreven tekst en ik weet zeker dat Bo bij jou een goed huisje zal gaan hebben!

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2009, 08:07:06 am »
Spannend !!!
Ga duimen dat jullie door de "keuring" heenkomen  :) , maar dat moet goedkomen ...
Een beter nieuw huisje kan hij niet treffen !!  :thumsup:

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2009, 09:22:52 am »
Ik had het verhaal ook gelezen, en hoop dat de gaai een wereldhuisje krijg.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2009, 12:18:21 pm »
Ohh spannend, maar heel leuk  :dance:
Succes  :-*

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
« Reactie #10 Gepost op: mei 11, 2009, 22:43:52 pm »
 woohoo woohoo we kunnen Bo over 14 dagen op halen. :dance: :dance: :dance:

zondag 24 Mei is het zover.
hij is vanavond al hier geweest.
de mensen wilden weten waar hij terecht zou komen en alles was positief. :thumsup: :thumsup:
het is een schatje.
je kan er van alles mee doen.

eerst gaan we een weekje naar Drenthe en dan Bo halen. :a036:

smeetjuh1990

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2009, 22:49:28 pm »
Gefeliciteerd! :-* woohoo ! Leuk man :D

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!: