Auteur Topic: weer Newcastle Diseas  (gelezen 1566 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
weer Newcastle Diseas
« Gepost op: mei 19, 2009, 19:51:55 pm »
Pseudo-vogelpest bij Rotterdamse kinderboerderij
19 mei 2009

Bij duiven van kinderboerderij De Kooi in Rotterdam-IJsselmonde is de pseudo-vogelpest vastgesteld. Het gaat om de Newcastle Disease, een zeer besmettelijke ziekte die op vogelpest lijkt.
De kinderboerderij is na overleg met de Voedsel en Warenautoriteit voorlopig gesloten. Medewerkers van De Kooi ontdekten de ziekte vorige week bij vijf duiven. Ze zijn aan de ziekte bezweken. Newcastle Disease is niet besmettelijk voor mensen.

De andere dieren van de kinderboerderij zijn gevaccineerd. Ook is bloed afgenomen bij de beesten. Als die niet ziek zijn, kan kinderboerderij De Kooi in Rotterdam-IJsselmonde snel weer open.

http://rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News/Default/2009/mei/Pseudo-vogelpest%20geconstateerd%20in%20Rotterdam-IJsselmonde

Offline Bobbie

• Aan de leg
Re: weer Newcastle Diseas
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2009, 19:54:33 pm »
Hier in Vlaardingen speelt dit ook:

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/06/13/h003.htm

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
Re: weer Newcastle Diseas
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2009, 20:37:29 pm »
ja klopt, daarom had ik geplaatst dat het "weer" zo is... ???

toen ik in de vogelopvang werkte moesten we handelen naar de pseudo vogelpest, dit klinkt mij bekender in de oren dan het Engelse.
maar toen moesten we alle vogels die binnen kwamen meteen afmaken, is toen ook op tv geweest enzo, moesten toen ook door ontsmettings bakken lopen en de vogels buiten afmaken en meteen de vriezer indoen.
nu is er zaterdag een opendag, ik ben benieuwd hoe erg het gesteld is, wordt je allemaal niet vrolijk van :cry: