Auteur Topic: Reacties op het dagboek van Snowy  (gelezen 2316 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Reacties op het dagboek van Snowy
« Gepost op: mei 20, 2009, 17:09:51 pm »
Cool filmpje!!  :thumsup:
zij/ hij zit goed te oefenen zie ik!

heb je naast de stok boven nu eten en drinken gehangen?

smeetjuh1990

• Gast
Re: Reacties op het dagboek van Snowy
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2009, 17:15:50 pm »
Ja =), in de linker zit water en in de rechter zitten stukjes appel.
Het etensbakje zelf zit nog gewoon op dezelfde plek en er liggen zaadjes op de bodem, want hij moet natuurlijk wel ooit naar z'n etensbakje toe.
Parkieten geluidjes vind hij erg leuk, gisteren reageerde hij er nog niet op, maar vandaag zie ik hem al helemaal opleven ervan  :hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2009, 19:09:01 pm »
hij moet inderdaad zelf naar zijn eten gaan zoeken! en drinken ook op den duur he! ;)

smeetjuh1990

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2009, 19:43:00 pm »
Hij heeft z'n eten nu zelf gevonden  :thumsup: hij is zelfstandig naar het etensbakje gegaan. M'n kleine snowy  :hart:.

Ik had het drinken al daar neergezet voordat hij er in kwam. Ik heb deze kooi namelijk gekregen en er ontbreekt 1 etensbakje...en ik kan niet zomaar een andere er op zetten. Heb de goeie nog niet gevonden  ??? .

Er zit ook een waterflesje in, maar daar snapt ie nog helemaal niks van haha.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2009, 20:17:38 pm »
dat water fles vind ik niets.. maar goed dat is persoonlijk!
een bakje missen? maak er eens een  foto van, misschien kan iemand je hier wel helpen  :CENS

smeetjuh1990

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2009, 20:37:15 pm »
Ja, ik las dat het water dan vaak wat schoner bliift, dan hoef ik niet 4 keer per dag het water te verversen zoals bij Dinky haha.
Maargoed, werkt het niet, dan geef ik het flesje gewoon aan de hamster van m'n zusje =)

Dit is het voerbakje, Het is een ferplast kooi, dus waarschijnlijk ook een ferplast bakje ???

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2009, 22:21:33 pm »
zo'n bakje heb ik niet nee.. maar je moet hem er gewoon afhalen en meenemen naar de dichtstbijzijnde dieren winkel!

ik ververs hier ook maar 1 keer hoor, als hij er een zooi van maakt is het zijn eigen schuld!
tenzij er in gepoept wordt natuurlijk! maar ik denk dat dat wel mee valt!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2009, 22:22:37 pm »
leuk filmpje btw weer!
gaan ze snel saampies in de witte kooi?

smeetjuh1990

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2009, 22:52:58 pm »
Eerst wil ik snowy goed tam hebben =) En als ik merk dat ze goed samen gaan met de kooien naast elkaar (Ik merk nu dat Dinky het echt super vind, maar Snowy laat het nog beetje afweten), dan mogen ze best samen ^^.
Alleen Dinky is echt alles behalve tam en als ik ze later samen zet, geeft dit dan niet problemen voor mij?
Dinky is niet bang voor m'n hand, maar bijt er wel ontzettend hard in tot hij stukken vel er af haalt...

Ik was hier bij de Pet's place geweest, maar wat een slechte zaak is dat zeg... De vogels zien er niet gezond uit, het is een zooitje in de winkel, en bijvoorbeeld de drinkbakjes, waren de meeste klepjes ervan uit... of waren de bakjes kapot.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2009, 01:38:15 am »
niet alle pets zijn wat het moet zijn.. jammer genoeg..
even goed zoeken naar een passende hele, en goed wassen!

ik denk dat als je snowy goed tam hebt, en dit onderhoud, dinky misschien zelfs tammer wordt,
dus eerst snowy en dan dinky.. omdat hij ziet wat snowy kan met jou.. is geen zekerheid maar een mogelijkheid..
later samen dus.. geen haast.. misschien willen ze niet eens samen,.. :)

een eigen huis...  :whistling:

smeetjuh1990

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2009, 09:50:28 am »
Haha ja inderdaad, het zijn wel 2 enorme schatjes. Dinky kan zelfs de reclame van Mentos met die vogels nafluiten  :)
Snowy was vandaag al heel wat actiever, springt z'n kooi op en neer, fladdert wat af waardoor de kooi rondjes begint te draaien  :)

Hij heeft z'n eerste vlucht gemaakt en z'n speeltuintje gevonden (na eerst een landing gemaakt te hebben op het bed :)). Hij begon zich helemaal te poetsen op het speeltuintje, dus volgensmij vind ie het wel leuk  :thumsup:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2009, 13:58:09 pm »
leuke filmpjes hoor!

2 tips:
1 ik zou dat speelgoed met de ringen iets meer van de wand af hangen, zodat hij via het wandje kan klimmen naar de deur of zijn voerbak,
en niet van die halsbrekendetoeren uit haalt :)

2 ik zou de kooi een vaste plaats geven. ophangen van een vogelkooi is niet goed voor de vogel,
tenminste dat ben ik van mening hoor, doordat de kooi los hangt, en hij dus wiebeld als snowy door de kooi hupt, of jij de deur open doet,
of aan de kooi zit, of zelfs met een windje, dan is snowy verschrikkelijk veel moeite aan het doen om zijn evenwicht te bewaren,
vergelijk het maar met jezelf in het spookhuis waarbij de vloeren en balken bewegen.. de hele dag door  :hot:

als een vaste sta plaats nu geen optie is, probeer dan een gewicht aan de kabel te hangen, zodat hij wat verzwaard is en minder snel bungelt. ;)