popcorn alleen als het vetloos is bereid zonder zout,
en ik denk dat dat niet is wat jij eet

dus nee..
vet en zout zijn niet goed voor vogeltjes, maar daar krijgen ze geen jeuk van.
banaan mag wel!

lekker geven als ie dat lekker vind!
appel peer meloen druiven, enz fruit is prima, alleen GEEN avocado.. das giftig..
ik denk dat hij jou heeeel erg mist, moet je voorstellen dat je de hele dag alleen bent,
vanaf het moment dat je wakker bent, en je alleen maar denkt aan 21.30 tot je maatje thuis komt,
maar als je maatje thuis komt heeft ze weinig tijd voor je, omdat ze nog andere dingen moet doen,
en jij ook nog tijd met je partner wil door brengen elke dag..
ik denk dat dit de reden is.. als je partner wel met hem in de weer is, maar riki daar geen aandacht voor heeft is hij op jou gefocust,
en dan kan de tijd verandering en hierdoor de mindering in aandacht best de reden zijn.
toch zou ik zeggen neem een halve dag, neem hem mee naar een vogel arts, en sluit even lichamelijke jeuk uit,
zodat je zeker weet dat het iets geestelijks is voor het beestje, en dat hij dat af moet leren, en dat hij geen jeuk heeft!
ook voor je eigen gemoeds rust!
het kan zijn dat hij volgende week, als jij weer je normale ritme hebt weer helemaal op bloeit!
een geplukte veer heeft bloed aan het puntje, of helemaal geen puntje dan is hij afgebeten,
het poetsen als hij bij je zit is volgens mij niet erg, dat is een vorm van binding, maar als hij gaat zitten plukken als hij bij je zit,
moet je hem direct terug zetten, misschien leert hij het dan al grotendeels af!
ik heb verder geen ervaring met plukken, mijn info is alleen maar uit ervaringen die ik hier op het forum gelezen heb!
je zal denk ik vnvnd, als er wat meer zijn nog wel wat meer tips en vragen krijgen