Auteur Topic: bijten pyrrhura  (gelezen 3287 keer)

eef

• Gast
bijten pyrrhura
« Gepost op: mei 27, 2009, 14:38:11 pm »
hoi allemaal

ik heb er al een tijde een 2de pyrrhura bij, dat gaat allekmaal perfect samen met mijn 1ste purrhura donna.
maar die 2de die bijft me maar bijten, als ik me vinger uit steek om op te stappen dan is het   nek uit steken en happpp
en best hard  auww.
ze is nog erger als hoe donna was
Wat kan ik er aan doen dat minder te laten worden. ?zij of hij heeft er behoorlijk veel schijt aan is heel erg bij de hand.  voor de rest wel oke hoor

Edit Cosch: Foto zichtbaar gemaakt
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2009, 15:18:10 pm door Cosch »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: bijten pyrrhura
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2009, 18:04:12 pm »
Ik doe bij dit gedrag net alsof er niets aan de hand is.. Dus net doen of ik het niet voel. Dan laat hij het wel, het heeft toch geen effect.  ;) Misschien dat anderen het anders doen?

arnootje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2009, 18:27:12 pm »
Hier doen we hetzelfde, Quiney bijt mij nooit. Als ze in de gaten krijgen dat ze met bijten iets kunnen bereiken dan gaan ze het uitbuiten.

Dus in eerste instantie negeren, en meteen aan een andere actie beginnen. Zoals iets wat ie leuk vind, spelletje. Maar je moet voorkomen dat ze gewoon rustig op je vinger gaan kauwen.

Dus mijn insteek, vinger in de kooi, oplaten stappen, gebeten worden, vinger met vogel en al uit de kooi, op tafel zetten en er een spelletje mee doen, zoals bijvoorbeeld rondje draaien, das een heel simpel spelletje wat een Pyrrhura al na 5 min doorheeft.

Zo heb je de actie "gebeten worden" genegeerd en je associeert je vinger hand met iets leuks.

Als het niet lukt horen we het wel.

Rianne83

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2009, 19:20:50 pm »
Als Rhody wil bijten voor het opstappen, haal ik resoluut mijn vinger weg, doe de kooi dicht en ga iets doen wat zijn aandacht trekt. Vanmiddag ging ik dus naar buiten, zonder Rhody want die vond het nodig te bijten. Jammer joh, dan maar niet naar buiten.

arnootje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2009, 19:38:42 pm »
Das een leuke, je vogel bepaald zelf of ie dus wel of geen zin heeft om buiten te spelen. Waarschijnlijk is zijn kooi ook nog eens zo leuk ingericht dat ie niks te kort komt.

Rianne83

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2009, 20:54:06 pm »
Hij weet van tevoren niet dat hij naar buiten gaat. En het is een rosé, die zijn gek op aandacht en bij je zitten dus als ik vervolgens heel leuk tegen de kat begin te kletsen, zit hij te balen hoor :)

eef

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2009, 21:34:54 pm »
er niet op reageren en doen als of het me niks doet heb ik al geprobeerd,  bij donna werkte dat wel die bijt niet meer zo
maar die nieuwe ik probeer het al 3 maanden maar er zit geen verbetering in,
als ze eenmaal op me vinger zit dan gaat het wel,

ik heb haar zelf met handschoen gepakt en daar in laten bijten, (dan voel ik het niet), maar het is als of ze het leuk vindt ofzo

kan het zijn dat ze te lang alleen zitten?  ik werk ook nog 40 uur per week en ben pas rond 1900 uur thuis, en ga om 0700 weg van huis
 sja dan blijft er niet altijd veel tijd over voor hun.
misschien dat daar het probleem ook wel zit.  Daarom heb ik er ook een 2de bij gekocht zodat donna niet alleen zit. daar was donna duidelijk blij mee, dat zag je echt aan haar.

hoe leer je dat rondje draaien dan
want een spelletje spelen gaat niet. echt denk ik  ze pakt gelijk weer me vinger of hand om in te bijten
als ze los is en vliegt/springt van haar kooi af dan pak ik haar op vanaf achter, dan gaat het wel,,
is ze misschien bang om van voren benaderd te worden.??

ps ze is zo ongevee geboren rond december 2008
donna is trouwens van 2004

Rianne83

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2009, 10:51:21 am »
En op je vinger lokken met trosgierst? (of iets anders lekkers)

arnootje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2009, 18:35:06 pm »
Dit is koosje van loes, die doet een rondje na. dit begint met je vinger met iets lekkers in je hand boven zijn hoofd te houden en boven zijn hoofd te draaien met je hand.

eef

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2009, 21:34:45 pm »
jongens
ik heb er lang over nagedacht maar besloten dat ik ze weg moet doen
naar iemand die deze 2 schatten een beter huis als hier kan bieden.

ik vindt het echt heel erg maar het is beter voor hun om een plekje te krijgen waar ze het beter hebben

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #10 Gepost op: mei 29, 2009, 09:53:49 am »
omdat er 1 bijt moeten ze beide weg?
ik zag ze zojuist op MP staan.

nouja, als je er geen zin meer in heb kan je idd beter weg doen ja.

eef

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 29, 2009, 12:08:05 pm »
ik heb er te weinig tijd voor hun bijde de aandacht te geven die ze moeten krijgen.
1 houden is geen optie daar wordt donna niet vrolijker van,
en om ze de hele dag ik hun kooi te laten zitten is ook niet leuk

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: mei 29, 2009, 12:11:30 pm »
jammer.. ik hoop wel dat ze een goed thuis vinden!  :-*

eef

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 29, 2009, 12:54:02 pm »
ja vindt ik ook
ik probeer de mensen goed te selecteren en niet aan een of andere mafkees mee te geven. zoals ik