Auteur Topic: parkietje ziek - help  (gelezen 1464 keer)

Freddy1

• Gast
parkietje ziek - help
« Gepost op: mei 27, 2009, 22:24:00 pm »
Hallo,
mijn parkietje is al een paar dagen ziek. hij heeft een wat nat hoofdje (aan de achterkant en bovenop) en wat opgezette veren. ook achter en rond zijn oogjes is het een beetje opgezet. ik heb ruihulp gekocht en vitamine a spray en fruitpitjes, maar hij knapt er niet echt van op. soms lijkt het iets erger en dan weer minder. hij is ook wat rustiger maar soms doet ie wel weer gewoon. weet iemand wat ie heeft ? ik heb naar de dierenarts gebeld maar die belt gewoon niet terug.
groetjes Freddy.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: parkietje ziek - help
« Reactie #1 Gepost op: mei 27, 2009, 23:04:40 pm »
zo snel mogelijk een VOGELARTS raadplegen

op het forum vind je (met de zoekfunctie) een vogelarts in bijna elke buurt

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: parkietje ziek - help
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2009, 23:05:50 pm »
om het je makkelijk te maken, hier de link

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=26973.0

Offline Merel

• Eendags kuiken
Re:parkietje ziek - help
« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2009, 19:39:59 pm »
Ik heb nu ook zieke vogels. Het begon met luna ik hoorde een pieperige ademhaling. heb dus spul gekocht voor de verkoudenheid want ze moest ook vaak niezen, tommie ook maargoed.
Nu is tommie ook ziek want hij was vandaag elke x op de grond (doe die nooit) en hij wou alleen maar slapen, eten doet die wel.
Nu heb ik gezasept en dat moet werken. Luna is al wel van haar pieperige ademhaling af binnen een dag maar moet de kuur van 14 dagen afmaken. Met dat andere voor de verkoudenheid ben ik al gestopt. Nu maar hopen dat het werkt!