Ja wat een strubbelingen bij de valkjes...vandaag dus ook weer... Bij Spikey lag een jonkie dood en het witte pluizenbolltje (pleegkuikentje) had vanmiddag een lege krop en lag er weer zielig bij. Ik wist niet of je zo'n kleintje kon bijvoeden maar heb het geprobeerd en het is gelukt. het kleintje heeft het eigenlijk zelf van de spuit afgezabbelt. Maar het zat me niet lekker en ik bleef twijfelen of Turteltje daar wel goed op zijn plekje was met zijn wat oudere neefjes en nichtjes. Uiteindelijk heb ik het risico genomen hem toch terug in het nestje te doen bij zijn eigen ouders Pluk en Fryskie. Ze reageerde enorm verbaasd toen ze uit hun nestje gepiep hoorde en Pluk (mammie) spreide haar vleugels en staart voor het invlieggat ik kneep hem behoorlijk toen ze haar nestje inging, het was effe stil, toen piepte het jonkie weer en na een tijdje ben ik gaan kijken en jawel mammie beschermde haar eigen jonkie zoals een mammie dat behoort te doen. Om op Helene haar vraag terug te komen, ja er liggen bij Pluk en Fryskie nog 2 bevruchte eitjes maar omdat ze beide zo verbaasd reageerde op het gepiep uit hun nest en ze vandaag meerdere malen beide niet op het nest zaten ben ik bang dat die niet meer gaan uitkomen.
Bij de grasparkietjes gaat het verder gelukkig wel goed en ik heb foto's gemaakt van de nestjes incl die van Spikey nog voor dat ik het witte pluizenbolletje weer weg heb gehaald die staat daar dus nog op de foto. Ik zal ze zo plaatsen.