hallo, ik had een vraagje.
heeel lang geleden had ik eens een donker beestje op mijn arm gezien, vlak nadat ik mijn Princess of Wales parkiet pop vast had gehouden, nouja.. van 1 zo'n ding raak ik niet gestrest ook nooit meer meegemaakt.
echter de laatste tijd was 1 van mijn Pyrrhura's kaal op d'r borst, had het even aangekeken en ik had de verdenking ervan dat de man dat deed, maar nu sinds een paar dagen had een ander popje last van een kale borst, en omdat ik dacht dat het door 1 van de andere Pyrrhura's was gedaan, heb ik het jonge koppel gescheiden, van de overige poppen.
nu had ik deze 3 vandaag even op balkon gezet, en even later had ik ineens weer een bruin beestje op mijn arm, wat mij gelijk deed denken aan een mijt of luis?
nu wil ik dus alle vogels sowieso behandelen hiervoor, zijn er aparte middels voor, kan ik iets doen T/M maandag zodat ik dan naar de vogelwinkel kan om er iets voor te halen?
ik heb wel biobad en happyshower, maar dat heeft geen werking tegen dit tuig natuurlijk?
is er ook een bepaald merk wat goed werkt? want ik wil hier zo snel mogelijk vanaf natuurlijk, en..... is dit iets wat je preventief kan doen, of het beste wanneer je dit pas constateer?
alvast bedankt

(ik heb totaal 9 parkieten nu verdeeld over 3 kooien)