Auteur Topic: Negatieve ervaring Happybird  (gelezen 8724 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Negatieve ervaring Happybird
« Gepost op: juni 07, 2009, 08:45:03 am »
Ik dacht altijd dat Happybird ok was... :(

Iemand bij ons op het forum dacht een Montana kooi te bestellen via Happybird.nl
Na lang wachten kwam er een kooi thuis, uit de collectie 'Eve kooien' maar zij was er van overtuigd een Montana te hebben besteld.
Ik heb toen ook op de website gekeken en kwam tot de ontdekking dat bij zowel de Evekooien als Montanakooien exact hetzelfde verhaal , prijs en afbeelding staan.
Nergens stond een Merknaam bij, dus je zag bij Evekooien niet dat het om een nepMontana ging, misleidend in mijn ogen.
Na heen en weer gemaild te hebben met Happybird zei hij dat het inderdaad niet duidelijk was en heeft hij 1 en ander aangepast.

Maar goed, nu zat zij met een nepkooi, terwijl ze een echte Montana wil, zij is per ongeluk bij de Evekooien terecht gekomen, maar had niet door dat het geen Montana was, logisch ook als jij Montana afbeeldingen ziet + exact hetzelfde verhaal en prijs.

Hieronder haar eigen verhaal wat ik met toestemming mag plaatsen.
Ikzelf ben erg teleurgesteld in happybird, dit had allemaal makkelijk  opgelost kunnen worden, maar dat is niet gebeurd.

--------------------------------------------------------------------------------
Ik vind HappyBird een afrader omdat ze nep Montana kooien verkopen.
En dat is nog lang niet alles..
Ik bestelde daar een kooi, die er in drie werkdagen zou zijn.. intussen heb ik 2 weken moeten wachten 
Toen ik erheen mailde, waren ze de bestelling vergeten te versturen.. nou mooi dacht ik, kan gebeuren..

Toen ik de kooi kreeg waren er een hele boel onderdelen van scheef, ik vond dat al raar voor een Montana kooi, verder niets bij gedacht, want als de schroeven eenmaal zitten is het wel goed, dacht ik...

Nou niet dus! Even later ontdekte ik stukken lak er af, en bruine troep op de achterkant buitenkant.
Heb het met een wonderdoekje proberen schoon te krijgen (daar gaat normaalgesproken wel alles mee schoon, maar niets, het blijft er op zitten. Geen idee WAT het precies is, maar het hoort er niet.

Verder zijn er op veel plaatsen gewoon stukken lak er af, scherpe punten waar aan ik me aan pijn doe als ik niet oppas. En dan staat er nog wel op de HappyBird website: Veilig en Gifvrij?????
Wat heb ik aan een veilige Avilon coating als de coating op bijna elk kooi onderdeel wel een stuk mist??

En dit was dus al niet normaal meer, maar het ergste komt nog..

De ophangbeugel van het voerbakje, daar zit gewoon roest op, dat is toch 
Bij de voerbakjes nog wel, roest kan sowieso al niet, maar bij de voerbakjes.. nee, dat is gewoon no-go 

En nu doen ze nog moeilijk ook om mij gewoon mijn geld terug te geven, ik heb mails gestuurd, maar krijg steeds OF geen reactie, en soms na een paar dagen pas.. en dan schuiven ze nog de schuld op mij ook!

Ik had volgens hun een Eve kooi besteld, uit de Eve rubriek. In die Eve rubriek staat dan wel precies dezelfde afbeelding, en ook precies dezelfde beschrijving als de Montana kooi van dat type. (mini San Remo).
Nu weigeren ze me te helpen, want het is volgens hun mijn fout, omdat ik een Eve kooi heb, en geen Montana.. Nu mag dat wel zo zijn, maar dan nog zijn er een aantal problemen:

1. het is niet mijn fout dat ik een nep montana kooi krijg, want het plaatje van de beschrijving van die kooi is toch echt een Montana, dat is gewoon misleiding!
2. Al heeft hij wel gelijk... dan nog heb ik toch nog roest op een kooi, en of dat nu Eve of Montana is, roest hoort niet op een dure kooi! (op geen enkele kooi trouwens, dat even terzijde)

Ze komen met idiote oplossingen als: zelf roest wegwerken dan krijg ik korting.... of, ik moet de kooi maar terug brengen??????    of.... ik moet maar de kooi opsturen naar hun toe, en zelf voor de verzendkosten opdraaien, dat zouden dan 30 euro voor mijn kosten zijn.
Raar! want ik heb toch echt maar ongeveer 7 euro verzendkosten betaald toen de kooi hierheen verstuurd werd! Beslist geen 30 euro 

Als laatst kreeg ik als oplossing aangeboden dat hij wel even de onderdelen zou sturen van de Eve kooi, in Antiek, ik heb toch echt de witte kooi, niet de antieke 
Bovendien is elk onderdeel van de kooi beschadigd, behalve de standaard, onderbak, en de rechterkant. Alle andere onderdelen zijn Of scheef, Of lak af, Of roest. 

Heb terug gemaild dat ik de witte kooi heb, niet de antieke, en dat alle onderdelen niet goed zijn behalve wat wel goed is.. en dat ik dan net zo goed mijn geld terug kan vragen.
En dan? Dan krijg ik gewoon weer geen reactie, lekker makkelijk, om zo je klanten te behandelen ..

Hopelijk maakt iedereen zijn ogen open en bedenkt iedereen zich twee keer voordat ze bij HappyBird iets kopen.. 1 ding staat vast, ik koop er niets meer, geen cent krijgen ze meer van me 
Ik wil al helemaal geen vervangende kooi meer, niet van HappyBird! En ook die te vervangen onderdelen niet, ik wil niks, maar dan ook niks meer van ze! nog niet eens als ik het gratis krijg, ik wil mijn geld terug, klaar!

« Laatst bewerkt op: juni 07, 2009, 08:57:46 am door Janina »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
Re: Negatieve ervaring Happybird
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2009, 09:57:13 am »
Hier een klein beetje een zelfde verhaal  :(
Ik moet voor de spoken een kooi hebben, zie er één bij Happy bird met "transportschade"
voor € 99,- had geen Montana verwacht maar hooguit een paar deukjes ofzo.
Bij het in elkaar zetten ontdekte ik steeds meer dingen die niet goed zaten en dus de kooi
is niet goed genoeg voor de spoken. Ik gebeld, zou ik een tweede kooi krijgen en dan mag
ik van die twee één goeie maken  :CENS meer fabrieksfouten ipv transportschade.
Hoe ik de eerste bestelling, de kooi en het voer binnen twee dagen had, zit ik nu vanaf dinsdag
al op de tweede kooi te wachten, die hij dinsdag of woensdag al zou opsturen, en de spoken
zitten nog steeds in een transportkooi.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2009, 10:16:55 am »
Dus ook bij Happybird  :CENS fraai  :(

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2009, 10:22:05 am »
Klinkt niet goed!  :( :(

Wel prettig dat ze een oplossing proberen te vinden, ook al zijn het niet de ideale oplossingen, maar ze doen wel wat. Daar valt wel wat voor te zeggen.
Ik hoop niet dat ze rommel blijven leveren. Want als je goed spul levert, hoef je ook geen oplossingen te verzinnen.

Ik hoop dat het alsnog goed komt.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2009, 10:26:39 am »
Sorry, maar ik vind dat bij het 1e verhaal geen oplossingen zoeken hoor.  :CENS
En daarbij is het misleidend, ik heb net op de site gekeken, maar ook nu zie ik geen enkel verschil tussen de Montana verhalen en Eve verhalen en afbeeldingen.
Terwijl die Eve kooi heel anders is, zag ik op haar foto, zo zit er bijv een mandje onder in het onderstel, je ziet zo verschil.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2009, 10:48:33 am »
Ik had ook gevraagd om deze op te halen maar dat zou twee keer zo duur zijn als bezorgen,
vandaar ik een tweede kooi zou krijgen. Ik vraag me af wat dan zijn voordeel nog zou zijn  :CENS
Maar goed, ik ga morgen nog maar een keertje bellen.

Ik had ook gezegd dat ik over een paar deukjes nik zeg, dat is tramsportschade, maar een voederdeurtje
dat er scheef in zit en delen die niet goed op elkaar passen is wat anders. Toen zei hij dat ik voor dat geld
niet heel veel moest verwachten, dat vond ik wel een vreemde opmerking. Ik ging immers voor de schade
tijdens transport niet de min-kwaliteit van de kooi.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2009, 15:26:52 pm »
Nou precies en die kooi van haar was net zo duur als de echte Montana, 149 euro en ook die nepkooi zit vol roest, deuken en ernstige schade.
Sorry, maar dat verkoop je toch niet  :CENS

Dit is de Eve kooi die zij kreeg

Dit de Montana, zoals afgebeeld op de website, zowel bij de Eve als Montana met dit verhaal
Hier hebben kleine vriendjes veel ruimte om te klimmen, draaien, spelen en zich goed te voelen. Kompleet met: zitstokken, naar buiten draaiende voerbakjes van rvs, met korf aanvliegklep en variodak, evenals een los onderstel met stevige wielen. Kunstofbak met schuiflade en rooster. Levering zonder speeltjes. Tralieafstand: 13 mm. Traliedikte: 2 mm, tralieafstand 1,5 cm. Grootte: ca. 66 x 45 x 154 cm. Voorzien van een poedercoating: zeer hard en gifvrij.

Het klopt gewoon niet, hij moet gewoon Eve afbeeldingen plaatsen bij de Eve kooien, dan zien mensen die echt een Montana willen het verschil wel.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2009, 16:21:05 pm »
internet aankopen regelgeving:
inzage termijn van 7 werkdagen,
gewoon terug sturen en geld terug krijgen!

wat je kwijt bent is je geld voor het terug sturen,
dat is dus niet 30 euro, maar gewoon het bedrag aan postzegels of pakketdienst!
jammer, maar dan heb je wel al je geld terug!

misschien nu wel te laat, maar verdiep je in je rechten voor je eigen best wil! ;)

het is inderdaad wel erg belachelijk:
de montana uitvoering: http://www.happybird.nl/?artikel=36101
en de eve : http://www.happybird.nl/?artikel=EC10012
zijn bijna exact dezelfde pagina's. op 2 letters na..

ik zou er een mailtje uit doen naar internet oplichting!

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2009, 17:03:35 pm »
Ik vind happybird ook nou niet zo'n goede internet winkel.

Vorig jaar kocht ik via de webwinkel een grote zak zupreem natural papegaaienvoer.
Nou hij was de andere dag al binnen, maar dan de Fruitblend, gelijk gebeld.
En hij zou de dag daarop de goede opsturen.
De foute zak mocht ik terug sturen, dat koste me wel extra 6.20 verzend kosten.

Die mocht ik dan met een volgende bestelling verrekenen.
Heb nog gevraagd om het gewoon terug te storten op mijn rekening maar dat kon niet.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2009, 17:04:24 pm »
Dat heeft ze geprobeerd, ze heeft zowiezo direct contact opgenomen met Happybird, maar hij schuift alle schuld in haar schoenen, terwijl hij degene is die roestige kooien verkoopt en op zijn site informatie achterhoud, want zoals je op beide foto's kunt zien zit er wel degelijk verschil tussen een Eve en Montana terwijl ik dit niet op de site terugzie.

Ook bleef hij er bij dat het terugsturen 30 euro kost, voor haar rekening.

Ik zal die tip van internetoplichting aan haar doorgeven.  :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2009, 17:10:53 pm »
als je nog binnen die 7 dagen ben zou ik gewoon het ding inpakken en hem vragen hoe hij retour gestuurd moet worden,
als hij zegt via de pakket dienst, is de alleen de kosten van deze pakket dienst, en dan uiterlijk nog de kosten van het heenverzenden (6 euro?) van de bon,
voor haar rekening. mocht hij hierop nog wensen hebben kan dit alleen zijn op de verpakking van het product.

een ondeugdelijk product, dus waarvan binnen 3 maanden iets kapot gaat, kan gewoon retour met de centjes terug!
iets wat binnen 3 maanden kapot gaat wordt beschouwd als ondeugdelijk product, als het naar behoren is gebruikt.
dus geen gaaien in een kieten kooi :)
en neem ook nooit genoegen met een tegoedbon! je hebt gewoon het recht op je geld terug als je binnen dit termijn bent!!
waar dan ook, met wat dan ook!

hij zal misschien een specificatie moeten opgeven voor die 30 euro, zodat je weet waarvoor dat is!
vraag daar maar om! want als hij specificeerd dat het verzenden bijvoorbeeld 11 euro pakket dienst is, en 19 euro afhandelings kosten,
dan kan je mooi accoord zeggen en hem 11 euro betalen! want hij mag alleen de verzendkosten voor haar rekening laten komen!

persoonlijk tintje: ik heb ooit bij een euro shop een headsetje gekocht, voor wel gezegt 1 euro,
toen ik ging betalen zei de dame dat ik niet mn geld terug kon krijgen als hij het niet deed,
dus ik begon direct met dat dit tegen de wet is enz. dus de dame zei dat dit nu eenmaal beleid is,
ik dat ding betaald, naar huis.
thuis gekomen ruk ik hem uit de verpakking, gok eens?! kapot,
ik terug! alsof ik het wist bij de kassa!
nee mevrouw geld terug kan niet, dat staat ook duidelijk op de bon, en op de bordjes bij de kassa,
jammer genoeg gelden zelf bedachte regels in winkel NIET als ze in strijd zijn met de wet,
en omdat de dame zo stellig vol hield deed ik dat ook!
chef erbij, nicole haar 1 euro terug, lekker puh! dus gewoon halen waar je recht op hebt!
voel je geen zeur, je staat in je recht, en al is het alleen maar om het principe!

« Laatst bewerkt op: juni 07, 2009, 17:15:14 pm door 180sonic »

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2009, 11:34:56 am »
Ik heb gister weer gebeld en hij zou erachteraan gaan, vragen bij het transport bedrijf, hoe het zit.
Jaja, zeker zelf vergeten, ik wacht weer af en evt morgen bel ik weer.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2009, 17:53:07 pm »
Ik zou toch maar eens wat hardere mailtjes en telefoontjes plegen want ook eve kooien moeten ongeroest en schade vrij aankomen.

Wat sonic ook al gezegt heeft gewoon zelf terug sturen en je geld terug vangen.
Je hoeft het niet perse door hem te laten vervoeren en 30 euro te betalen

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: juni 20, 2009, 19:46:32 pm »
Ze heeft nog eens geprobeerd om contact te krijgen met Happybird,
maar er komt gewoon geen enkele reactie meer, zelfs niet eens hoe ze de kooi terug kan / mag sturen.

Dom en laks om zo met je klanten om te gaan, voor mij is Happybird  :-X

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #14 Gepost op: juni 20, 2009, 19:56:19 pm »
Heeft ze al via de bank geprobeerd haar geld terug te halen ?