Auteur Topic: tips voor het tam maken van een iets oudere parkiet.  (gelezen 10396 keer)

Offline lottevoskes

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
  • cherry
Re: tips voor het tam maken van een iets oudere parkiet.
« Reactie #45 Gepost op: juli 11, 2009, 19:21:19 pm »
oke, want m'n vriend zegt gelijk... nee! geen 2e vogel!  :cry: dusss ik moet maar heeeeeeel veel aandacht geven aan elvis of een halfjaar door zeuren hahah ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #46 Gepost op: juli 12, 2009, 12:37:13 pm »
1 of 2 in één kooi maakt toch helemaal niks uit? Of je er nu 1 of 2 in hebt zitten? Wat maakt dan het verschil voor hem?  ;)

Offline lottevoskes

• Eendags kuiken
  • cherry
« Reactie #47 Gepost op: juli 13, 2009, 08:54:34 am »
het verschil is dat we ook al 2 katten hebben en hij 3 huisdieren genoeg vind om voor te zorgen... al zorg ik er het meest voor..  :-[
maar hij heeft hiervoor nooit huisdieren gehad en nu heeft hij er ineens 3 dus dat is het verschil

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #48 Gepost op: juli 13, 2009, 09:52:43 am »
Zou toch nog maar even doorzeuren. Volgens mij is het een kwestie van wennen aan het idee.  :thumsup:

Offline lottevoskes

• Eendags kuiken
  • cherry
« Reactie #49 Gepost op: juli 13, 2009, 11:18:40 am »
ja oke, maar hij zegt ik ken zo veel mensen die hun parkietje alleen laten... en is het trouwens normaal dat elvis liever in z'n kooi zit dan dat hij er uit is?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #50 Gepost op: juli 13, 2009, 12:26:35 pm »
Als je het heel leuk maakt als hij er uit is, vindt hij het vanzelf leuker om er uit te gaan.  ;) Sjakko gaat graag uit de kooi omdat ik altijd iets leuks ga doen dan, naar buiten of zo. Het klinkt gek, maar als hij zo ver is dat hij rustig op je hand gaat zitten en blijft zitten, kun je met hem door het huis gaan wandelen, hem dingen laten zien en vertellen wat dat allemaal is etc. (zo van: Kijk, hier is onze slaapkamer, hier slapen wij. Dat is een bed etc. etc.). Dat vinden ze interessant en zien jou als degene die hun dingen leert).  ;)

Offline lottevoskes

• Eendags kuiken
  • cherry
« Reactie #51 Gepost op: juli 13, 2009, 20:16:00 pm »
hij zit het liefst op m'n schouder of op m'n hoofd. al ben ik bang dat hij op m'n hoofd poept :hot: ik wil heb binnenkort een speelplaatsje kopen zodat hij kan spelen als hij uit de kooi is. z'n neusdop wordt btw blauwer en blauwer haha