Auteur Topic: De schrik zit er nog goed in  (gelezen 1589 keer)

chantal

• Gast
De schrik zit er nog goed in
« Gepost op: juli 15, 2009, 22:03:46 pm »
Gister was Richard met de was bezig op ons balkon. Chico gaat vaak lekker mee naar buiten en geniet daar echt van. Gister ging het dus mis. Chico schrok van iets en vloog op de grond van het balkon. Onderaan ons balkon zit een opening waar ze dus tussendoor viel  :o Wij wonen op vijf hoog dus je kan je voorstellen dat ze een heel eind kwam. Ik wist niet wat er aan de hand was en hoorde Richard zeggen CHICO CHICO is weg.......... Hij rende naaar buiten op zijn sokken en ik wist van schrik niet meer wat ik moest doen. Ik rende ook naar beneden en zag Richard aan het einde van de straat zoeken . Ik vroeg waar ze geland was maar dat had hij niet gezien. We waren allebei totaal in paniek en wisten niet wat we moesten doen. Er kwamen steeds meer mensen helpen zoeken maar wij dachten dat we haar voorgoed kwijt waren. Na ruim 45 minuten is ze door een buurvrouw gevonden onder een auto. Vlak in de buurt waar wij hadden gezocht en geroepen maar waarschijnlijk was ze zo geschrokken dat ze dacht ik zit hier goed. Thuis wil ze namelijk altijd onder tafel zitten. Gelukkig hebben wij haar afgelopen weekend nog gewiekt omdat we een weekendje naar de camping gingen anders was ze waarschijnlijk veel verder gekomen maar dit gebeurt ons echt nooit meer.. geen vogels meer op ons balkon. We hebben altijd voorordelen als we weer zien staan papegaai weggevlogen maar zo zie je dat een ongelukje in een klein hoekje zit. Gelukkig hebben wij onze Chico nog maar het was een grote schrik.

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
Re: De schrik zit er nog goed in
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2009, 22:29:17 pm »
 :o Wat hebben jullie geluk gehad zeg.  Deze dingen moet je moet je niet te vaak meemaken. Is erg slecht voor je bloeddruk

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2009, 22:37:53 pm »
Hoy Chantal,
Jullie mogen van geluk spreken dat Chico gewiekt was voordat hij naar beneden vloog en dat je hem weer terug gevonden hebt.
Wij hebben het op de camping ook pas meegemaakt dat een roodstaart schrok van iets, opvloog en niet meer te vinden was, terwijl deze toch gekortwiekt was.
Maar de vogels hebben toch de kracht om een stukje te vliegen.
Die mensen hebben hun vogel de volgende dag terug gekregen, die was gevonden op een parkeerplaats een paar honderd meter verder.
En dat jullie Chico terug vinden wanneer deze van zo'n hoogte komt, heb je alle geluk van de wereld.
Wees er zuinig op en laat dit een waarschuwing zijn voor alle mensen die denken "hij is toch gekortwiekt".

groetjes Kees

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2009, 23:01:47 pm »
 :o ohhh wat erg.
Wat moeten jullie van slag zijn geweest  :(
Gelukkig is ie, ik hoop ongedeerd, weer terug  :thumsup:
Voor mijn balkon dicht was durfde ik nooit op
het balkon met de gaaitjes.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2009, 23:31:39 pm »
jeeje wat zal je geschrokken zijn  :o gelukkig is het goed afgelopen  ;) gr mar

chantal

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2009, 07:20:19 am »
Nee wij vinden het ook altijd eng op het balkon maar Chico is altijd zo rustig. Ik kan gewoon niet beschrijven hoe we ons voelde. We zeiden echt al tegen elkaar we zijn haar kwijt. Toen ze naar beneden viel zag Richard haar eerst recht naar beneden vallen en daarna ging ze door de wind weer een stuk omhoog. We wisten dat als ze eenmaal op de grond was niet meer omhoog kon komen. Maar ze kon ook makkelijk in een boom zitten dachten wij. Maar ik denk dat we zeker van geluk mogen spreken en er gaat geen 1 vogel meer het balkon op. Het wordt echt tijd voor een huis met een tuin  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2009, 09:06:26 am »
Tuintje is altijd lekker, of je doet zoals ik gedaan heb, helemaal dicht met gaas ;)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2009, 10:04:02 am »
Tuintje is altijd lekker, of je doet zoals ik gedaan heb, helemaal dicht met gaas ;)

dichtmaken is een goeie oplossing. :thumsup:
maak het van panelen die,als je een huis met tuin hebt,weer kan hergebruiken. ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2009, 12:35:05 pm »
Kan het me helemaal voorstellen!!!
Zit hier ook te herstellen van een hartverzakking...

De mensen waar ik een grasje vandaan heb kwamen even kijken naar hem maar Boef mijn kaka is natuurlijk los in de sluis en vandaar uit kan hij de huiskamer in als je de deur open doet. Dus ik goed de huiskamerdeur naar de gang dicht gedaan en dan is er geen probleem, nee heeft mijn moeder de voordeur open laten staan en komen er ineens nog 2 kennissen naar binnen terwijl Boef net door de huiskamer vliegt!!!!! Door de drukte in huis ineens wist ie ook niet meer waar heen te vliegen en zo dus bijna de gang in en naar buiten!!!!!!
Geloof dat ik gek werd. Ik schreeuwen dicht die deur want ik stond aan de andere kant bij de voliere aan te wijzen waar hun grasje zat. Boef de sluis in gejaagd, die zal wel helemaal gestressd zijn nu want er kwam ook een hond mee en dan gaat Boef altijd te keer als ie dat ziet. Hij is erg beschermend nu natuurlijk.

Pffffff mijn hart zat in mijn keel. Zit nog na te shaken, moet er toch niet aan denken dat Boef naar buiten geglipt zou zijn, die vliegt zo hard die krijg ik dan nooit meer terug.
 :(
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2009, 13:34:15 pm door Nicky »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2009, 14:50:14 pm »
Oooh wat een schrik, ik kan me de hartverzakkingen zo goed voorstellen!

Fijn dat het allemaal goed is afgelopen  :-* :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: juli 17, 2009, 13:31:41 pm »
Pfff, dat is schrikken he? console Ik ken de paniek precies hoor..  :o Gelukkig dat het goed afgelopen is!! Maak maar lekker dicht dat balkon!!  ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: juli 17, 2009, 14:45:34 pm »
Ohhhh dat is schrikken  :o

Gelukkig is ie weer terecht  :hot:

chantal

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 17, 2009, 20:15:28 pm »
Ja dat balkon gaat zeker dicht  ;) maar van Richard morgen ze helemaal niet meer op het balkon  :(