Auteur Topic: aga s ringen  (gelezen 2215 keer)

jan1957

• Gast
aga s ringen
« Gepost op: juli 31, 2009, 22:30:32 pm »
Wie weet waar ik ringetjes kan kopen om mijn nieuwe aga s te ringen .Kan ik die kopen bij een dierenspeciaal zaak of moet je speciaal lid zijn van een vereniging (waarschijnlijk voor een kweeknummer ).Ik wil gewoon een ringetje met daarop de geboortemaand en jaar voor het geval ik ze verkoop en de koper kan zien hoe oud ze zijn.

arnootje

• Gast
Re: aga s ringen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2009, 00:36:32 am »
dan zul je toch lid moeten worden van de NBVV of parkieten societeit of NB of Euro parrot. Als je alleen ringen wil voor jezelf dan kun je ook kleurringen kopen, maar voor een meerwaarde aan een vogel voor een derde partij ga je toch voor een vereniging.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2009, 18:32:58 pm »
hallo, ik heb eergisteren gebeld met de vogelbond, en kreeg vandaag de bestel lijst binnen voor niet leden.
prijs voor een normale ring is € 1,20 en een geanodiseerde € 1,35
als het om een spoed bestelling gaat kost het € 1,00 meer + € 2,50 behandelingskosten

dit omdat de valkjes hier buiten alle verwachting ineens vaste verkering hebben smiley_wedding

ik denk wel dat ik voor volgend jaar lid ga worden, maar dat ligt een beetje aan het koppeltje Pyrrhura's hier.

succes

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2009, 18:36:11 pm »
prijs voor een normale ring is € 1,20 en een geanodiseerde € 1,35
als het om een spoed bestelling gaat kost het € 1,00 meer + € 2,50 behandelingskosten

:o

als lid van een vereniging betaal je 0,20 per ring.
Dat lidmaatschap heb je dus zo terug verdient.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2009, 19:50:55 pm »
daar heb jij helemaal gelijk in, maar als je niet verwacht dat je vogels ineens interesse in elkaar hebben dan is het denk ik even niet anders.
ik ben wel blij dat je dan toch nog ringen kan bestellen, ze kunnen ook zeggen zoek maar uit.
en ik moet eerst nog zien of ik dit wel leuk vind, en het hopelijk zonder problemen gaat.

en met de Pyrrhura's... ik lees dat de Rhodogaster met 3 jaar rijp zijn, maar lees ook wel eens met 2 jaar, dus zou ik voor de zekerheid misschien voor 2010 lid worden.
maar je zit dan wel met die 4 keer per jaar dat ze dan ringen leveren, dus dan zou je het beste al mee moeten bestellen in de eerste ronde, want dan kan je er het hele jaar nog mee door;)

maar goed, je vraagt ook een prijsje voor je vogels, dus ik denk niet dat je hier nu op moet bezuinigen.
en Jan, ik weet dus niet of je ze binnenkort nodig heb?
maar een maand staat er sowieso niet op, wel het jaar, en elk jaar heeft een andere kleur ring, succes ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2009, 10:21:18 am »
en elk jaar heeft een andere kleur ring, succes ;)

Dat kan hoeft niet, je kan ook gewoon aluminium ringen bestellen zonder kleur.

En zoals je zegt, bestellen de meeste alles al in de eerste ronde. Je weet hoeveel vogels je heb en wat je ongeveer kan verwachten, en dan bestel je gewoon wat extra. Dat zijn de kosten ook niet.