nou ik ben terug

gingen vanochtend om kwart voor 11 weg en waren kwart over 7 terug

we waren er om half 2 en moet zeggen het is wel een mooie zaak

sjaak kwam aanlopen en wees aan waar we coco chanel neer konden zetten op een standaard. wij gingen er bij zitten en toen begon ie vragen te stellen hoe oud ie was? waar ie vandaan kwam? noem maar op. en ondertussen zat ie coco in de gaten te houden en coco ging van de ene kant naar de andere kant op de standaard en was best wel van slag. ik hem alles verteld en dat ie steeds meer gerichter ging bijten nou ja het verhaal wat jullie dus ook kenne

toen ie zo een tijdje coco had beken zei hij dat het een schitterende vogel is maar beter was voor de kweek omdat ie heel erg neurotisch gedrag vertoonde

en hij er een hard hoofd in had dat het een goede kamervogel werd. nou ik voelde al een hele brok in me keel komen en hij raade mij aan om hem weg te doen en een kuiken te nemen om die zelf op te voeden en vertelde ook dat groenvleugels normaal doorgepapt moeten worden tot ongeveer 2jr omdat dat ook belangrijk is voor genegenheid noem maar op en dat het in de natuur ook door de ouders wordt gedaan. hij vertelde ook dat coco bij zijn vorige eigenaars hun had opgevoed inplaats de eigenaars zijn. en omdat het dan ook al een vogel van 1jr is het wel heel moeilijk is met het gedrag wat coco vertoonde. dus ik vroeg aangeslagen wil je hem dan mischien wel even goed kortwieken en dat wou hij wel doen en begon niet aan een consult omdat het zonde was van me geld hij wou daar eerlijk in zijn. dus coco mee naar de toonbank en hij pakte coco peekt en die gillen dus ik vloog naar buiten en rich bleef erbij staan

nou ik hield het met moeite droog. en toen ik terug kwam begon coco te bloeden

nou ik werd niet goed dus hij riep tegen rich terug op de toonbank en coco weer gillen dat beestje had het niet meer

dus ik dit keer snikkend naar buiten en toen trok hij die bloedpen erruit. nou ik was onderhand krijtwit en coco bleef bloeden.
dus hij liet ons zo niet gaan en bood ons een bakkie koffie aan en coco ging terug op de standaard waar het bloeden stopte.
ik had het niet meer en of het niet erger kon worden komt er 1 of halve zool ann die vroeg of ik er de pennen uit had laten trekken zodat ie niet meer kon vliegen.ik dus verontwaardigt je bedoeld leewieken?ja zegt ie ik dus man ben je niet goed bij je hoofd dat is pure dierenmishandeling.hij nou ik fok edels en ik doe dat bij sommige van mij ik dus nou als je ffe jke adres geeft kan ik je ffe aangeve broodfokker

en die vrouw die er werkte was ook niet bepaald vriendelijk tege hem. ik dus je kan ook gewoon kortwieken en hij ja maar dan moet je het elke keer opnieuw doen en nou en knippe voel je niet en is niet gevaarklijk hij nou erruit trekke ook niet.ik dus nou zal ffe je hare uit je kop trekke kijke of je het niet voelt toen ging ie weg.toen kwam sjaak en ging toch coco opserveren en tege mij pak hem is en toen weer terug naar rich.nou coco wou me pakken en dat deed pijn pffff maar hij zei omdat ik onderhand een behoorlijk huilgezicht had weet je wat we gaan klickertraining doen hij legde alles uit en coco was babygeluidjes aan het maken en sjaak zag er toch wel wat meer in dan het begin. hij zei wel ik raad je een kuiken aan maar je gaat het gewoon proberen en we kijken hoe het gaat dus wij naar de auto en ik moest coco in de bench doen en toen er weer uithalen
nou toen greept tie me

sjaak zei o dat was dus echt gericht en dat kan nog erger worden maar blijven proberen nou het doet nu nog pijn. hij zei wel met een tas palmnote en notenolie en een hoop advies en clicker rijker gaat het proberen en ik hoor het van je hoe het is afgelopen en je moet je niet schuldig voelen als het niet lukt ik weet dat je een persoon bent die het niet opgeeft maar dan ook alles hebt geprobeerd. hij rekende geen consultgeld vanwege hoe alles gegaan was wel lief. en hij heeft echt de tijd voor ons genomen dus dat was erg lief van hem we gingen half 5 de deur uit. nou we gaan er voor en kijke wel hoe het afloopt en een avontuur en een hoop tranen verder was ik weer thuis en coco weer lekker uit de auto op de speelplaats genieten van een palmnoot