Veel adviezen kunnen je inderdaad gek maken.
Ik heb met mijn amazone ook opstartproblemen gehad (schreeuwen en bijten, ook tot bloedends toe). Ik ben net als jouw eigenlijk op zoek gegaan naar adviezen. Maar wat het belangrijkste is, is dat je bij jezelf blijft. Doe niet iets waar je geen goed gevoel bij hebt. Doe alleen die dingen waar je vetrouwen in hebt en waar je achter kan staan.
Ik heb het boek "Gek van mijn vogel" er ook voor aangeschaft en het heeft me enorm geholpen. Daar staan nuttige tips in waar ik in ieder geval achter kon staan. Die tips heb ik opgevolgd (ook wel op mijn manier) en die hebben zeker geholpen.
verder, observeer Coco goed. Kijk naar zijn gedrag. Probeer te achterhalen wanneer hij bijt en schreeuwt en wanneer niet, maar probeer ook daarin de nuances te zien. Dus, wanneer bijt hij hard en wanneer minder hard. In het begin lijkt hier misschien weinig verschil in te zitten, maar hoe langer je observeert, hoe meer je gaat zien.
Denk ook goed na over de plaats waar hij staat (zijn kooi). Het zou kunnen, maar dat weet ik dus niet, want ik heb hem niet gezien, dat de plaats niet prettig is voor hem waardoor hij zich slechter gedraagd. Bij mijn amazone is dat bijvoorbeeld erg belangrijk. Bijna essentieel. Het gaat dan niet zozeer om dat het een bepaalde hoek is of zo, maar dat je kijkt naar de omstandigheden: wel voor het raam of niet, veel prikkels of juist weinig prikkels, enz.
En vooral: LAAT JE NIET GEK MAKEN!!!
Sterkte! En ik begrijp je wanhoop volledig! Echt!