Auteur Topic: ik ga morge naar dieca  (gelezen 15501 keer)

Egwene

• Gast
Re: ik ga morge naar dieca
« Reactie #45 Gepost op: augustus 06, 2009, 21:53:29 pm »
Veel adviezen kunnen je inderdaad gek maken.
Ik heb met mijn amazone ook opstartproblemen gehad (schreeuwen en bijten, ook tot bloedends toe). Ik ben net als jouw eigenlijk op zoek gegaan naar adviezen. Maar wat het belangrijkste is, is dat je bij jezelf blijft. Doe niet iets waar je geen goed gevoel bij hebt. Doe alleen die dingen waar je vetrouwen in hebt en waar je achter kan staan.

Ik heb het boek "Gek van mijn vogel"  er ook voor aangeschaft en het heeft me enorm geholpen. Daar staan nuttige tips in waar ik in ieder geval achter kon staan. Die tips heb ik opgevolgd (ook wel op mijn manier) en die hebben zeker geholpen.

verder, observeer Coco goed. Kijk naar zijn gedrag. Probeer te achterhalen wanneer hij bijt en schreeuwt en wanneer niet, maar probeer ook daarin de nuances te zien. Dus, wanneer bijt hij hard en wanneer minder hard. In het begin lijkt hier misschien weinig verschil in te zitten, maar hoe langer je observeert, hoe meer je gaat zien.
Denk ook goed na over de plaats waar hij staat (zijn kooi). Het zou kunnen, maar dat weet ik dus niet, want ik heb hem niet gezien, dat de plaats niet prettig is voor hem waardoor hij zich slechter gedraagd. Bij mijn amazone is dat bijvoorbeeld erg belangrijk. Bijna essentieel. Het gaat dan niet zozeer om dat het een bepaalde hoek is of zo, maar dat je kijkt naar de omstandigheden: wel voor het raam of niet, veel prikkels of juist weinig prikkels, enz.

En vooral: LAAT JE NIET GEK MAKEN!!!

Sterkte! En ik  begrijp je wanhoop volledig! Echt!

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: augustus 06, 2009, 22:10:55 pm »
hij zit in een hoek van de kamer niet voor het raam. en hij heeft het daar onwijs naar zijn zin kluiterd speelt en kwekt wat af  :dance:
heb ook fotos staan op het form dan zie je hem in zijn kooi  ;) en hij heeft een losse speelplaats ook nog. bij rich gaat ie nu ook steeds harder bijte pfffffffffffff hij was geen visite gewend en zo dus dat komt hier vollop  :CENS maar dat is ie nu gewend en vind het gezelli en is helemaal dol op de buurman jaap en hij op zijn  :hart: coco lijkt ook geen klik met mij te hebben wel meer met de buurman en rich  :( maar nogmaals het gedrag wat hij vertoond is niet misselijk hij valt echt aan.ik denk dat iemand die echt ervaren is er een hele hoop mee kan bereiken maar voor ons wordt het nog een harde dobber  :cry: maar het is een vrolijk ventje hij kwebbelt er op los en leert allerlei woordjes en speelt heel leuk eet goed dus zit wel heerlijk in zijn verenpakkie zeg maar  :dance: :dance:gr mar

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #47 Gepost op: augustus 07, 2009, 18:30:52 pm »
is meneer opgehouden met schreeuwen  :dance: heeft ie het blaffen ondekt  :o nou hij kan heel goed blaffen heeft een 10 met een griffel zou mijn moeder zeggen als ze nog had geleeft  :seestars: en coco kan je daarna smakelijk uitlache  :)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #48 Gepost op: augustus 07, 2009, 20:35:59 pm »

is meneer opgehouden met schreeuwen  :dance: heeft ie het blaffen ondekt  :o nou hij kan heel goed blaffen heeft een 10 met een griffel zou mijn moeder zeggen als ze nog had geleeft  :seestars: en coco kan je daarna smakelijk uitlache  :)

;D probeer eens of hij de opstapstok terug haalt als jij hem weg gooit. cheesy3 cheesy2 cheesy3 cheesy2

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #49 Gepost op: augustus 07, 2009, 23:08:13 pm »
 ;D en met de clickertraining moet het helemaal lukken  cheesy2

Offline bibi

• Net zelfstandig
« Reactie #50 Gepost op: augustus 08, 2009, 09:27:59 am »
 ;D ;D ;D

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #51 Gepost op: augustus 09, 2009, 20:34:26 pm »
coco zijn vorige baasjes waren hier vanmiddag. coco ging vrijen met ze en kussen en hij veranderde in een hele rustige zeer hoog knuffelgehalte  :hart: en een zeer op zijn gemak vogel. we wisten niet wat we zagen en kwamen erachter dat coco ze toch veeeel meer had gemist dan wij dachten  :o hij had de middag van zijn leven en viel ook in slaap bij ze en begon kuikengeluidjes te maken :( uiteindelijk hebben we met zijn allen besloten dat het in het belang van coco beter was om weer mee te gaan met zijn oude baasjes  :cry: en dat ie toch oud wordt bij hun  :thumsup: het is een zeer verdrietige en emotionele dag geweest voor beide partijen  :cry: wij die coco moeten missen en hun die erachter kwame dat ze hem nooit weg moesten doen al deden ze het voor coco zijn bestwil om hem een tehuis te geven met mensen die hem meer ruimte konde bieden :CENS uiteindelijk denk ik dat coco degene is die stond te trappele om zijn koffers te pakken en mee naar huis te gaan  :dance: het gaat tenslotte om het welzijn van coco en weet ik wel zeker dat het voor beide partijen en zeker voor coco een goed beslissing is geweest ;) nou zitten we hier met een lege speelplaats en hok vol speeltjes zucht  :cry: groetjes van een verdrietige maar opgelucht (dat alles is goed gekome voor coco   ) marianne 

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #52 Gepost op: augustus 09, 2009, 21:10:49 pm »
Verrassende wending in het verhaal.Ik vind niets belangrijker dan het welzijn van het individu.In dit geval de vogel.Ik ben dan ook blij verrast hoe hij op zijn öude"baasjes reageerde.Ik hoop dat hij goed kan aarden en dat alles toch weer op zijn pootjes terecht komt.
jammer voor jullie maar als de vogel weer gelukkig wordt is dat voor jullie ook een schrale troost.ik denk dat jullie wel erg goed gehandeld hebben.

Sterkte

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
« Reactie #53 Gepost op: augustus 09, 2009, 21:24:22 pm »
dit zal zeker een moeilijke beslissing geweest zijn.
maar voor Coco misschien wel het beste.

sterkte en misschien blijft de speelplek niet zo lang leeg. ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #54 Gepost op: augustus 09, 2009, 21:32:42 pm »
is inderdaad ook de bedoeling om hem weer te vulle maar dat horen jullie nog  ;) moet eerst ffe dit op zijn plek zette pfffffffffffff. maar gaat goed kome  ;) ben blij dat coco weer op zijn oude vertrouwde plekje is en een stuk lekkerder zal voelen.gr mar

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #55 Gepost op: augustus 09, 2009, 21:36:37 pm »
wat een dubbel gevoel moet dat geven mar console

veel moed ermee ,maar toch een gelukkige coco hé , da's toch het belangrijkste  ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #56 Gepost op: augustus 09, 2009, 21:43:26 pm »
  :a036: en ondanks al me verdriet en trane ben ik een stuk rustiger van binne  ;) komt gewoon om coco weer op zijn eigen plekje is en zich nu heerlijk voelt en koning te rijk weet ik zeker  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #57 Gepost op: augustus 09, 2009, 22:02:18 pm »
Hoe moeilijk ook, jullie hebben voor Coco gekozen en de juiste beslissing genomen  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #58 Gepost op: augustus 09, 2009, 23:11:27 pm »
Jee, ik vind dit echt super zeg!!  :thumsup:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #59 Gepost op: augustus 10, 2009, 02:01:36 am »
ja maar mis hem nu al  :cry: en tot overmaat van ramp heb ik me dochter sherida online op msn (zit in tenerife) op de webcame denke jullie ? zit ze te huilen snikken maar zo  :o ze vertelde dat ze me zo miste en blij was dat ze maandagnacht weer thuis was(had voor 15 dage geboekt) nou jullie raden het al ik dus ook janke  :cry: kon er ook nog wel bij pffffff vergeet ik die cam ziet ze mij ook janke  :cry: wij allebei nog harder huile pfffffffffff :cry: ze zegt dat ze nooit meer zo lang weggaat. nou mijn schoonzoon wil in thailand gaan wone hoef in ieder geval niet bang te zijn dat sherida mee verhuist  ;D blijft gelukkig bij mij in de buurt  ;) een dagje wel  :CENS en zoals jullie aan de tijd zien wordt het dus niet slape want ben weer op van de zenuwe van de hele dag  :nailbiting: maar coco zal heerlijk slapen nu dat weet ik wel zeker  ;)