Auteur Topic: baby ara  (gelezen 16171 keer)

Hennie

• Gast
Re: baby ara
« Reactie #45 Gepost op: augustus 20, 2009, 16:48:05 pm »
Zo was het niet bedoeld. Vind het vreemd dat ik jou nu moet antwoorden ipv Marian  ??? Ik vind het gewoon vreemd dat ze niet reageert op waarschuwingen.. dat kan toch op een positieve manier ontkracht worden? Dús krijg ik daardoor het gevoel dat het in de wind geslagen word.. Ze had toch zelf ook gewoon kunnen reageren met argumenten. Sorry, maar een forum is toch om vóór en tegens te laten zien en dat gebeurt hier dus..  Als er dan vervolgens alleen op de positieve dingen gereageerd word krijg ik een naar gevoel en dat ga ik dan niet verzwijgen.. Ik zou haar na de teleurstelling met Coco niet nog een teleurstelling gunnen..  ;)

Ik reageerde omdat ik wist dat Marian er helemaal doorheen zat,en omdat ik haar heel goed ken weet ik zeker dat ze zich jouw mailtje heel erg zou aantrekken. Zeker na je opmerking dat je de indruk krijgt dat ze alle adviezen in de wind slaat, terwijl zij juist iemand is die stad en land afbelt en afgaat om hier en daar wat op te steken en van te leren.
Tuurlijk kunnen we hier alle voors en tegens kwijt maar als iemand eenmaal een besluit genomen heeft dan is dat diegene zijn/haar keus en betekent dat niet dat hij of zij niets aan wil nemen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #46 Gepost op: augustus 20, 2009, 18:24:14 pm »
Ik reageerde omdat ik wist dat Marian er helemaal doorheen zat,en omdat ik haar heel goed ken weet ik zeker dat ze zich jouw mailtje heel erg zou aantrekken. Zeker na je opmerking dat je de indruk krijgt dat ze alle adviezen in de wind slaat, terwijl zij juist iemand is die stad en land afbelt en afgaat om hier en daar wat op te steken en van te leren.
Tuurlijk kunnen we hier alle voors en tegens kwijt maar als iemand eenmaal een besluit genomen heeft dan is dat diegene zijn/haar keus en betekent dat niet dat hij of zij niets aan wil nemen.

Het was voor mij een checken of ze de voors en tegens goed had overwogen en dat kwam nu juist door het niet reageren op waarschuwingen, waardoor ik idd het gevoel kreeg dat ze daar niets mee deed. Dit is dan ook gebaseerd op dit topic alleen en niet op het kennen van Marian. Aangezien dit topic dus het enige was waar ik op af kan gaan, moest ik er wel mijn vraagtekens bij stellen en eigenlijk vind ik dat kritische noten niet verzwegen moeten worden (heb soms wel eens het gevoel dat er wel altijd oooh's en aaah's zijn qua reactie, maar dat gevoelens van twijfel of (uiteraard goedbedoelde) kritiek niet geuit worden.. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die het beter vind dat een zelfstandige vogel genomen word..
Genoeg hierover, althans voor mij, hoop dat mijn bedoeling duidelijk is!  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #47 Gepost op: augustus 20, 2009, 18:50:43 pm »
Je hebt best een goed punt Loes.
Ik zou iemand die geen ervaring heeft met het zelf voeden
ook niet aanraden het te doen ;)
Ik heb het zelf inmiddels ook gedaan en weet nu heel goed
dat het ook niet altijd alleen mar leuk kan zijn, al geef ik toe
omdat ik het eerder gedaan heb, het misschien toch weer
zou doen, alleen een weekje of twee ouder denk ik.

Ik weet toevallig van Marian dat ze al wat klein spul zelf heeft
grootgebracht, niet alleen een vogeltje, dus heb er vertrouwen
in dat het goed komt ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #48 Gepost op: augustus 20, 2009, 19:45:12 pm »
wil ffe reageren op al het gedoe over pappen en zo  :CENS iedereen zal zijn goede bedoelingen hebben met advies geven en loes jij zal het goed bedoeld hebben maar het nadeel met lezen is dat dingen anders over kunnen komen. hennie bedoeld het op haar manier ook weer goed is al jarenlang een hele goede vrindin van mij en weet dat ik me dingen heel snel aantrek omdat ik dan noggal onzeker wordt.hennie was dus ook bezorgt over mij. mijn zegje over dit voorval is dat ik heel goed informeer als ik ergens aan begin en me dan ook heel goed voorbereid. mischien had ik moeten reageren op het advies maar nam zelf aan(had ik beter niet kunnen doen) dat iedereen wist dat ik daar wel mee aan de slag ging. en had ook ffe genoeg aan me hoofd inverband met coco en andere dingen.(zoals een zoon die opeens de deur uit gaat noem maar op) over het open zijn en bespreken vindt ik dat ik dat wel gedaan heb over coco  ;) heb alle voor en nadelen verteld en ook eerlijk geweest over een kuike die ik ga pappen. als het meezit heb ik kyara van het weekend en dan ga ik jullie ook alles vertellen en hou jullie op de hoogte hoe hij eet en ontwikkeld  ;)  hoop dat dit alles nou uit de wereld is en ik iedereen mee kan laten genieten over het opgroeie van kyara  :dance: :dance: 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #49 Gepost op: augustus 21, 2009, 11:22:03 am »
Doe dat vooral!!  ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #50 Gepost op: augustus 21, 2009, 14:33:57 pm »
ga vanavond kyara hale  woohoo woohoo woohoo :yahoo: :yahoo:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #51 Gepost op: augustus 21, 2009, 14:37:51 pm »
ga vanavond kyara hale  woohoo woohoo woohoo :yahoo: :yahoo:

Gefeliciteerd. Wel veel foto's maken he?  :pics:  :pics:  :pics:

oh ja. vergeet ze niet met ons te delen  :-[

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #52 Gepost op: augustus 21, 2009, 14:40:39 pm »
 :dance:  :dance:  :dance:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #53 Gepost op: augustus 21, 2009, 15:47:38 pm »
ga ik doen  ;) echt spannend  :dance: :dance:

Offline bibi

• Net zelfstandig
« Reactie #54 Gepost op: augustus 21, 2009, 16:19:57 pm »
 :thumsup:
Veel plezier straks :dance: :dance:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #55 Gepost op: augustus 21, 2009, 16:49:36 pm »
dank jullie wel allemaal  :-* tel de uurtjes af  woohoo woohoo

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #56 Gepost op: augustus 21, 2009, 17:25:28 pm »
Ben je nog niet weg .....  tongue2

Veel plezier zo en door de spanning niet de foto's vergeten he  :dance:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #57 Gepost op: augustus 21, 2009, 18:25:01 pm »
nee zit op rich te wachte  :nailbiting: van werk hebbe ze altijd aan het eind van de zomer een bbq duurt tot 19:00 heb ik weer  :angry: dus nog ffe  :nailbiting: :nailbiting:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #58 Gepost op: augustus 21, 2009, 18:37:28 pm »
Pfff net nu  :angry:

Nou, ff doorzetten nog, of roep 'm weg van die bbq, zeg dat ie nu met spoed naar huis moet komen  tongue2  ;D

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #59 Gepost op: augustus 22, 2009, 07:45:38 am »
  :a036: nou hij is er hoor  :dance: en lieffffff :hart: en die kuikengeluidjes  :hart: we waren er gisteravond om half 9 en we kwame binnen en daar zate een paar grijsjes  :hart: en toen hoorde we kyara hij had een deke over dat kooitje heen en zei pak hem zelf maar uit. ik dus die deke weggehaald en oooooo heleboel donsveertjes en hier en daar al gekleurde pennen en heel stoer bij zijn staartje al een paar veertjes  :hart: hij liet ook de blauwgele aras zien die hij had 12 weke oud en supertam. kwamen naar je toe en knuffelen met je echt lief riep tege rich ken je niet ffe een bank berove neme we er ook een blauwgele ara mee. die man lag in een deuk waarop een oudere blauwgele ara ging mee schateren  ;D we zijn weer naar de huiskamer gegaan en toen ging hij alles uitlegge en voordoen en we moesten ook meepappen daar  :dance: ging heel goed riep ons mee met het pap maken hij nam echt de tijd voor ons. hele vriendelijke mensen en erg gastvrij het was er erg gezellig. we gingen over half elf weg en hij vertelde ook als ik maar twijfelde of zo ik altijd kon bellen met wat voor vraag dan ook. we kwame over twaalfe thuis pffffff en toen was het al gauw drie uur dus ginge maar naar bed kyara moest om half 7 weer pap en rich moest werke dus hij zei blijf maar lekker ligge doe ik wel. maar om kwart over 7 zat ik dus klaarwakker binne  :) denk dus dat ik me ongeveer vanavond zo voel  :seestars: komt goed  ;) djarno en prada waren erg verbaasd gisteravond als jullie die snuiten konde zien  ;D maar kwekke er nu vrolijk op los met een meekwekkende kyara op de achtergrond met heel veel kuikengeluidjes  :hart:   
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2009, 07:47:50 am door Marian »