zo hele verhalen hihi

zal proberen wat antwoord te geven op je vraagjes!
ik kan me voorstellen dat elk vogeltje in het begin schrikt van een rennende kleine, maar door gewenning zal dat wel verdwijnen!
hou er ERG rekening mee dat als je een druk en wild huishouden heeft dat je een druk en wild vogeltje op voed.
door drukte in huis zullen ze zelf ook drukker zijn dan soort genootjes in rustige huishoudens..
een schreeuwertje herken je dus niet bij zijn ouders in het nest, maar creëer je zelf thuis door de opvoeding!
wel is het geluid, het volume, en de toonhoogte per soort anders..
ik zou je een valkje aanraden, maar das mijn liefde he..
ze zijn lief en zachtaardig, en niet echt aggressief zover ik ze ken, en gaan meer het probleem uit de weg dan dat ze aanvallen..
maar goed, ook daarin zal je uitzonderingen hebben

jou ervaring met dat ene vogeltje mag je niet voor het leven tekenen he!
ik weet zeker als je hier 1 dag bent dat je om bent! mijn lieve kroel ventje

vogeltjes die bij een kweker zitten kunnen al handtam gemaakt zijn / worden.
dat ligt aan hoeveel tijd de kweker er aan wil besteden. sommige vragen hiervoor dan ook extra geld!
sommige niet, maar goed.. das dus even vragen!
Lucky was 8 weken toen hij bij mij kwam, das al iets ouder, maar daarin tegen eet en drinkt en poept en vliegt enz enz hij al zelfstandig!

hij was wel al langer zelfstandig toen hoor, maar ook dit gaat in overleg met de kweker!
catharina parkieten heb ik geen ervaring mee..
ps: wat is vor jou een grote stad in de buurt, das makkelijk zoeken op het gebied van kwekers voor ons

ik ken ze in brabant en het puntje van noord holland dus..