Auteur Topic: Welke papegaai kan het beste bij een Pyrrhura Rupicola?  (gelezen 9230 keer)

Bart

• Gast
Re:Welke papegaai kan het beste bij een Pyrrhura Rupicola?
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2009, 19:48:12 pm »
Klopt, bij ons in de intratuin zit er een, ik vindt ze erg leuk, en vind mijn pyrrhura inderdaad ook leuk.
Ik weet van Loes dat het goed samenkan, want zij heeft ook een pyrrhura en een grijsje,

Ze kosten wel veel en ivb met me pa, die het niets vind moet ik de helft betalen, gelukkig heb ik een bijbaantje , en voor een levend wezen , moet je toch wat over hebben, en van ko heb ik ook nog geen minuut spijt gehad, Fijn dat jullie mij op dit forum zoveel hebben geholpen!
Vooral Loes heeft me veel geholpen over de vogels, dus een speciaal bedankje voor haar.

In juni komt er dan waarschijnlijk een grijs maatje bij voor ko, of ik moet nog omgehaald worden.

Gr, Bart!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: september 01, 2009, 19:59:01 pm »
Ahum, Bart. Ik heb inderdaad een grijsje en een pyrrhura, maar ze gaan niet echt goed samen hoor. Ze kunnen bijvoorbeeld niet samen in een kooi, je zult echt twee kooien moeten hebben, de grijze heeft een veel grotere kooi nodig dan een pyrrhura.. En hier kunnen ze bijvoorbeeld niet eens samen op de klimboom, want Koosje is Sjakko (grijsje) de baas en jaagt hem zo de boom uit. Bij anderen kukt dat wel hoor, dus misschien heb je geluk, maar twee kooien moet je so wie so hebben!  ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2009, 20:02:33 pm »
een grijsje is wat te groot voor een pyrrhura, ik zou het in eerste instantie bij een andere pyrrhura houden. en anders uitwijken naar een bont boertje meyertje of caique.
Hier gaat een grijsje en Pyrrhura ook niet goed.

Hier ging het super met de pyrrhura en het meyertje, ongeveer even groot. maar nu zitten de soorten bij elkaar dus pyrrhura bij pyrrhura en meyer bij meyer en dat is nog veel mooier om te zien, ze snappen elkaar veel meer.

En hoe ga je het doen mocht je een grijsje of andere papegaai nemen als je straks weer hele dagen naar school gaat en later na school nog wat wil gaan verdienen? Wanneer krijgen je vogels dan de aandacht die ze nodig hebben. Ik vind dat je als 13 jarige hier wel heel erg goed met je ouders moet overleggen. Want er gaat heel erg veel tijd inzitten.

Daarom zeg ik neem er een Pyrrhura bij welk soort maakt niet uit, molinea, rupicola, frontalis, perlata of als je een iets apartere soort wil kijk dan eens naar de Cruentata, heel veel kleurtjes.

Succes met je keuze  :thumsup:

Bart

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 01, 2009, 20:11:58 pm »
Allemaal heel leuk, dus dan wordt het toch geen grijsje, maar ik wil nu wel graag een vogel die ook spraakzaam is. :$

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #19 Gepost op: september 02, 2009, 09:25:10 am »
Ik zou als ik jou was ook voor hetzelfde soort gaan of dezelfde maat  , dus een pyrrhura of grotere parkiet of kleine papegaai ...
Een grijsje of andere grotere papegaai in je achterhoofd houden voor als je ooit op jezelf woont  :)

Ik heb 2 halsbandparkieten , knalgele , kunnen ook wat praten ( die van mij tenminste)
Ik heb zelf geen pyrrhura's , kan dus niet vergelijken of uit eigen ervaring spreken , maar qua maat denk ik dat dat misschien ook wel
een leuke match kan zijn  ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: september 02, 2009, 09:44:25 am »
Zoals ik al eerder zei zou ik voor een edelpapegaai, een edelman, gaan. Die zijn lief, zachtaardig en kunnen goed praten. Die van mij kan meer dan 100 woordcombinaties. Mijn edelman laat zich op de kop zitten door onze agaatjes.
Onze edelman kan het goed vinden met onze pyrrhura molinea, maar dan wel buiten de kooi.
Maar ivm grootte en ander dieet kunnen edelpapegaaien en pyrrhura's niet in dezelfde kooi.
Wil je ze in dezelfde kooi dan is misschien een andere pyrrhura beter.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #21 Gepost op: september 02, 2009, 10:15:09 am »
Ik heb 2 rupicola's en ik kan daar niks bij zetten aan gelijke grote.
Ze hebben al een aratinga van mij afgeslacht en zouden het zo
bij 2 van de anderen weer doen.
Nu is de één de ander niet, maar ze kunnen dus ook erg onaardig
zijn/ worden tegen andere vogels.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: september 02, 2009, 11:52:44 am »
Ik geloof dat Bart toch voor een tweede kooi kan zorgen, dus is er geen enkel probleem met grootte van de papegaai..  ;)

Bart

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 02, 2009, 15:13:31 pm »
Klopt, en een edelman ziet er trouwens wel leuk uit!

Maar, ik kan dan wel voor 2 kooien zorgen,  :thumsup: maar kunnen ze buiten de kooi wel goed samen?
En een grijsje en een pyrr?

Gr.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: september 02, 2009, 15:41:27 pm »
Grote kans dat het buiten de kooi niet samen gaat. Zoals ik al zei: Koosje jaagt de grijze ook de boom uit.. Pyrrhura's zijn nou eenmaal krengen wat dat betreft..   :)

Bart

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: september 02, 2009, 15:59:37 pm »
Dan wordt het waarschijnlijk een edelpapegaai, bedankt voor alles!

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #26 Gepost op: september 02, 2009, 18:21:59 pm »

Ga eerst maar eens goed lezen over de edelpapegaai voordat je zulke uitspraken doet!
En denk niet dat je het daarmee op lost.
Zoals loes al zei : "Pyrrhura's zijn nou eenmaal krengen wat dat betreft"

Maar goed niet elke vogel edel/grijze Pyrrhura zijn hetzelfde dus ook al kies je voor een edel man kan het nog zijn dat je Pyrrhura hem opjaagt.
Een edel heeft na mijn mening wel een strake opvoeding en veel aandacht nodig.
Grijze spelen veel meer zelf.

Je kan kiezen wat je wil maar je moet er wel heel goed rekening mee houden dat ze niet samen in een kooi kunnen of niet samen kunnen spelen.

We kunnen zeggen wat we willen maar we hebben niet altijd gelijk omdat elke gaai een ander karakter heeft

Verder ben ik het erg met arno eens!!

« Laatst bewerkt op: september 02, 2009, 18:24:36 pm door wesly »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: september 02, 2009, 21:44:08 pm »

Bart toch.. je kiest wel erg snel en makkelijk. Ook een edel kan weggejaagd worden door een pyrrhura hoor, vergis je niet.. En wat weet je nu van een edel? Ook nog helemaal niets.. echt je moet je heel erg verdiepen in wat je wilt en hoe het zit hoor, want dit gaat mij véél te snel!  ;) Denk er nou maar eens rustig over na en beslis nog niets.. Je hoeft toch niet op stel en sprong te beslissen?  :)

Bart

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: september 03, 2009, 15:38:17 pm »
Bart toch.. je kiest wel erg snel en makkelijk. Ook een edel kan weggejaagd worden door een pyrrhura hoor, vergis je niet.. En wat weet je nu van een edel? Ook nog helemaal niets.. echt je moet je heel erg verdiepen in wat je wilt en hoe het zit hoor, want dit gaat mij véél te snel!  ;) Denk er nou maar eens rustig over na en beslis nog niets.. Je hoeft toch niet op stel en sprong te beslissen?  :)
Weet ik, als er iets komt, komt het in juni, maar als ik dan juist nu besluit, kan ik me er heel lang in verdiepen, en anders kan ik mezelf er toch nog van afzetten.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #29 Gepost op: september 03, 2009, 18:24:44 pm »
maar als je nu besluit dat je rood neemt, even als voorbeeld,
en je gaat je nu in rood verdiepen en je komt er na 2 maanden achter dat je rood toch niet moet nemen,
en je dan maar blauw kiest en je je daar dan 2 maanden in verdiept en ook daarvan uit komt dat het niet de goede keuze is kan je bezig blijven!

je kan beter alles eerst bekijken en op een rij nemen en dan een goed besluit nemen,

aangezien je 13 bent neem ik aan dat je niet zomaar een enorme gaai met enorme kooi in huis mag / kan nemen! ;)