Ik ben al n week of drie aan het kijken wat voor vogel het best past bij ons gezin. Bezoek veel sites, Wij zoeken er een niet te groot, moet wel n ochtendje alleen kunnen zijn en niet de hele dag schreeuwen zodat de buren gaan klagen (weet best dat vogels lawaai maken, is ook niet erg maar het schijnt wel dat de ene soort dat meer doet dan de ander). Hoeft niet perse te praten (zou wel leuk zijn) eigenlijk zoek ik, en mijn zoontje, een leuk en gezellig aanhalig beestje. Ik begrijp dat h.e.e.a. aan jezelf ligt, hoe veel aandacht en tijd schenk je het. Ik kom steeds weer uit bij een pyrrhura, mede door dit forum. Heb jij anders nog tips en of een beter idee. Er werd mij ook gezegd dat een edel papegaai erg geschikt is, maar daar twijfel ik aan. Ook heb ik gedacht aan een apagornis, maar denk dat die beter met zn 2tjes kunnen zijn?! Het is niet zo dat ik over een nacht ijs ga, ze worden toch heel oud en ik ben wel zo dat ik bezin voor ik begin (heb ook 3 katten gehad 20 jaar geworden en heb nu nog 2 konijnen waarvan er een al bijna 11 is) daarom weet ik dat ik goed voor mijn huisdieren zorg. Dat is dan ook de reden dat ik meer advies en raad wil en natuurlijk een betrouwbaar adres.
Wat een verhaal he
Heee, monique,
Ik heb zelf een pyrrhura rupicola, en die schreeuwt wel regelmatig, maar dan maar hooguit 1 minuut.
Zijn wel heel lief, en fijn om mee te beginnen!
Goed dat je je erin hebt verdiept.
En hou er vooral GEEN rekening mee dat ze gaan praten.
Hooguit een paar woordjes, en moeilijk te verstaan, maar dan moet je ze echt heel veel aandacht geven, en veel met ze praten.
Ze houden wel veel van knuffelen, en ze doen altijd van die klunzige dingen.

Maar zijn wel zeer intelligent, leren snel, maar praten is moeilijk, want het is ook geen echte papegaai he,
Het is een zuid afrikaanse parkiet , dus!
Verder moet ik speggel ook gelijk geven, als je een edel neemt, neem dan een man, popjes, zijn met een tijsterend karakter, dus moeten zeer streng opgevoed worden, niks om te beginnen dus.
Ik denk ook niet dat een edelman handig is om te beginnen, je kunt beter klijner beginnen.
Verder zijn pyrrhura's makkelijke vogels, ook in het onderhoud.
Voornamelijk loop en klimvogels, dus ik heb allemaal speeltjes om mee te klauteren.
Ik denk dat een pyrrhura uitstekend is om mee te beginnen.
Want stel je neemt een echte, je vindt het niks, maarja, toch zielig om hem weg te doen.
Dan gaat ie plukken, heb je bij een pyrrhura geen last van, vereist minder aandacht.
Ik denk dat je maar met pascal moet gaan onderhandelen.

Hoop dat je hier wat aan had!
Groetjes.