Auteur Topic: Papegaaien en bezoek.  (gelezen 3087 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Papegaaien en bezoek.
« Gepost op: oktober 25, 2009, 20:50:04 pm »
Nu vroeg ik mij eens af hoe jullie papegaaien eigenlijk reageren op bezoek.

Flipke ,haantje de voorste die wil er altijd als eerste bijzijn en liefst zo kort mogelijk , al moet hij zichzelf opdringen, hij is aanwezig , wegzetten heeft niet veel zin , hij komt steeds terug ,met de nodige capriolen .

Tuur en Toni kijken meestal de kat uit de boom, houden zich muisstil en kijken het bezoek af, wanneer het bezoek een tijdje blijft hervatten ze hunn praat/fluit en speelmomenten , maar hoeven er niet pressee bij te zijn .

Lowieke kijkt het eerst wat aan en begint dan met zeer duidelijke lichaamstaal te vragen om ook even van de partij te mogen zijn , wanneer hij van iedereen de nodige aandacht heeft gehad ,kan je hem dan gerust weer op de speelboom zetten .

Hoe zit het met jullie gaaien en bezoek ??

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re:Papegaaien en bezoek.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2009, 21:55:55 pm »
Leuke vraag.

Japie en Cocootje laten vooral vocaal merken dat ze er zijn. Meestal sloven ze zichzelf wel uit om een beetje aandacht te krijgen. En ze weten het dondersgoed, want van visite krijg je altijd de aandacht als je je uitslooft. Dat vindt iedereen wel geweldig.  :)

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2009, 22:08:46 pm »
djarno en prada kijke de kat uit de boom. bij de 1 praate ze de ore van je kop en bij de ander houden ze vol moed hun snavel  :( noggeneens een knerpje net twee wassen beelden  ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2009, 22:47:41 pm »
ik moet wel lachen om viv haar tekst,
de 2 kornuiten (flip en tuur) waren tijdens mijn eerste bezoek DOOD STIL! :o

lucky is stil, en voorzichtig, als hij iemand eenmaal kent, zoals mijn pa, komen de bij behorende welkomsfluitjes!

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
« Reactie #4 Gepost op: oktober 26, 2009, 10:25:08 am »
meestal bij het binnenkomen van de visite is er even wat herrie van Japie en Bowy.
daarna doen ze gewoon hun dingen maar praten ,,,,echt niet. ;D

gisterenmiddag was Herma jarig en zaten er zo'n 25 mensen hier binnen. :o
dat werd toch een beetje te druk voor hun en heb ik ze in de gang gezet.(ook vanwege de rook.)
ze stonden voor een glazen deur en konden dus nog veel zien.
ook ging er geregeld iemand even naar ze toe dus ze kregen aandacht genoeg.

als de visite weer weg gaat en bij de deur staan komen ze weer los en worden alle woordjes weer even ten gehore gebracht. ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2009, 10:37:09 am »
Sundae springt bijna zeker wel bij iemand op de schouder, even zien wie je bent  tongue2

Japie gaat uitbundig zitten kletsen, ws om aandacht te krijgen maar ook als ie dat
al krijgt kletst ie door en vraagt of je een lekker nootje gaat pakken en een beetje
schoon water  ;D

Makena als ze op de bank zit, kruipt ze bij je en lebbert je het liefst af, stopt rustig
d'r tong in je mond  :)

Ky Mani is ietsje afstandelijker, maar steeds vaker mag je 'm wel aaien.

De rest doet gewoon wat ze anders ook zouden doen  ;)

Bart

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 26, 2009, 13:01:49 pm »
hahaha die makena!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: oktober 26, 2009, 17:58:15 pm »
Sjakko zegt helemaal niets meestal, die zit te luisteren wat we allemaal zeggen!!  :) Koosje en Yiska gaan gewoon hun normale gangetje. ;)

Egwene

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: oktober 26, 2009, 18:36:21 pm »
Hier kijken de meeste de kat uit de boom en de rest doet gewoon door zoals ze altijd doen. Niks bijzonders eigenlijk.

caiolinda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 26, 2009, 23:38:24 pm »
Quinzy gaat `t liefst met iedereen mee naar huis  ??? vooral mannen  :CENS gaat onwijs de aandacht trekken als ie dat niet krijgt. Op z`n kop hangen praten ga zo maar door.. En Khiara die zorgt dat ze zo ver mogelijk uit de buurt blijft vooral kinderen heeft ze een hekel aan dan gaat ze zitten grommen ach ja dat heb ik zelf ook dus dat scheelt  :)

jet

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: november 06, 2009, 21:31:27 pm »
Pim is even stilletjes en gaat dan gewoon zijn gang weer, praten doen we pas als de visite weg is..
Lotje schreeuwt moord en brand als er ook maar iemand in de buurt van de kooi komt, en als ze eruit is kruipt ze helemaal tegen me aan,soms denk ik ze roept nog net geen mamaaaaaaaaa als een vreemde binnenkomt ;D ;D

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #11 Gepost op: november 07, 2009, 12:05:29 pm »
enorm de aandacht willen eerst gek doen praten en willen spelen.
als we dan gaan negeren om even samen te praten dan begint mevrouw haar felle fluittonen en die stoppen pas als ze naar haar kamer gaat.
Behalve als schoonvader er is want daar zit ze dan de hele dag bij.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #12 Gepost op: november 07, 2009, 16:59:52 pm »
Jacco zit tegenover de deur in zijn kooi en kijkt zeer geinteresseerd naar de deur als de bel gaat. Altijd benieuwd wie er binnenkomt. Als de gast(en) binnen is klimt hij op zijn kooi om het allemaal eens goed te bekijken. Het is zijn verwachting dat men dan even naar hem toe komt en wat zegt. Gebeurt dat niet dan toont hij zich duidelijk teleurgesteld.
Als we allemaal zitten en het gesprek goed op gang komt, gaat Jacco zich ermee bemoeien. Fluiten, geluiden maken en uiteindelijk krijsen als er niet gereageerd wordt. Wij (en de meeste van onze bekenden) negeren dit volkomen, dus het duurt maar even. Daarna blijft hij gezellig op zijn kooi zitten en volgt alles wat we doen, maar blijft wel stil.
Als we visite in huis hebben die aandacht aan hem blijven schenken, dan hebben we een probleem, want dan blijft hij aandacht trekken op het moment daqt hij het even niet krijgt. Meestal leggen we de visite dan uit dat ze hem beter kunnen negeren en in het ergste geval gaat Jacco naar de achterkamer op zijn vrijzit of naar buiten als het overdag en mooi weer is.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: november 08, 2009, 10:54:31 am »
      :)

michiel1981

• Gast
Re: Papegaaien en bezoek.
« Reactie #14 Gepost op: december 21, 2009, 11:25:37 am »
Nu vroeg ik mij eens af hoe jullie papegaaien eigenlijk reageren op bezoek.

Flipke ,haantje de voorste die wil er altijd als eerste bijzijn en liefst zo kort mogelijk , al moet hij zichzelf opdringen, hij is aanwezig , wegzetten heeft niet veel zin , hij komt steeds terug ,met de nodige capriolen .

Tuur en Toni kijken meestal de kat uit de boom, houden zich muisstil en kijken het bezoek af, wanneer het bezoek een tijdje blijft hervatten ze hunn praat/fluit en speelmomenten , maar hoeven er niet pressee bij te zijn .

Lowieke kijkt het eerst wat aan en begint dan met zeer duidelijke lichaamstaal te vragen om ook even van de partij te mogen zijn , wanneer hij van iedereen de nodige aandacht heeft gehad ,kan je hem dan gerust weer op de speelboom zetten .

Hoe zit het met jullie gaaien en bezoek ??

Die van mij zoekt allerlei mogelijke manieren om ze aan te vallen als die uit ze kooi is =-( en als die in ze kooi zit probeert hij heel lief over te komen maar wanneer die ze kans ziet pakt ie ze  ;D
« Laatst bewerkt op: december 21, 2009, 11:27:52 am door michiel1981 »