Smie, welke kruiden en onkruiden gebruik je? Markus vindt groente en fruit heel lekker en ook een takje van een wilg of fruitboom is een traktatie. Ik neem aan dat hij (on)kruiden ook heel erg zal waarderen! Het is volgens mij ook heel goed om veel te variëren, dan blijft hij ook nog eens nieuwsgierig!
Toen wij bij de Neophema's al die vitam supplementen gaven duurde de rui heel lang.
Zover ik begrepen heb is Marcus een Pyrrhura, deze moeten veel afwisseling hebben in hun voeding.
De Neo's mogen niet veel groenvoer marcus wel.
Wat je zou kunnen doen is stoppen met al die extra vitamines te geven overdaad van bepaalde vitamines komt ook niet ten goede voor de vogel, verder dienen Pyrrhura's een goed zaadmengeling te hebben als hoofddvoeding.
Gekiemt zaad, eivoer en universeelvoermengsel met geraspte wortels elke dag vers.
Goed voor de rui is brandnetels, zuring, weegbree, paardenbloemen en nog veel meer soorten onkruiden het nadeel hier mee is dat deze bijna allemaal al aan het afsterven zijn. Verse wilgentakken, vuurdoornbessen zijn er nog wel de bessen kan je plukken en na wassen invriezen.
Brandnetels doen wij drogen dus daar kan je ook nog een voorraad van maken

Andijvie, brocolie zijn goede vervangers voor het onkruid in de winter en meer groenten en fruit alles mogen ze hebben behalve de passievrucht met een gezond menu en geen kunstmatige toevoegingen moet het met Marcus goed komen