al weer een tijd geleden, dit topic....
ik ben nog steeds aan het twijfelen. Marcus is vaak alleen en vraagt veel om aandacht. Hij schreeuwt vaak en ik zie hem weinig spelen omdat hij dan drukker is met aandacht vragen. Hij speelt en sloopt wel goed als we er niet zijn, getuige de troep in zijn kooi als we weer thuis komen.
Het komt op mij over als een gefrustreerd vogeltje dat niet weet wat hij moet doen om aandacht te krijgen.
dit pinksterweekend is er veel tijd en aandacht voor hem, en daar lijkt hij dan ook volop van te genieten. Ik heb hem zelfs uitgebreid zien spelen in zijn kooi.
Nu speelt bij mij de gedachte dus weer door mijn hoofd: een vriendje voor Marcus, dat zou hij wel heel fijn vinden.
Waar ik alleen bang voor ben is dat ze samen nog meer herrie gaan maken. De buren zeggen nu nog het leuk te vinden (zo grappig als je hem hoort, dan is hij zo druk bezig...) maar ze hebben het er wel vaker over. dus ben bang dat het ze gaat irriteren. Af en toe een geluid moet kunnen. Zeker als er een duidelijke oorzaak is (er vliegt een hele grote vogel langs bijvoorbeeld) dan is het ook zo weer over. Maar als het alleen maar piepen en schreeuwen is om aandacht. Hartverscheurend vind ik het, maar ook oorverdovend soms...
En nu zijn er weer jonge pyrrhura;s op het forum en die zijn zo schattig

Eigenlijk zou ik graag proberen hoe het gaat, een vriendje erbij. Maarja, als het niet gaat, als het toch veel herrie wordt, of het klikt niet.... Wat dan?