Auteur Topic: jaloers en bijten wat nu  (gelezen 1019 keer)

jet

• Gast
jaloers en bijten wat nu
« Gepost op: januari 17, 2010, 09:42:16 am »
zoals jullie weten zitten lotje van 1 jaar en pimmetje van 2 samen in 1 kooi

ik moet zeggen, had niet verwacht dat dat zo goed zou gaan, super zelfs, ach ja ze hebben wel eens momenten dat ze elkaar zitten te happen en naar elkaar uit halen maar niks om je druk over te maken..

Nou is lotje een mama`s kindje vanaf het begin af aan wou ze alleen maar bij mij zitten, als iemand haar probeert te aaien of wil laten opstappen krijst ze de hele boel bij elkaar alsof ze af gemaakt word :seestars:

Zodra de kooi dan ook open gaat vliegt ze naar mij toe, en hoe vaak ik haar ook terug zet, ze gaat bij niemand anders zitten, steeds komt madammeke terug  :CENS

Pimmetje vliegt niet maar komt te voet wel waar hij wil zijn, van de week kwam hij dus naar mij toe en was kusjes aan het geven, lotje zit op de kooi en ziet dat....

Neemt een duik en komt ter hoogte van mijn kin zitten, en wat doet pimmetje, die haalt uit en bijt me keihard in mijn kaak, bloed natuurlijk  :angry: :angry:

heb pimmetje ff op de kooi gezet, lotje gepakt, de kooi in gezet, deurtje dicht en pimmetje weer gepakt.

Ik wist dus op dat moment echt niet of ik hem moest straffen of niet, kon me zijn reactie op dat jaloerse kreng ook wel voorstellen, zit ik 2 tellen bij het baasje, komt die tut er ook weer bijhangen tongue2

hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, kan slechts als pimmetje uit de kooi is lotje opsluiten

Denk ook niet dat ik van dat eenkennige van lotje afkom, de kinderen proberen het wel, ze stapt ook wel met veel gemopper op maar zodra ze op de vinger zit vliegt ze wel naar mij toe en als ik er niet ben wel ergens anders heen waar ze "veilig" zit.

iemand tips? ;)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
Re: jaloers en bijten wat nu
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2010, 10:13:25 am »

Dat pimmetje bijt in je kin is denk ik echt een schrik reactie, omdat lotje ineens uit het niets kwam aanvliegen. hier kan pimmetje dus niks aan doen en vind het dus ook goed dat je hem niet straft.

Lotje vertoont dus echt partner gedrag naar jou toe, want pimmetje mag niet bij jou kroelen. ik zou lotje even geen lichamelijk contact geven.  dus kroelen en kusjes geven. even afstand houden.

anders vraag je advies aan een echte kenner bonny talsma

marieke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2010, 10:55:12 am »
ik denk eerder dat het jaloezie is , dat de ene je niet wil delen met de andere.
hier heb ik het ook met de amazone, die is heer en meester over de woonkamer, als bolleke (bergparkiet) of meisje ( bont boerke)
naar me toe komen zal de amazone ook beiten, ik straf hem door hem onmiddelijk terug in zijn kooi te zetten, 10 a 15 min dan mag hij er terug uit, doet hij het weer, terug zijn kooi in.
heb het al tegen de vogelarts gezegd en die zei : je had de amazone als eerste die kreeg al je aandacht en nu moet hij die aandacht delen met anderen.
soms gaat het met zen driekes heel goed, maar soms helemaal niet

caiolinda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2010, 21:33:44 pm »
Misschien een idee om Lotje te kortwieken. Zodat zij niet de regie heeft maar jij. Zo kan ze niet anders dan ook bij andere zitten en kan jij bepalen wanneer pim bij je mag zitten en wanneer zij.

jet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2010, 22:33:56 pm »
Misschien een idee om Lotje te kortwieken. Zodat zij niet de regie heeft maar jij. Zo kan ze niet anders dan ook bij andere zitten en kan jij bepalen wanneer pim bij je mag zitten en wanneer zij.

ze is gewiekt, niet dat het ooit veel uit gehaald heeft ;D

wil haar ook niet zo rigoureus laten wieken dat ze neerstort, daar heb ik al heel wat met de andere gaai mee gemaakt en die kan het na 3 jaar nog niet (vliegen) neerstorten gaat als een baksteen en zelden goed :seestars: