Ik heb er al wat over geschreven in een ander topic, maar was daar niet helemaal op z'n plaats denk ik.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag 2 pyrrhura's (mollinae cinnamon). Ik heb een enorme kooi (soort kamervoliere), en daar is nog voldoende ruimte over. Ik vind ze allemaal prachtig, dus ik zou er wel 1 of 2 bij willen. Bij Babyvogels (waar mijn eerste pyrrhura's vandaan komen) zei men dat ik er dan minimaal 2 bij moest zetten, omdat de 4e anders problemen zal krijgen met de eerste 2 (klinkt logisch). Ook werd me geadviseerd dit te doen binnen 3 maanden, omdat ze binnen die tijd geen problemen zullen krijgen met elkaar, maar als ze ouder zijn wel. Vandaar dat ik er nu maar meteen achteraan ga. Klopt dit inderdaad? Moet ik ze binnen 3 maanden 2 nieuwe vrienden geven, en daarna niet meer (in dezelfde kooi)? Moet ik er zowiezo 2 bij zetten in plaats van 1? Kan ik er ook 1 of 2 maisparkieten bij zetten?
Jonge maisparkieten heb ik (tot nu toe, dat zeg ik er alvast bij) nog niet kunnen vinden, alleen oudere vogels.
Is er iemand die op dit moment Pyrrhura's (of maisparkietjes natuurlijk) heeft zitten, die binnenkort naar 'n nieuwe kooi mogen? Zo ja, wat voor pyrrhura's, en wat moeten ze kosten?
Alvast bedankt!
Groetjes, Kristel