Auteur Topic: veeruitval en niet meer kunnen vliegen  (gelezen 8680 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: veeruitval en niet meer kunnen vliegen
« Reactie #30 Gepost op: maart 29, 2010, 18:33:24 pm »
die bultjes zijn nieuwe veertjes volgens mij.. zo begint het, net als stoppels bij de mens!
vind hem erg aandoenlijk om te zien, snap jullie gedachtegang best hoor! console

cihan

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: maart 29, 2010, 18:45:26 pm »
Als het inderdaad nieuwe veertjes zijn dan is niet erg hoe groot is de kans dat het zo is en wat anders?

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #32 Gepost op: maart 29, 2010, 19:24:31 pm »
nou volgens mij als er nieuwe veertjes komen,komen ze binnekort vanzelf door.. dus gewoon even in de gaten houden en misschien laten badderen of besproeien met aloevera?
aloevera is goed voor de veertjes en verzacht het huidje en laat het ook een beetje tot rust komen.. misschien is dat een idee?
misschien dat hier opt forum nog meer mensen aloevera gebruiken? dan kunnen hun misschien de doseringen doorgeven..

her schietineens in mn hoofd maar ikheb een vogeltje gehad (ook grasje) die een keer een wondje had op zn borstbeen.. toen het ging genezen ging het irriteren en ging hij alles eromheen plukken... ik heb toen wondzalf gekocht voor vogels (gewoon bij de dierenwinkel) en daar zad ook een speciaal middeltje in om de huid te kalmeren.. maar ik weet niet meer hoe dat nou heette.....

tja ik weet het ook niet,ik probeer mee te denken, vind het zo sneu voor je vogel....ut lijkt me zown schatje... succes!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #33 Gepost op: maart 29, 2010, 19:28:45 pm »
ik kan niet zeggen hoe groot die kans is,
ik kan alleen zeggen wat ik denk.. een arts kan het live zien en voelen
wij niet he ;)

hoe is de levenskwaliteit van de vogel eigenlijk? doet hij wel wat? spelen fluiten aandacht vragen ?

cihan

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: maart 29, 2010, 19:44:06 pm »
Hij is heel speels, vraagt om aandacht speelt met belletjes spiegels dus heel aktief!
Speelt met de spiegels als een boksbal erg grappig.
Zoals hiervoor geschreven misschien een zalf op smeren maar welke?

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #35 Gepost op: maart 29, 2010, 19:57:53 pm »
uiercreme is een oud middel maar werk nog steeds heel goed, overal te koop bij de DA kan je Hydrocortiderm halen kost ook niet veel beide zijn jeukstillend en wondhelend  ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #36 Gepost op: maart 29, 2010, 23:59:00 pm »
zou morgen ffe een vogelarts bellen  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: maart 30, 2010, 01:28:20 am »
Ga zelf niet te veel druppelen of smeren, ook daardoor kan hij gaan plukken en huidirritatie krijgen. Laat hem nu eens een tijdje bekomen. Als een arts heeft gezegd dat hij niet ziek is dan zou je kunnen overwegen hem een vriendje te geven. Afleiding zal er voor zorgen dat hij zich happy-er voelt. Net als Sandra lijkt mij dit geen kruipersziekte. Bij kruipersziekte verliezen ze na het uitvliegen de staart en vleugelpennen. In de jeugdrui krijgen ze normaal gesproken dan deze weer terug. Geef hem ook eens ipv de plastic stokjes eens verse dikke takken, die kan hij lekker slopen en zorgt ook voor afleiding. Denk aan wilgentakken en takken van fruitbomen, neem geen takken van de treurwilg en liever ook niet van een kersenboom ivm stofjes die in deze boom zitten. Voordeel is dat de pootjes een afwisselende "zit"stand krijgen en de nageltjes slijten.

Inslapen lijkt mij bij dit vogeltje overbodig, als hij zo actief is dan heeft hij in ieder geval geen pijn.
Succes en sterkte.

cihan

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: maart 30, 2010, 13:30:13 pm »
We zullen je advies opvolgen, dank, en kijken wat voor afleiding we gaan geven
wanneer begint de jeugdrui zo' beetje, als hij 1 of 2 jaar is?
Inslapen geeft helemaan geen goed gevoel
als hij zelf die veren zou uittrekken, komen ze dan ook terug zodat hij weer kan vliegen zo ja hoe lang duurt zo iets dan?