Auteur Topic: meerdere koppels Pyrrhura's in 1 kooi?  (gelezen 1202 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
meerdere koppels Pyrrhura's in 1 kooi?
« Gepost op: januari 28, 2010, 22:29:39 pm »
hallo,

wie heeft er ervaring met meerdere soorten Pyrrhura koppels in 1 kooi te houden?
ik weet dat een koppel Cruentata's niet zal gaan omdat ze te dominant zijn.
maar hoe zou het gaan met Rhodogasters en Lepida's?

het probleem hier is dat de Lepida pop met de Roodbuik man regelmatig de kalver liefde bedrijft zeg maar... :-[
dit ondanks dat de man lang trouw is geweest aan zijn eigen pop, maar helaas schijnt de Lepida wel erg ondeugend tussen hun in zijn gaan staan.

de Roodbuik pop is zich nu ook erg kaal aan het plukken en ik denk dat dat komt omdat ze dus weinig aandacht meer krijg van haar mannetje dus probeer ik een oplossing te zoeken.
ik had het Roodbuik koppel even apart gezet, maarja... ze zijn nu eenmaal graag samen, en slapen tot nu toe ook allemaal in 1 blok.
de Roodbuikjes zijn net pas 2 jaar oud, dus waarschijnlijk nog niet eens vruchtbaar.

ik hoop er dus eigenlijk op dat als ik er een Lepida man bij zou stoppen dat soort weer naar eigen soort zou gaan in loop der tijd.

wie o wie heeft hier of ervaring mee, of moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat ik geen kleine Pyrrhura's zal krijgen hier?

alvast bedankt

arnootje

• Gast
Re: meerdere koppels Pyrrhura's in 1 kooi?
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2010, 06:09:05 am »
Ik zou gewoon de vogels per kooi onderbrengen, a;s je ze een tijdje afsluit van de andere vogels dan trekken ze gewoon weer terug naar de eigen soort, geef ze gewoon niet teveel vrijheid.Bij Pyrrhura's zal dat allemaal makkelijk gaan die kijken niet zo nauwkeurig.