Auteur Topic: Kat bij gaai?  (gelezen 4664 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Kat bij gaai?
« Gepost op: februari 01, 2010, 17:20:28 pm »
Hallo allemaal,

Tijdje minder actief hier geweest maar wil wel graag jullie mening over het volgende.

Ik wil al heel lang een kat erbij, en ik weet dat enkele van jullie die combinatie hebben.

Hoe is jullie ervaring, waar moet ik op letten of hebben jullie tips. Of zeggen jullie; niet doen!
(Ik heb een grijze roodstaart 2 dwergpapegaaitjes en een hond in huis)

Groetjes Dianne

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Kat bij gaai?
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2010, 18:17:01 pm »
ik denk dat als je streng bent, alles kan..
je zal de kat moeten leren dat de vogels niet eetbaar zijn, en welk terrein wel en niet geoorloofd zijn..
de grijze zullen waarschijnlijk wel van zich af bijten maar de kleintjes nie..

ik heb er geen ervaring mee hoor.. maar ik denk dat het best kan..
ik weet niet of de kat, net als een hond, ook rangorde kent.. dan heb je denk ik nog minder problemen aangezien de kat er als laatst bij kwam..

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2010, 18:31:29 pm »
Ik heb vroeger 2 valkjes in huis gehad met 2 katjes dat ging ook prima, en was er niemand thuis dan hadden de katten een eigen kamertje waar ze zich konden vermaken. Zoiets zal het nu ook worden. Alleen geen kamer maar de hal met trap en overloop.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2010, 18:53:34 pm »
ik heb hier 5 katte in huis en 2 grijze roodstaarten,een ara(groenvleugel) en een valkparkietje en het gaat goed.bij de gaaien durven ze niet in de buurt te koemn en als er een kat op de bank ligt en 1 vand e gaaien loopt langs moet ik juist de gaaien in de gaten houden    :CENS  voor je het weet missen me katten een staart  :o ;D met het valkje hou ik ze altijd wel in de gaten maar tot nu toe lopen ze daar ook voorbij ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2010, 19:10:35 pm »
Waar laat jij de katten als je niet thuis bent? Gewoon in de woonkamer of heb je een aparte ruimte voor ze?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: februari 01, 2010, 20:11:01 pm »
hier gaat het ook goed , nog steeds 4 katten bij de gaaien
moet echter wel zeggen dat wanneer we niet thuis zijn of slapen zijn ,de gaaien in hun eigen kamer zitten ,daar waar  geen katten kunnen komen

zijn we thuis zitten ze los en lopen de katten waar ze willen , ze gaan wel opzij als er een gaai op de grond loopt
maar helemaal vertrouwen doe ik het nooit , het blijft prooi en roofdier

als het een jong kitten betreft die je in huis haalt zal je haar goed moeten leren wat mag en niet mag
succes 

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: februari 01, 2010, 20:12:17 pm »
Ik heb ook altijd katten gehad bij de paegaaien. Gewoon wel in de gaten houden, maar de katten hadden wel ontzag voor de gaaien hoor! Als je weg bent gaaien in de kooi, niets aan de hand!  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: februari 01, 2010, 20:25:53 pm »

Mijn kat bovenop Sjakko's afgedekte kooi..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: februari 01, 2010, 20:37:04 pm »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: februari 01, 2010, 20:56:12 pm »
Bedankt voor de reactie's heb nog genoeg tips nodig  :)
Super die foto's Loes!  :-*

Juist omdat de hond op middelbare leeftijd is (8 en half) wil ik niet met een kitten beginnen. Denk dat hij het niet leuk vindt als er om de haverklap een kitten uit het niets in zijn staart kan vliegen  :) ik wil dus eigenlijk een kat opvangen die honden gewend is en de baby peuter leeftijd ontgroeit is. Dus ook daar moet ik rekening mee houden. Plus ik zal creatief aan de slag moeten met het voerbakje voor de kat, Mickey (de hond) denkt namelijk de hele dag aan eten, eenmaal de voerbak van de kat gevonden zal de kat die dag niks meer te eten krijgen  :seestars:. En dan heb ik het nog niet gehad over de kattenbak, geen idee wat hij daarmee zal gaan doen  :eek:
Dus ik moet wat dat betreft zowiezo nog nadenken hoe ik alles ga oplossen. Denk dat alles van de kat (voer en kattebak) uiteindelijk bij mij in de hal beland en dat de hond daar gewoon niet bij mag komen.

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: februari 01, 2010, 22:21:34 pm »
mijn katten blijve gewoon in de huiskamer als de gaaien in de kooi zitte niks aan de hand. als de gaaien los zitte dan blijve ze ook gewoon in de huiskamer maar dan is 1 van ons ook in de huiskamer om de gaaien zowiezo in de gaten tehouden  ;)
etensbaskkies zet ik altijd op de aanrecht met brokjes zodat de honde daar niet bij kunnen.

Gisella

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2010, 06:47:24 am »
Hier gaat het ook goed.
Kat komt niet bij gaai in de buurt als hij los is en trouwens de hond ook niet :)
Blijf natuurlijk altijd wel opletten.
Chico is hier de baas over de rest van de dieren.
Als ik weg ga zit chico in de kooi, de kat blijft ook gewoon in dezelfde kamer (geen probleem).

(De etensbakjes van de kat staan bij ons achter de bank dan kan de hond er ook niet bij)

groetjes giesje

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2010, 10:51:39 am »
Dianne, bij mij stond het voerbakje van de kat op het aanrecht, ook ivm de honden. Er zijn mensen die dat vies vinden, maar ik dus niet. Het aanrechtblad is zo weer clean hoor met een doekje! ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2010, 11:00:36 am »
inderdaad en kan er ook een placemet onder liggen  :CENS bij mij krijgen ze savonds altijd eten uit blik(want dan weet ik zeker dat ze binnen zijn voor de nacht) en de hele dag staan er brokjes op het aanrecht  :thumsup: en daar heb je helemaal geen rommmel van  ;)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #14 Gepost op: februari 03, 2010, 11:01:53 am »

wat een lief gezicht zo die twee samen  :hart: jij ook hoor  :) djarno gaat uithale naar de katten als ze erbij wille liggen  :(
en kyara maakt er ook al een sport van  :o